Svoji premiéru si odbyl na ducati. Spolupráce ale nefungovala podle představ českého jezdce i celého týmu. „S ART máme nyní velice korektní spolupráci. Ze strany továrny Aprilia byl zájem, abychom u nich zůstali. My jsme nabídku intenzivně zvažovali. Klíčové pro nás je získat na příští sezonu maximálně konkurenceschopnou motorku a na výběr bylo v podstatě ze čtyř možností," uvedl v tiskové zprávě manažer týmu Cardion AB Motoracing Karel Abraham starší. Mohl využít nabídku Yamahy, která uvolní do MotoGP své prototypové motory. Honda nabízí kompletní stroj. Třetí variantou bylo vrátit se k Ducati a čtvrtou možností zůstat u ART.

„Honda pro nás je velmi lákavá. Ale naší podmínkou bylo, abychom mohli zůstat u našich tradičních dodavatelů některých součástek. Honda nám v tomto vyšla vstříc, čímž jsme se v jednání posunuli hodně dopředu a uzavřeli předběžnou dohodu," řekl šéfmechanik týmu Marco Grana.

Motocykl, který by měl mít Abraham příští rok v MotoGP k dispozici, se od mistrovských strojů továrního týmu liší v několika podstatných detailech. Používá například konvenční systém ovládání ventilů pružinou místo modernějšího pneumatického ovládání, které mají prototypy. Motocykl také nebude vybaven nejnovější bezztrátovou převodovkou a bude využívat jednotnou elektroniku Magnetti Marelli.

V praxi by měl motocykl stát na pomezí současných prototypových strojů a produkčních motocyklů CRT. Abrahamovými největšími konkurenty tak budou kromě jezdců na stejných strojích obdobně koncipované motocykly od Yamahy a satelitní motocykly Ducati.

V případě uzavření kontraktu Abraham motocykl poprvé otestuje v listopadu po posledním závodu sezony ve Valencii. „Pro mě i tým to bude velká změna. Doufám, že k lepšímu," poznamenal čtrnáctý muž průběžného pořadí, který téměř celou kariéru jezdil na italských strojích. Pouze ve druhé polovině roku 2010 měl britskou FTR, na které vyhrál ve Valencii závod Moto2.