VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loeba v Argentině penalizovali, stejně ale vyhrál

Carlos Paz /AKTUALIZOVÁNO/ - Sébastien Ogier v argentinské rallye havaroval, otočil auto přes střechu a přišel tak o luxusní náskok.

29.5.2011
SDÍLEJ:

Sébastien Loeb na Italské rallye.Foto: ČTK

Sébastien Loeb vyhrál i s minutovou penalizací Rallye Argentina. Pilot citroënu se na první místo posunul v poslední rychlostní zkoušce, ve které o triumf přišel jeho týmový kolega a krajan Sébastien Ogier. Ten klesl dokonce až na třetí místo, protože se před něj dostal i Fin Mikko Hirvonen s fordem.

Loeb zvítězil rozdílem 2,4 sekundy, v Argentině slaví už šestý triumf za sebou a 65. celkově. Upevnil si tím i vedení v šampionátu, ve kterém usiluje o osmý titul.

Ogier po dvou etapách vedl s třičtvrtěminutovým náskokem před Hirvonenem a Loebem, když vytěžil z problémů dlouho vedoucího Fina Jariho-Mattiho Latvaly, který druhou etapu nedokončil. Francouzova pozice se začala ale otřásat hned od úvodní zkoušky třetího dne, ve které po chybě havaroval a přetočil se s vozem přes střechu.

Přes karambol ztratil na vítěze testu Loeba "jen" 26 sekund, ale ve zbytku soutěže měl problémy s řízením a oba největší soupeři z jeho náskoku ukrojili vždy zhruba po deseti sekundách. V závěrečném 19. testu se dostali před něj.

"Dělal jsem, co umím, ale bylo příliš složité to auto řídit," řekl serveru wrc.com Ogier, který nakonec s Loebem prohrál o 7,3 sekundy. "Neuvěřitelné. Já myslel, že naše šance na vítězství jsou pryč," radoval se Loeb, který jel od první etapy s minutovou penalizací za předčasný příjezd do časové kontroly.

Na čtrnáctém místě byl klasifikován Martin Semerád, který rallye dokončil jen díky použití pravidla superrallye. Hned v první etapě totiž poškodil zavěšení kol svého mitsubishi.

I přes následnou penalizaci za neabsolvování čtyř rychlostních zkoušek byl nakonec v redukovaném hodnocení kategorie PWRC pátý a získal deset bodů do průběžného pořadí. Aktuálně má na kontě 50 bodů stejně jako vedoucí muž kategorie Hayden Paddon z Nového Zélandu.
Mistrovství světa pokračuje dalším závodem v polovině června v Řecku.

Argentinská rallye

Závod MS v automobilových soutěžích - po 2. etapě:
1. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën DS3) 4:03:56,9, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -2,4, 3. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën DS3) -7,3, 4. P. Solberg, Patterson (Nor., Brit./Citroën DS3) -32,6, 5. Östberg, Andersson (Nor./Ford Fiesta RS) -5:16,8, 6. Villagra, Pérez-Companc (Arg./Ford Fiesta RS) -6:48,5, …22. Semerád, Ernst (ČR/Mitsubishi Lancer Evo X) -1:33:15,0.

Průběžné pořadí MS (po 6 z 13 závodů): 1. Loeb 126 b., 2. Hirvonen 113, 3. Ogier 96, 4. Latvala (Fin./Ford Fiesta RS) 74, 5. P. Solberg 61, 6. Östberg 48, …13. Prokop (ČR/Ford Fiesta S2000) 7.

Pořadí týmů: 1. Citroën Total 207, 2. Ford Abu Dhabi 174, 3. Stobart-Ford 75.

Autor: ČTK

29.5.2011
SDÍLEJ:
Prezident Miloš Zeman
6 9

Zeman: Politici, kteří teď migranty odmítají, po volbách otočí

Radim Nosek. Podle soudu hlava organizovaného zločineckého gangu.
4

Zloděje traktorů poslal soud na devatenáct let za mříže

Audi bude vyrábět hned dvě elektrická SUV. První přijede už brzy

Plány o výrobě čistě elektrických SUV jsme již od Audi slyšeli. Nyní německá automobilka upřesňuje, kde se novinky budou vyrábět a také to, že se do produkce dostane jak klasické SUV, tak sportovnější verze Sportback. Oba modely přijedou už během dvou let.

Návrat dětí do péče? Michaláková neuspěla ani u hodonínského soudu

Okresní soud v Hodoníně již podruhé zastavil řízení, ve kterém se místní rodačka Eva Michaláková domáhá vrácení dětí do své péče také prostřednictví českých soudů. Její dva synové jsou totiž rozdělení do dvou norských rodin.

Plánujete návštěvu Oktoberfestu? Tuplák za 410 korun, litr vody za 230

Litr piva na nejslavnějším pivním festivalu světa, mnichovském Oktoberfestu, vyjde v některých stanech až na jedenáct eur (téměř 287 korun). To je ještě více než v roce 2016.

Bratislavský VW stávkuje dál, zaměstnanci chtějí 54 tisíc měsíčně

Výrobní linky se v Bratislavě zastavily v úterý ráno. Odbory začaly vyjednávat o vyšších platech. Průměrná mzda je v této pobočce lehce přes 1800 eur (asi 47,5 tisíce korun). Požadavek na růst o 16 procent (asi na 54 tisíc korun) vedení slovenského Volkswagenu odmítlo, nabízelo postupný růst během půl roku o celkových devět procent.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies