Chce být nejlepším truckerem Evropy a s Buggyrou k tomu má před posledním závodem sezony v Jaramě hodně blízko. Už nyní je jasné, že titul získá jeden z jezdců roudnického týmu. Buď Vršecký nebo obhájce titulu Markus Bösiger, který na Vršeckého ztrácí 18 bodů.

Souboj o titul se přiostřuje. Přeci jen jde o hodně. To bylo vidět i o víkendu v Le Mans, kde jste se po startu do nedělní kvalifikace s Bösigrem střetli hned v první zatáčce. Po té následovala penelizace pro vás oba. Co se stalo?
Nechali jsme se unést. Byl to napínavý start. Já vjížděl do první zatáčky na čele vnější stranou, takže jsem nikoho nemohl trefit. Stává se to, závody tahačů nejsou žádné krasobruslení. Už se jede na hraně, blíží se konec sezony. Ale věřím, že to Markus neudělal záměrně.

V Le Mans na vás Bösiger stáhl 14 bodů. To je nejvíce za celou sezonu, že?
Ano, je to škoda. Dlouho jsem si náskok budoval a nyní z něj Markus výrazně ukrojil. Ale v Le Mans jsem měli velké technické problémy, museli jsme měnit tolik věcí jako jindy za celý půl rok. Takže nakonec jsem i s tímto výsledkem spokojen.

Myslíte, že vám náskok 18 bodů bude stačit?
Věřím v to! V Jaramě se mi většinou daří. Každopádně se ničeho nebojím, je to osud.

Už jezdíte s Buggyrou řadu let, přesto jste vždy skončil za svými stájovými kolegy (dříve Körber a Faure). Už by to chtělo prolomit, že?
Je to velká motivace. Chci být nejlepší, to je jasné. Minulý rok jsem byl třetí, letos jsem se chtěl posunout minimálně na druhé místo. Ale mám to skvěle rozjeté, takže titul je blízko a byla by škoda o něj v posledním závodě přijít, když celou sezonu vedete.

Už chystáte nějaké oslavy? Každopádně titul Buggyře už neunikne.
Něco se připravuje, ale momentálně spíš makáme na technice, aby vše v posledním závodu klaplo. Ani bych se nezlobil, kdybychom slavili už nyní doma a do Jaramy se vůbec nemuselo. Prostě, kdyby byl závod v Le Mans ten poslední (smích).

Jenže do Jaramy se za dva týdny pojede. A vy máte vše ve svých rukou.
Je to tak. I když Markus vše vyhraje, mně by stačilo druhé a i sem tam nějaké to třetí místo. O 18 bodů mě letos ještě neporazil, tak doufám, že náskok uhájím.

Jak to, že jste ještě den po závodech na okruhu v Le Mans?
Testujeme zde už na další sezonu. Kromě nás tady jsou ještě jezdci MANu a Renaultu. Jedná se o nějakých změnách na příští rok, aby byly závody ještě atraktivnější.

Takže už plánujete další sezonu?
Máme určitou vizi do budoucna. Já se u Buggyry cítím čím dál lépe, takže doufám, že budeme pokračovat, ať letos vyhraji, nebo budu druhý.

A Bösiger?
To byste se museli zeptat jeho. Spolu jsme o tom nemluvili.

Buggyře už titul nikdo nevezme

Pořadí ME tahačů: 1. Vršecký (ČR/Buggyra – vlevo) 372 bodů, Bösiger (Šv./Buggyra – vpravo) 354, 3. Albacete (Šp./MAN) 312.
V posledním závodě v Jaramě se jede ještě o 60 bodů. Přesně tolik ztrácí třetí Antonio Albacete a MANem na vedoucícho Vršeckého. I kdyby Albacete na domácím okruhu vše vyhrál a roudnický jezdec nezískla ani bod, před Vršeckého by se nedostal!
Při rovnosti bodů totiž rozhoduje: 1. počet vítězství v celé sezoně (Vršecký jich nyní má 5, Albacete 3 – kdyby Španěl vše vyhrál, bylo by to 5:5). 2. počet druhých míst (Vršecký jich má stejně jako Albacete 4, takže také remíza 4:4). 3. počet třetích míst (až toto kriterium by rozhodlo! Vršecký jich má 5, Albacete jen 4).
Proto se před Vršeckého na první místo může už jen dostat jeho stájový kolega z Buggyry a obhájce titulu Markus Bösiger.