VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Macháček na Dakaru ztratil, zastoupil ho Plechatý

La Rioja - Loprais ztratil šance na dobrý výsledek. Automobilům kraloval Katařan Al-Attiyah.

3.1.2010
SDÍLEJ:

Martin Plechatý na trati druhé etapy Rallye Dakar 2010. Foto: REUTERS/Mariano Paiz

Po smrtelnou nehodou poznamenaném prvním dnu pokračovala Rallye Dakar druhou etapou. I ta byla z bezpečnostních důvodu rozdělena zvlášť pro motocykly a čtyřkolky, a zvlášť pro automobily a kamiony. Oproti sobotě ale vedla divočejší přírodou a byla mnohem kamenitější.

Mezi motocyklisty navázal na sobotní triumf Davida Casteaua jiný francouzský borec na stroji s obsahem do 450 ccm, a sice David Frétigné na Yamaze. Casteau dojel s odstupem 43 sekund na svého krajana druhý a pojistil si průběžné vedení před obhájcem prvenství Markem Comou ze Španělska na silnější KTM.

Z Čechů byl tentokrát nejlepší šestadvacátý David Pabiška. Celkově se ale před ním navzdory nedělní havárii a minutové penalizaci udržel Martin Macek.

K výrazným změnám došlo v kategorii čtyřkolek. Vítěz sobotní etapy Rafal Sonik z Polska byl ještě dnes dopoledne penalizován osmi minutami za překročení povolené rychlosti na přejezdu a mnoho důvodů k radosti neměl ani po nedělním dějství. V něm skončil s výraznou ztrátou až ve třetí desítce.

Výrazné manko bohužel nabral i Josef Macháček. Ve druhé polovině měřeného testu ztratil tři čtvrtě hodiny a propadl se na průběžné patnácté místo. Navíc obdržel i čtyřminutovou penalizaci, zřejmě za neprojetí některého z kontrolních bodů. Slavnějšího krajana ale zatím skvěle zastupuje jeho týmový kolega Martin Plechatý, který se drží mezi nejlepšími třemi. Vede Španěl Juan Manuel Gonzalez Corominas.

Automobily kvůli špatnému počasí vyrazily na trať se zhruba půlhodinovým zpožděním. Z pozice lídra vyjížděl Španěl Joan "Nani" Roma, už na druhém kilometru ale chyboval a se svým BMW skončil v rokli. Jen o pár set metrů dál udělal podobnou chybu i Argentinec Orlando Terranova. Obě přední posádky naštěstí vyvázly z nehody bez zranění a po delším zdržení mohly v soutěži pokračovat.

První letošní etapový triumf získal pro Volkswagen katarský pilot Nasser Al-Attiyah. Ten se také s náskokem necelé minuty a půl před týmovým kolegou Carlosem Sainzem stal novým lídrem soutěže. Čech Miroslav Zapletal se drží ve třetí desítce.

Posádky kamionů začaly dojíždět do cíle až v pozdních večerních hodinách. Vedoucí pozici si vítězstvím upevnil Vladimir Čagin, triumf Kamazu podtrhli druhý Kabirov a čtvrtý Mardějev. Mezi ruský trojblok se stejně jako v sobotu vklínila jedna Tatra, místo Aleše Lopraise ale tentokrát držel s nejlepšími krok Brazilec André de Azevedo.

Loprais totiž musel kvůli neupřesněným technickým potížím na několik hodin zastavit a nabral obrovskou časovou ztrátu. Jeho pokračování v soutěži je zatím nejasné. Pozici nejlepšího Čecha tak převzal průběžně šestý Martin Macík s další Tatrou, jemuž na záda dýchá Marek Spačil s LIAZem.

Rallye Dakar, 2. etapa:

Motocykly (626 km celkem / 294 km měřených):
1. Frétigné (Fr./Yamaha) 3:59:20, 2. Casteu (Fr./Sherco) -43, 3. Coma (Šp.) -1:08, 4. Despres (Fr.) -2:50, 5. Luca (It./vš. KTM) -4:49, 6. Rodrigues (Portug./Yamaha) -5:40, … 26. Pabiška -21:31, 29. Macek -23:21, 64. Veselý -43:39, 70. Randýsek -45:53, 89. Krejčí (všichni ČR/Yamaha) -58:14.
Průběžné pořadí: 1. Casteu 5:50:45, 2. Coma -37, 3. Despres -2:10, 4. Frétigné -2:14, 5. Luca -8:43, 6. Viladoms (Šp./KTM) -8:48, … 25. Macek -34:10, 27. Pabiška -36:01, 61. Randýsek -1:06:32, 93. Veselý -1:40:32, 108. Krejčí -1:56:08.

Čtyřkolky (626/294 km):
1. Deltrieu (Fr./Polaris) 4:18:03, 2. Gonzalez (Šp./Yamaha) -2:06, 3. A. Patronelli (Arg.) -5:47, 4. Plechatý (ČR) -5:57, 5. M. Patronelli (Arg./vš. Yamaha) -9:19, 6. Henderson (Urug./Honda) -9:59, … 14. Bražina (ČR/Polaris) -24:31, 15. Macháček (ČR/Yamaha) -44:25.
Průběžné pořadí: 1. Gonzalez 6:34:31, 2. A. Patronelli -2:37, 3. Plechatý -2:49, 4. M. Patronelli -3:35, 5. Henderson -7:34, 6. Halpern (Arg./Yamaha) -15:55, …10. Bražina -26:45, 15. Macháček -43:20.

Automobily (687/355 km):
1. Al-Attiyah (Katar) 4:01:55, 2. Chicherit (Fr./BMW) -1:08, 3. Neves (Braz.) -2:01, 4. Sainz (Šp.) -2:07, 5. Miller (USA/vš. VW) -2:44, 6. Peterhansel (Fr./BMW) -3:09, … 31. Zapletal (ČR/Mitsubishi) -37:37, 44. Janeček -47:10, 80. Kunovský -1:19:04, 99. Mikula (vš. ČR/Toyota) -1:41:57.
Průběžné pořadí: 1. Al-Attiyah 6:16:39, 2. Sainz -1:19, 3. Peterhansel -2:30, 4. Miller -5:28, 5. Neves -5:40, 6. De Villiers (JAR/VW) -7:17, … 25. Zapletal -49:43, 40. Janeček -1:24:27,

Kamiony (687/355 km):
Kamiony: 1. Čagin 4:35:07, 2. Kabirov (oba Rus./Kamaz) -2:47, 3. De Azevedo (Braz./Tatra) -14:58, 4. Mardějev (Rus./Kamaz) -17:16, 5. Van Ginkel -18:22, 6. Van Vliet (oba Niz./Ginaf) -23:53, … 9. Spáčil (ČR/Tatra) -37:55, 10. Macík (ČR/Liaz) -40:01, 14. Kolomý (ČR/Tatra) -46:49.
Průběžné pořadí: 1. Čagin 7:10:54, 2. Kabirov -6:47, 3. De Azevedo -26:34, 4. Mardějev -27:06, 5. Van Vliet -35:18, 6. Macík -51:00, 7. Spáčil -52:27, 10. Kolomý -1:06:30.

Autor: Radek Weber

3.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
2 5

Češi porážejí Němce i Slováky. V hustotě benzínových pump

Marine Le Penová a Emanuel Macron, favorité voleb
AKTUALIZOVÁNO
46 16

Volby ve Francii: Do druhého kola postupují Macron a Le Penová

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Stát chce výrazně zpřísnit držení nebezpečných biologických látek

Vředy, ze kterých vytéká zapáchající tekutina. Horečka, zvracení, bolest na hrudi a pak dušení. Takové účinky by mohla mít biologická zbraň šířící bakterie sněti slezinné. Nejpozději do dvou dnů po jejím vdechnutí by člověk zemřel.

Zeman a Drahoš zahájí sběr podpisů za svou kandidaturu

Prezident Miloš Zeman dnes zahájí sběr podpisů za svou opětovnou kandidaturu. Podrobnosti o podpisové kampani na dopolední tiskové konferenci oznámí jeho manželka Ivana, kterou Zeman určil za šéfku svého volebního týmu.

ČEZ už dlouhodobě s dětmarovickou elektrárnou nepočítá

Do deseti let by měla skončit elektrárna Dětmarovice. Počítá s tím vedení českého energetického gigantu – skupiny ČEZ, který chce v rámci celé České republiky do roku 2035 odstavit výraznou část kapacity uhelných zdrojů v tuzemsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies