David Vršecký je po dvanácti letech dalším českým jezdcem, který vystoupal až na truckový trůn. Naposledy tam vládl právě jeho objevitel a zakladatel Buggyry Martin Koloc.

„Mám s Martinem výborný vztah. On ví, jestli zrovna potřebuji podržet nebo pořádně vynadat,“ chválí svého vychovatele.“ Dvojnásobný evropský šampion Koloc od trucků odešel po zdravotních problémech v roce 2003. Nyní žije s rodinou na Seychelách.

„I přes tu dálku jsme spolu v kontaktu a on mi dál radí,“ přiznal Vršecký.
Celá letošní sezona byla pro Vršeckého pohodová. V každém závodě bodoval, vždy dojel do cíle. „Ale asi nejhůře mi bylo pět kol před koncem závodu v Le Mans, kdy jsem měl motor totálně ugrilovaný. Věděl jsem v té chvíli, že je potřeba dojet do cíle, ale nevěděl, jestli to zvládnu.“ Zvládl.

Paradoxně nejkrušnější okamžiky prožil o dovolené před závodem v Mostě. „Chtěl jsem si před domácím závodem odpočinout, proto jsem vyrazil na plavbu plachetnicí na oceán,“ vypráví.

Po třech dnech na katamaránu, který měl plachtu i motor, si říkal, že je hlupák, že se nechal k tomuto nápadu přemluvit. „Jeli jsme osm dní a nocí. Byl to úmorný zápřah,“ vzpomíná na plavbu Tichým oceánem ve společnosti Martina Koloce a dalšího z kamarádů. „Bylo to husté, nějaký truck racing proti tomu není nic, tam byla priorita přežít,“ měl jasno po dovolené.

Jaký byl největší rozdíl mezi třetím Vršeckým a letošním mistrem Evropy? Největší asi v psychické odolnosti. „Letos jsem vše bral s větším nadhledem, nepřipouštím si, kolik lidí je za tou prací kolem týmu. Minulé sezony jsem je nechtěl zklamat a měl jsem z toho nervy,“ přiznává Vršecký.

Také přípravu bral spíše jako práci než zábavu. „Například jsem se v pondělí vrátil ze závodů a v úterý už zase trénoval,“ popisuje změnu přístupu.

Ale jeho tajným trumfem se stalo pštrosí maso, které si oblíbil. „Já mu říkám čáp,“ směje se. Po stejku z nejrychlejšího ptáka na světě byl i on v kokpitu trucku nejrychlejší. „Je to výborné a zdravé maso. U Roudnice je pštrosí farma. Ale že bych kvůli masu vyhrál titul, to asi ne,“ dodal s úsměvem.

A kdo je největším fanouškem letošního mistra Evropy? „Asi vozíčkář Láďa z Loun,“ říká Vršecký. „Neustále se zajímá, jak na tom jsme, telefonuje a jezdí i k nám do dílny. Dokonce si staví malý model buggyry a jde mu to perfektně,“ pochválil svého fandu.

David Vršecký
Datum narození:
8.12.1975. Místo narození: Roudnice n. L. Zájmy: Vodní lyžování, motosport, truck racing. Stáj: Buggyra Int. Racing System. Největší úspěchy: vítěz ME tahačů (2008), třetí místo v ME tahačů (2007) - vše sjednocená třída; 2x třetí místo v ME (2003 a 2004) třída Super Race Truck. Ostatní: je pětinásobným mistrem ČR v jízdě na vodním skútru; v ME jezdí s buggyrou pravidelně od roku 2002; v únoru 2004 se zapsal do Guinnessovy knihy rekordů, když na dálnici mezi písečnými pláněmi u Dubaje dosáhl s tahačem rychlosti 281,723 km/h.