VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loňské hvězdy ani v Malajsii nezazářily

Sepang - V deštivé Velké ceně formule 1 zase triumfovaly "malé stáje".

6.4.2009
SDÍLEJ:

Jenson Button v Brawnu si jede pro vítězství v GP Malajsie.Foto: GetPhoto/Jiří Křenek

Druhý závod a druhé vítězství stáje Brawn GP. A podruhé se za nováčkem ve startovním poli seřadily monoposty Toyota.

V Malajsii byla jediná změna, mezi současné premianty šampionátu se na druhé místo vklínil Nick Heidfeld v BMW Sauberu.

Deník pro vás nyní zhodnotí výkony všech aktérů Grand Prix Malajsie, která musela být předčasně ukončena kvůli lijáku.

BRAWN GP

(Jenson Button 1., Rubens Barrichello 5.) Button vyhrál druhý závod sezony a celkově třetí v životě. Na startu trochu zaspal, ale pak se ze čtvrtého místa hravě prodral kupředu. "Byl to divoký závod a těžkou hlavu jsme měli z výběru pneumatik. Zvládli jsme to výborně a v pravý jal jeli do boxů, uvedl Brit. Barrichello jedno kolo vedl, pak ztratil čas v boxech.

TOYOTA

(Timo Glock 3., Jarno Trulli 4.) Toyota podruhé za sebou dojela na stupních vítězů. Trulli, který jen těsně přišel o pole position, vedle v 16. okruhu. Výběr pneumatik více seděl Timo Glockovi než zkušenému Italovi. "Na suché vozovce jsem na soupeře před sebou trochu ztrácel, ale včas jsme zvolili přechodné gumy. To byl klíč k úspěchu," sdělil mladý Němec.

BMW SAUBER

(Nick Heidfeld 2., Robert Kubica nedojel) Heidfeld byl na startu až na desátém místě a se štěstím se prodral na druhou příčku. V době přerušení závodu byl jen jednou v boxech, sedm kol před ním si jel pro mokré gumy. Kubica v zaváděcím kole slyšel z motoru divné zvuky a na startu přišel o výkon. O chvíli později mu auto začalo hořet. Pravděpodobnou příčinou je únik hydraulické kapaliny. "Snažil jsem se plně soustředit na závod, ale moc to nejelo. Chtěl jsem od týmu vyjádření, jestli má smyls pokračovat. Jenže dřív než mi dopověděli, začalo auto hořet," smutnil Polák.

RENAULT

(Fernando Alonso 11., Nelson Piquet 13.) Alonso z deváté pozice výborně odstartoval, ale na třetím místě nevydržel dlouho. Postupně se začal propadat zpět. "Byl jsem pomalý, tak mi zbylo jen bránit pozici," vysvětlil. Piquet krátce před ukončením závodu řekl, že se auto vůbec nedalo řídit.

WILLIAMS

(Nico Rosberg 8., Kazuki Nakadžima 12.) Rosberg byl po raketovém startu v čele prvních 15. kol, teda téměř polovinu zkrácené Velké ceny. Následný liják mu udělal čáru přes rozpočet. "Začalo pršet v nejméně vhodnou dobu Ale něco jsme z dneška přece jen vytěžili," říká Němec. Nakadžima nezvládl start a nedokázal se pak dostat před Piqueta.

TORO ROSSO

(Sébastien Bourdais 10., Sébastien Buemi 16.) Bourdais několikrát měnil pneumatiky, což se mu nevyplatilo. Buemi ve 30. kole vyletěl v páté zatáčce do záchytné štěrkové zóny a zůstal v ní uvězněn. Už dříve rozbil přední křídlo. "Už před jsem vyjel mimo trať a totálně mi odešly gumy. Snažil jsem se jet co nejopatrněji, ale prostě to nešlo," vysvětlil švýcarský nováček.

RED BULL

(Mark Webber 6., Sebastian Vettel 15.) Webber týmu vybojoval letošní první body. Ale stačilo jet o jedno déle a mohl být klidně třetí. "Kluci mě do boxů povolali v ideální čas. Nikdo nemohl tušit, že chvíli na to závod skončí," filozofoval v cíli. Vettela zklamaly málo zahřáté přechodné gumy a vyletěl z tratě na mokré vozovce.

MCLAREN

(Lewis Hamilton 7., Heikki Kovalainen nedojel) Hamilton získal McLarenu první body roku 2009, když ze třetího místa v Austrálii byl diskvalifikován. Kovalainen udělal chybu a v páté zatáčce Velké ceny šel mimo trať. Nedokončil ani druhou Grand Prix sezony a více kol letos odjelo i zaváděcí vozidlo. "Start byl v pohodě. Sanžil jsem se jet opatrně a zařadit se za Lewise. jenže najednou mi ustřelil zadek a dostal jsem smyk," vysvětlil Fin.

FORCE INDIA

(Adrian Sutil 17., Giancarlo Fisichella 18.) Fisichella dostal smyk jedno kolo před předčasným závěrem závodu, Sutil byl ve chvíli přerušení dokonce v boxech. I tak je Force India pořád před obhájci Poháru konstruktérů, stájí Ferrari. "Bohužel jsme udělali chyb a na mokré gumy přezuli příliš brzy. Zničil jsem si vzorek a na mokru mi to pak ustřelilo," přiznal Fisichella.

FERRARI

(Felipe Massa 9., Kimi Räikkönen 14.) První dvě Velké ceny bez bodu nepamatují v Maranellu od roku 1992. Při přerušení byl Räikkönen zrovna v depu, protože jeho vůz trápil špatně fungující systém KERS. "Na trati bylo tolik vody, že se mi špatně řídilo i se zařazenou dvojkou," uvedl msitr světa z roku 2007. Massa jen těsně nebodoval.

Autor: Radek Vičík

6.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
2 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Na křižovatce ulic Boleslavská a V Kolonii došlo ke střetu Škody Fabia a policejního vozu, který pod houkačkami spěchal k jinému případu.
AKTUALIZOVÁNO
13

Jako z akčního filmu: houkající policejní vůz k případu nedojel

DOTYK.CZ

Technologie mění sport. Video by měla být povinnost

Fotbal je nejoblíbenější světový sport. Ale taky jeden z nejkonzervativnějších. I při světově nejsledovanějších zápasech rozhoduje většinou chybující lidský faktor. V jiných sportech už přitom byly začleněny do rozhodování moderní technologie. Přinést mají zpřesnění i zatraktivnění hry.

Automobilka Tesla riskuje. Sází na nevyzkoušenou výrobní linku

Zatímco ostatní automobilky před náběhem výroby zkouší veškeré montážní postupy a nástroje na testovací lince, Elon Musk a jeho Tesla chce svůj revoluční Model 3 vyrábět rovnou v ostrém provozu.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Babišovy dluhopisy? Sobotka označil jeho zprávu za politický pamflet

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) není spokojen s informacemi, které dnes dostala vláda od ministra financí Andreje Babiše (ANO) o postupu Finanční správy v záležitosti jednokorunových dluhopisů. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies