VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: Kariéra Tomáše Engeho krok za krokem

Praha - Tomáš Enge má v českém motoristickém sportu mnoho nej. Prohlédněte si vrcholy jeho kariéry.

13.3.2009
SDÍLEJ:

Tomáš Enge už závodil téměř se vším, co má čtyři kola.Foto: Deník/Pavel Kubeš

Jako první Čech usedl do monopostu formule 1 ve Velké ceně. Nikdo s českým pasem před ním nestartoval ve Formuli 3000 ani zámořské IndyCar.

Z formulového závodníka se postupně stal hlavním povoláním pilot speciálů pro vytrvalostní závody. V roce 2003 v Le Mans vyhrál kategoriiGT1 sportovních vozů. Kromě toho už vyzkoušel i rallye, A1 Grand Prix či závody Grand Am.

„Největší požitek z řízení je samozřejmě ve formuli 1. To je absolutní špička,“ říká liberecký rodák. Letos je Engeho hlavní misí prototyp Aston Martin LMP1, s nímž by rád ovládl svět Le Mans.

Jak se 32 letý automobilový závodník cítí uprostřed ekonomické krize?
No… (přemýšlí) asi jako každý. Musím se pořádně otáčet, je obrovská konkurence a každý chce být na špici. Mám velké štěstí, protože jsem továrním jezdcem automobilky. To je snem moha lidí hned po formuli 1. A jako takový mám jistotu, kterou se může chlubit jen málokdo. I kdybych myl okna, tak jsem pořád továrním jezdcem Aston Martinu a mám své jisté.

Neříkal jste si někdy, že jste měl v určitém okamžiku svoji kariéru nasměrovat trochu jinak a dneska byste byl stabilním pilotem formule 1?
To je těžké říct. V době, kdy jsem do formule 1 vcházel, to byla úplně nová neprobádaná cesta. Můj manažer pan Charouz je jediný, kdo v Česku dokázal sehnat sponzory a dostat člověka do formule 1, takže musel sám hledat způsob, jak toho dosáhnout. Asi by se nějaké věci dali udělat jinak, ale po bitvě je každý generál.

Hrála v tom svoji roli i marihuanová aféra z roku 2002?
Určitě mi to nepomohlo, ale ani bez ní bych určitě neměl místo jisté. Je spousta jezdců a jen pár volných volantů v té nejelitnější kategorii. Hodně rozhoduje náhoda.

Jaký je váš vztah s manažerem Antonínem Charouzem. Je to tak, že on do vás investoval a vy mu teď svými službami jako závodník splácíte?
Ne, to je úplně jinak. Jak už jsem řekl, pan Charouz dokázal sehnat sponzory, nešlo to z jeho kapsy. Takže mu nemusím nic splácet. Jsem jeho zaměstnanec, ale máme spolu velmi dobré vztahy.

CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE VE SVÉM SOBOTNÍM DENÍKU

Autor: Radek Vičík

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Ve věku 69 let zemřel kytarista Radim Hladík

Praha -Ve věku 69 let zemřel dnes ráno kytarista Radim Hladík, který mimo jiné stál u zrodu legendární kapely Blue Effect, sdělil to současný zpěvák kapely Honza Křížek. Hladík podlehl následkům fibrózy plic, se kterou bojoval několik let. Sedmdesátiny by oslavil 13. prosince.

Záchranáři našli části těl obětí havárie indonéského letadla

Jakarta - Indonéští záchranáři dnes našli části těl v moři v oblasti, kde v sobotu havarovalo policejní letadlo se 13 osobami na palubě. Oznámil to na tiskové konferenci šéf Indonéské pátrací a záchranné agentury (BASARNAS) s tím, že ostatky pravděpodobných obětí byly nalezeny v místě, kde už vesničané dříve vylovili sedadlo z letadla a vak obsahující mobilní telefon a policejní doklady.

EXKLUZIVNĚ

Hit Deep Purple vznikl kvůli Čechovi, který zapálil kasíno

Montreux, ČR /VÝROČÍ, TIP NA VÝLET/ - Díky nešťastné náhodě, která se přihodila 4. prosince roku 1971 nahráli Deep Purple svou nejslavnější skladbu. V neděli uplynulo 45 let od ničivého požáru, který spálil do základů slavné Casino de Montreux. V jeho prostorách se od roku 1967 koná Montreux Jazz Festival. Zahráli si v něm ovšem i zásadní rockové kapely jako Led Zeppelin, Pink Floyd, Deep Purple nebo Frank Zappa, při jehož koncertě kasíno vzplálo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies