VYBERTE SI REGION

Michek pojede mistrovství světa třídy MX2

Adamov - S velkými očekáváními vstupuje do letošní motokrosové sezony nejlepší jihočeský jezdec Martin Michek.

13.3.2009
SDÍLEJ:

Motokrosař Martin Michek.Foto: František Panec

Jako tovární pilot italského týmu TM Racing totiž absolvuje kompletní seriál mistrovství světa.

Zimní přípravu absolvuje Michek na Apeninském poloostrově, ale počasí motokrosu letos moc nepřálo. „Dost mrzlo a padal sníh nebo pršelo. Moc jsem toho nenajezdil,“ připouští.

V rámci přípravy absolvoval také úvodní závody otevřeného mistrovství Itálie, kterého se před startem hlavní sezony pravidelně účastní kompletní světová špička. V prvním závodě obsadil 15. a 16. místo. „Před prvním závodem jsem seděl na motorce snad jen pětkrát. Bylo znát, že jsem po dlouhé pauze nebyl rozjetý. Nebylo to špatné, ale ani nic světoborného,“ tvrdí.

Podobně se mu vedlo i v dalším závodě, ve kterém obsadil 13. a 17. místo. Pro třetí závod přesedlal do slabší třídy MX2 a hned se posunul dopředu. Byl v jednotlivých jízdách sedmý a dvanáctý, což v konečném účtování znamenalo osmou příčku.

Přechod do třídy MX2 rozhodně nebyl samoúčelný. Michek totiž nakonec pojede světový šampionát právě této kubatury. „Vedení týmu je přesvědčeno, že by to pro mne mohlo být zajímavé. Můj styl jízdy by mohl menší motorce vyhovovat,“ vysvětluje.

Oproti minulým rokům tak Jihočech osedlal čtyřtaktní motocykl TM o obsahu 250 ccm. „Je to pro mne dost velká změna. Ale nemuselo by to být špatné,“ věří jezdec, jehož podporují C+C servis, Pure Solve a Bonver. „Je to nová výzva,“ tvrdí.

Největší hvězdy světového motokrosu startují sice ve třídě MX1, ale Michek si nemyslí, že by MX2 měla slabší úroveň. „Jsou tam hlavně mladí kluci, ale je to mistrovství světa a řekl bych, že je to stejně nabité. Níkdy jsem tuto třídu nejel a docela mne to láká. Ale těžko odhadovat, jak se mi tam bude dařit,“ pokrčí rameny.

V novém týmu podepsal Michek tříletou smlouvu. „Dvě sezony bych měl jezdit třídu MX2 a pak přestoupit do MX1. První sezona bude hlavně taková seznamovací, abych si oťukal nové tratě i soupeře,“ naznačuje plány pro nejbližší období.

Podmínky v továrním týmu, kde je spolu s Estoncem Leokem, si nemůže vynachválit. „Tým se o nás výborně stará. Motorky jsou připravené a nemusím na ně ani sáhnout. Zázemí je výborné, teď už jenom na mně, abych dělal výsledky,“ velice dobře si uvědomuje.

Autor: Pavel Kortus

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hlavní třídy se zcela promění, Praha dá na jejich obnovu miliardu

Praha /INFOGRAFIKA/ - Během dvou let se velké třídy v metropoli zcela promění. Začnou rekonstrukce čtyř ulic, které dostanou úplně novou podobu. Vše vyjde na více než miliardu korun.

AKTUALIZOVÁNO

V kauze Key Investments soud uložil tři až pět let vězení

Praha - Bývalí členové představenstva společnosti Key Investments (KI) mají jít na tři až pět let do vězení za pochybné spravování peněz klientů firmy, při němž vznikla škoda nejméně 873,7 milionu korun. Rozhodl o tom dnes pražský městský soud. Rozsudek není pravomocný, lze se proti němu odvolat.

Agresivní pes v Zábřehu napadl už čtvrté zvíře, skončil v útulku

Zábřeh – Policisté se zabývají případem nebezpečného křížence stafordšírského teriéra, který v Zábřehu napadl několik psů i lidí. Poslední incident se stal zkraje týdne poblíž husitského kostela u areálu bývalých kasáren, kde staford zaútočil na dalšího psa. Toho majitelka právě venčila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies