VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Michek pojede mistrovství světa třídy MX2

Adamov - S velkými očekáváními vstupuje do letošní motokrosové sezony nejlepší jihočeský jezdec Martin Michek.

13.3.2009
SDÍLEJ:

Motokrosař Martin Michek.Foto: František Panec

Jako tovární pilot italského týmu TM Racing totiž absolvuje kompletní seriál mistrovství světa.

Zimní přípravu absolvuje Michek na Apeninském poloostrově, ale počasí motokrosu letos moc nepřálo. „Dost mrzlo a padal sníh nebo pršelo. Moc jsem toho nenajezdil,“ připouští.

V rámci přípravy absolvoval také úvodní závody otevřeného mistrovství Itálie, kterého se před startem hlavní sezony pravidelně účastní kompletní světová špička. V prvním závodě obsadil 15. a 16. místo. „Před prvním závodem jsem seděl na motorce snad jen pětkrát. Bylo znát, že jsem po dlouhé pauze nebyl rozjetý. Nebylo to špatné, ale ani nic světoborného,“ tvrdí.

Podobně se mu vedlo i v dalším závodě, ve kterém obsadil 13. a 17. místo. Pro třetí závod přesedlal do slabší třídy MX2 a hned se posunul dopředu. Byl v jednotlivých jízdách sedmý a dvanáctý, což v konečném účtování znamenalo osmou příčku.

Přechod do třídy MX2 rozhodně nebyl samoúčelný. Michek totiž nakonec pojede světový šampionát právě této kubatury. „Vedení týmu je přesvědčeno, že by to pro mne mohlo být zajímavé. Můj styl jízdy by mohl menší motorce vyhovovat,“ vysvětluje.

Oproti minulým rokům tak Jihočech osedlal čtyřtaktní motocykl TM o obsahu 250 ccm. „Je to pro mne dost velká změna. Ale nemuselo by to být špatné,“ věří jezdec, jehož podporují C+C servis, Pure Solve a Bonver. „Je to nová výzva,“ tvrdí.

Největší hvězdy světového motokrosu startují sice ve třídě MX1, ale Michek si nemyslí, že by MX2 měla slabší úroveň. „Jsou tam hlavně mladí kluci, ale je to mistrovství světa a řekl bych, že je to stejně nabité. Níkdy jsem tuto třídu nejel a docela mne to láká. Ale těžko odhadovat, jak se mi tam bude dařit,“ pokrčí rameny.

V novém týmu podepsal Michek tříletou smlouvu. „Dvě sezony bych měl jezdit třídu MX2 a pak přestoupit do MX1. První sezona bude hlavně taková seznamovací, abych si oťukal nové tratě i soupeře,“ naznačuje plány pro nejbližší období.

Podmínky v továrním týmu, kde je spolu s Estoncem Leokem, si nemůže vynachválit. „Tým se o nás výborně stará. Motorky jsou připravené a nemusím na ně ani sáhnout. Zázemí je výborné, teď už jenom na mně, abych dělal výsledky,“ velice dobře si uvědomuje.

Autor: Pavel Kortus

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
14 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies