VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loeb vyhrál, boj o titul bude napínavý až do konce

Salou – Katalánskou rallye ovládly citroëny, Hirvonen vede šampionát před Loebem už jen o bod.

4.10.2009
SDÍLEJ:

Sébastien Loeb na Citroënu C4 WRC.Foto: REUTERS/Peter Andrews

Vítězem Katalánské rallye se stal Sébastien Loeb. Tahle věta platí bez přerušení už pět let.

Francouzský závodník to na asfaltových tratích ve Španělsku zkrátka umí. V neděli tam triumfoval popáté za sebou.

Víkend se ale nepovedl jen Loebovi, ale celému továrnímu týmu Citroën. Hned za svým vítězným kolegou totiž skončil domácí Dani Sordo.

Jezdci francouzské stáje závod kontrolovali od samého začátku a konkurenci nedali sebemenší šanci. Citroën si tak s předstihem zajistil letošní Pohár konstruktérů.

„Bylo to hodně těžké vítěsztví. Dani na mě od začátku tlačil, ale oba jsme věděli, že nesmíme udělat chybu. A výsledek je perfektní. Jsem opravdu šťastný,“ řekl v cíli Loeb, který si připsal své šesté vítězství v sezoně a už 53. v kariéře.

Vedoucí muž šampionátu Mikko Hirvonen s fordem skončil až třetí. Zůstal sice na první příčce, ale jeho náskok na Loeba se smrsknul na jediný bod. Do cíle dojel s bezmála minutovou ztrátou.

Závěrečný podnik seriálu, který se jede koncem října ve Velké Británii, tak nabídne přímý a napínavý boj o mistrovský titul – nejlepší možné vyvrcholení sezony.

„Tentokrát to nebyl můj nejlepší závod, ale alespoň to znamená, že se všechno rozhodne v Británii,“ nebyl z třetí příčky příliš smutný Hirvonen. „Těším se na ten boj, bude to fantastický víkend,“ těší se už na rozuzlení dramatu.

Katalánská rallye: 1. Loeb, Elena (Fr., Citroën C4) 3:22:14,7, 2. Sordo, Martí (Šp., Citroën C4) -12,0, 3. Hirvonen, Lehtinen (Fin., Ford Focus) -54,1, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit., Citroën C4) -1:12,4, 5. Ogier, Ingrassia (Fr., Citroën C4) -1:41,6, 6. Latvala, Anttila (Fin., Ford Focus) -2:49,7, 7. Wilson, Martin (Brit., Ford Focus) -7:15,5, 8. Villagra, Perez Companc (Arg., Ford Focus) -8:28,1, …26. Otto, Ottová -32:11,6, Tomaštík, Vrečka (oba ČR, Subaru Impreza), Semerád, Ceplecha (ČR, Mitsubishi Lancer) a Prokop, Tománek (ČR, Citroën C2) nedokončili.

Pořadí MS (po 11 z 12 soutěží): 1. Hirvonen 84, 2. Loeb 83, 3. Sordo 58, 4. Latvala 39, 5. P. Solberg 30, 6. H. Solberg (Nor., Ford Focus) 29.

Pohár konstruktérů: 1. Citroën 151, 2. Ford 130, 3. Stobart-Ford 73, 4. Citroën Junior Team 42, 5. Munchi's Ford 23.

(vž)

4.10.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies