VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kariéra Tomáše Engeho krok za krokem

Praha - Tomáš Enge má v českém motoristickém sportu mnoho nej. Prohlédněte si vrcholy jeho kariéry.

13.3.2009
SDÍLEJ:

Tomáš Enge už závodil téměř se vším, co má čtyři kola.Foto: Deník/Pavel Kubeš

Jako první Čech usedl do monopostu formule 1 ve Velké ceně. Nikdo s českým pasem před ním nestartoval ve Formuli 3000 ani zámořské IndyCar.

Z formulového závodníka se postupně stal hlavním povoláním pilot speciálů pro vytrvalostní závody. V roce 2003 v Le Mans vyhrál kategoriiGT1 sportovních vozů. Kromě toho už vyzkoušel i rallye, A1 Grand Prix či závody Grand Am.

„Největší požitek z řízení je samozřejmě ve formuli 1. To je absolutní špička,“ říká liberecký rodák. Letos je Engeho hlavní misí prototyp Aston Martin LMP1, s nímž by rád ovládl svět Le Mans.

Jak se 32 letý automobilový závodník cítí uprostřed ekonomické krize?
No… (přemýšlí) asi jako každý. Musím se pořádně otáčet, je obrovská konkurence a každý chce být na špici. Mám velké štěstí, protože jsem továrním jezdcem automobilky. To je snem moha lidí hned po formuli 1. A jako takový mám jistotu, kterou se může chlubit jen málokdo. I kdybych myl okna, tak jsem pořád továrním jezdcem Aston Martinu a mám své jisté.

Neříkal jste si někdy, že jste měl v určitém okamžiku svoji kariéru nasměrovat trochu jinak a dneska byste byl stabilním pilotem formule 1?
To je těžké říct. V době, kdy jsem do formule 1 vcházel, to byla úplně nová neprobádaná cesta. Můj manažer pan Charouz je jediný, kdo v Česku dokázal sehnat sponzory a dostat člověka do formule 1, takže musel sám hledat způsob, jak toho dosáhnout. Asi by se nějaké věci dali udělat jinak, ale po bitvě je každý generál.

Hrála v tom svoji roli i marihuanová aféra z roku 2002?
Určitě mi to nepomohlo, ale ani bez ní bych určitě neměl místo jisté. Je spousta jezdců a jen pár volných volantů v té nejelitnější kategorii. Hodně rozhoduje náhoda.

Jaký je váš vztah s manažerem Antonínem Charouzem. Je to tak, že on do vás investoval a vy mu teď svými službami jako závodník splácíte?
Ne, to je úplně jinak. Jak už jsem řekl, pan Charouz dokázal sehnat sponzory, nešlo to z jeho kapsy. Takže mu nemusím nic splácet. Jsem jeho zaměstnanec, ale máme spolu velmi dobré vztahy.

CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE VE SVÉM SOBOTNÍM DENÍKU

Autor: Radek Vičík

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bazén na severovýchodě Turecka, který zabíjel
11

Tři děti i oba jejich zachránce v tureckém bazénu usmažila elektřina

Andrej Babiš
70 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

/ANKETA/ Bývalý premiér za ČSSD Jiří Paroubek dnes odešel z živě vysílaného rozhovoru v Českém rozhlasu. Paroubkovi se nelíbily otázky na jeho návrat do sociální demokracie, konkrétně na podmínky dané stanovami. Paroubek chtěl debatovat o politice, když redaktor na dotazech trval, vstal ze židle a se slovy "takže na shledanou, pane redaktore" opustil studio.

AKTUALIZOVÁNO

Drama v Benátkách na Jizerou. V garáži vybuchly plynové lahve

/FOTOGALERIE/ Několik výbuchů v pátek večer před osmou hodinou probralo z klidu obyvatele Smetanovy ulice v historické části města. Plynové láhve tam vybuchly v garáži, která naštěstí nebyla součástí rodinného domu.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies