Pouhý týden po závodě v belgickém Zolderu se sjedou nejrychlejší truckeři starého kontinentu na slavný okruh ve francouzském Le Mans.
Markus Bösiger s Davidem Vršeckým obhajují loňská vítězství v pohárových závodech. Obhajoba loňských pozic v Le Mans by pak jejich Buggyře prakticky zajistila po zisku titulu mistra Evropy v týmech rovněž nejprestižnější titul individuální.
„Pokud nevyhraji titul já, přeji ho Davidovi. Stále jsem se ale ještě nevzdal myšlenek na obhajobu,“ tvrdí Markus Bösiger, jehož ztráta na Vršeckého narostla po Zolderu o dalších devět bodů, celkem tak ztrácí na první místo 31 bodů. „Ve hře jich je ale stále 120,“ potutelně se pousmál.
Bojovně je naladěn i vedoucí muž průběžného šampionátu David Vršecký, který rozhodně nepodceňuje ani třetího Antonia Albaceteho, jehož ztráta činí 36 bodů.
„V sobotu v Zolderu Antonio ukázal, že při jisté konstelaci je schopen nás porážet. Nachází se ovšem v komplikované situaci, ani vítězství ve všech bodovaných závodech mu nemusí stačit k titulu,“ poznamenal Vršecký.
Vzhledem ke svému náskoku v čele si Vršecký může dovolit luxus v podobě taktizování. „Nejlepší taktiku předvedl Gerd Körber v roce 2003. K zisku titulu mu stačilo dojet čtvrtý. Takže po startu zaútočil a vyhrál. Podobně chci postupovat i já. I když taktika se bude ladit vzhledem k průběhu každé bodované jízdy,“ vysvětlil.
Druhý český jezdec František Vojtíšek jede do Le Mans z pozice osmého jezdce průběžného pořadí. V Zolderu získal pouhé čtyři body a jeho úvodní vítězství z Barcelony je téměř zapomenuto. Na svého kolegu z týmu Renault Markuse Altenstrassera už jablonecký pilot ztrácí 45 bodů.