Společnost je podle mluvčího Jiřího Smetany ráda, že se ukázalo, že hospodaření bylo transparentní, sdělil ČTK.

Primátor také uvedl, že hospodářský výsledek odpovídá skutečnosti. "Auditor našel pouze drobné nesrovnalosti, které se týkaly odpisů. Ty však výsledek nijak zásadně neovlivnily," řekl Vokřál.

Audit také potvrdil, že vykázanou ztrátu způsobil zalistovací poplatek promotérovi šampionátu Dorně, který činí ročně zhruba 70 milionů korun. Automotodrom v minulosti opakovaně požadoval, aby tuto částku dokryly veřejné finance v zájmu zachování Velké ceny a jejího ekonomického přínosu pro region. "Společnost předpokládala již od poloviny loňského roku, že se podaří tento poplatek splatit, a jelikož se tak nestalo, nedokázala tento negativní vliv překlenout," poznamenal Vokřál.

Vláda totiž již v polovině loňského roku slíbila, že zhruba polovinu poplatku zaplatí, posléze se o 30 milionů korun přihlásil jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD). Kraj dostal peníze na účet, jenže nedokázal zajistit, aby peníze dostal Automotodrom. "Už dávno mělo dojít k trojstranným jednáním mezi Dornou, Automotodromem a krajem. Nevím, proč k tomu nedošlo a nechápu, proč se peníze během té doby nebyly schopné přesunout," řekl Vokřál.

Jelikož Haškovy snahy, které prezentoval jako záchranu Velké ceny, nevyšly, snaží se Vokřál chopit iniciativy. "Vím, že Dorna pomalu ztrácí trpělivost. Budu jednat s ministrem financí Andreje Babišem (ANO). Důležité je, aby došlo k dohodě mezi lokální samosprávou a ministerstvem a také pořadatelem," zdůraznil Vokřál. "Nechci však dělat velká prohlášení, těch už bylo hodně. Je však zřejmé, že Velká cena je pro Brno i region důležitá," doplnil. Okruh podle Smetany přístup Vokřála vítá. "Jednání jsou vstřícná a dohodli jsme se, že budeme postupovat společně," uvedl.

Kraj už sice nachystal dříve trojstrannou smlouvu, kterou měl podepsat ještě Automotodrom a Dorna, pro ty však bylo její znění nepřijatelné. Hašek ji navíc oběma předložil bez předchozí konzultace přímo k podpisu. Neřešil však vůbec loňský dluh, na letošní ročník nabízel 50 milionů, avšak chtěl mít podíl na tržbách, což by podle Smetany bylo pro Automotodrom ještě nevýhodnější.