VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: Kariéra Tomáše Engeho krok za krokem

Praha - Tomáš Enge má v českém motoristickém sportu mnoho nej. Prohlédněte si vrcholy jeho kariéry.

13.3.2009
SDÍLEJ:

Tomáš Enge už závodil téměř se vším, co má čtyři kola.Foto: Deník/Pavel Kubeš

Jako první Čech usedl do monopostu formule 1 ve Velké ceně. Nikdo s českým pasem před ním nestartoval ve Formuli 3000 ani zámořské IndyCar.

Z formulového závodníka se postupně stal hlavním povoláním pilot speciálů pro vytrvalostní závody. V roce 2003 v Le Mans vyhrál kategoriiGT1 sportovních vozů. Kromě toho už vyzkoušel i rallye, A1 Grand Prix či závody Grand Am.

„Největší požitek z řízení je samozřejmě ve formuli 1. To je absolutní špička,“ říká liberecký rodák. Letos je Engeho hlavní misí prototyp Aston Martin LMP1, s nímž by rád ovládl svět Le Mans.

Jak se 32 letý automobilový závodník cítí uprostřed ekonomické krize?
No… (přemýšlí) asi jako každý. Musím se pořádně otáčet, je obrovská konkurence a každý chce být na špici. Mám velké štěstí, protože jsem továrním jezdcem automobilky. To je snem moha lidí hned po formuli 1. A jako takový mám jistotu, kterou se může chlubit jen málokdo. I kdybych myl okna, tak jsem pořád továrním jezdcem Aston Martinu a mám své jisté.

Neříkal jste si někdy, že jste měl v určitém okamžiku svoji kariéru nasměrovat trochu jinak a dneska byste byl stabilním pilotem formule 1?
To je těžké říct. V době, kdy jsem do formule 1 vcházel, to byla úplně nová neprobádaná cesta. Můj manažer pan Charouz je jediný, kdo v Česku dokázal sehnat sponzory a dostat člověka do formule 1, takže musel sám hledat způsob, jak toho dosáhnout. Asi by se nějaké věci dali udělat jinak, ale po bitvě je každý generál.

Hrála v tom svoji roli i marihuanová aféra z roku 2002?
Určitě mi to nepomohlo, ale ani bez ní bych určitě neměl místo jisté. Je spousta jezdců a jen pár volných volantů v té nejelitnější kategorii. Hodně rozhoduje náhoda.

Jaký je váš vztah s manažerem Antonínem Charouzem. Je to tak, že on do vás investoval a vy mu teď svými službami jako závodník splácíte?
Ne, to je úplně jinak. Jak už jsem řekl, pan Charouz dokázal sehnat sponzory, nešlo to z jeho kapsy. Takže mu nemusím nic splácet. Jsem jeho zaměstnanec, ale máme spolu velmi dobré vztahy.

CELÝ ROZHOVOR ČTĚTE VE SVÉM SOBOTNÍM DENÍKU

Autor: Radek Vičík

13.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
57 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto.
10

Kšeftování s léky. Na soudy se valí jeden případ za druhým

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Kmoníček se setkal s Trumpem. Předal mu pověřovací listiny

Nový český velvyslanec v USA Hynek Kmoníček se setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Předal mu pověřovací listiny. Kmoníček to uvedl na svém twitterovém účtu.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies