VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kariéra Tomáše Engeho krok za krokem

Praha - Tomáš Enge má v českém motoristickém sportu mnoho nej. Prohlédněte si vrcholy jeho kariéry.

13.3.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Tomáš Enge už závodil téměř se vším, co má čtyři kola.Foto: Deník/Pavel Kubeš

Jako první Čech usedl do monopostu formule 1 ve Velké ceně. Nikdo s českým pasem před ním nestartoval ve Formuli 3000 ani zámořské IndyCar.

Z formulového závodníka se postupně stal hlavním povoláním pilot speciálů pro vytrvalostní závody. V roce 2003 v Le Mans vyhrál kategoriiGT1 sportovních vozů. Kromě toho už vyzkoušel i rallye, A1 Grand Prix či závody Grand Am.

„Největší požitek z řízení je samozřejmě ve formuli 1. To je absolutní špička,“ říká liberecký rodák. Letos je Engeho hlavní misí prototyp Aston Martin LMP1, s nímž by rád ovládl svět Le Mans.

Jak se 32 letý automobilový závodník cítí uprostřed ekonomické krize?
No… (přemýšlí) asi jako každý. Musím se pořádně otáčet, je obrovská konkurence a každý chce být na špici. Mám velké štěstí, protože jsem továrním jezdcem automobilky. To je snem moha lidí hned po formuli 1. A jako takový mám jistotu, kterou se může chlubit jen málokdo. I kdybych myl okna, tak jsem pořád továrním jezdcem Aston Martinu a mám své jisté.

Neříkal jste si někdy, že jste měl v určitém okamžiku svoji kariéru nasměrovat trochu jinak a dneska byste byl stabilním pilotem formule 1?
To je těžké říct. V době, kdy jsem do formule 1 vcházel, to byla úplně nová neprobádaná cesta. Můj manažer pan Charouz je jediný, kdo v Česku dokázal sehnat sponzory a dostat člověka do formule 1, takže musel sám hledat způsob, jak toho dosáhnout. Asi by se nějaké věci dali udělat jinak, ale po bitvě je každý generál.

Hrála v tom svoji roli i marihuanová aféra z roku 2002?
Určitě mi to nepomohlo, ale ani bez ní bych určitě neměl místo jisté. Je spousta jezdců a jen pár volných volantů v té nejelitnější kategorii. Hodně rozhoduje náhoda.

Jaký je váš vztah s manažerem Antonínem Charouzem. Je to tak, že on do vás investoval a vy mu teď svými službami jako závodník splácíte?
Ne, to je úplně jinak. Jak už jsem řekl, pan Charouz dokázal sehnat sponzory, nešlo to z jeho kapsy. Takže mu nemusím nic splácet. Jsem jeho zaměstnanec, ale máme spolu velmi dobré vztahy.

CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE VE SVÉM SOBOTNÍM DENÍKU

Autor: Radek Vičík

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Ilustrační foto
7 11

Lobbisté slaví. Úředníkům nebude vidět pod prsty

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

AKTUALIZOVÁNO

Poslanci schválili novelu, která může řešit problém ČD s tendry

Sněmovna dnes ve zrychleném režimu "dala zelenou" poslanecké novele zákona o zadávání veřejných zakázek. Ta má vyřešit problém státních firem s listinnými akciemi v případech, kdy se chtějí ucházet o veřejné zakázky.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies