VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ogier přišel po nehodě v Německu o šanci na triumf, Prokop tápal

Trevír - Šance mistra světa Sébastiena Ogiera na vítězství v Německé rallye zhasly stejně jako loni už v pátek. Francouzský pilot týmu Volkswagen měl v dnešní poslední rychlostní zkoušce nehodu, dostal desetiminutovou penalizaci a propadl se z vedoucí pozice až na 35. příčku.

22.8.2014 AKTUALIZOVÁNO 22.8.2014
SDÍLEJ:

Jari-Matti Latvala na Německé rallye.Foto: ČTK

První etapu tak vyhrál jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, Čech Martin Prokop je desátý.

Třicetiletý lídr šampionátu Ogier vyhrál v průběhu úvodního dne tři ze šesti erzet a ve vyrovnaném souboji s Latvalou vedl, závěr etapy se mu ale stal osudným. V tradičním testu vinicemi s názvem Moselland vyletěl se svým VW Polo z hlavní trati na níže položenou cestu, a i když dojel po hlavní silnici do depa, za neabsolvovanou erzetu dostal desetiminutovou penalizaci.

"Byla to čistě moje chyba. Ráno při prvním průjezdu jsem v téhle zatáčce brzdil moc brzo, takže jsem to chtěl odpoledne udělat lépe. Nový brzdný bod byl ale zjevně příliš pozdě," uvedl Ogier, jenž bude navzdory velké ztrátě v rallye pokračovat. "Na umístění mezi nejlepšími za těchto podmínek pomýšlet nemůžeme, ale spoustě fanoušků Volkswagenu dlužíme předvést alespoň dobrou show," dodal úřadující šampion.

Černý pátek zažil Ogier na tratích v okolí Trevíru už loni, kdy si mohl právě v Německu zajistit mistrovský titul. Tehdy také havaroval a rallye dokončil jen díky pravidlu superrallye.

Prokop měl poškozené brzy

Po odstoupení Ogiera je tak v čele druhý muž průběžného pořadí MS Latvala. Má velkou šanci snížit Francouzův náskok, jenž před Německem činil 44 bodů. Finský pilot vede o 37 sekund před Britem Krisem Meekem v citroënu, třetí je s odstupem 42,6 loňský vítěz Dani Sordo ze Španělska z týmu Hyundai.

Prokop, jenž byl loni v Německu čtvrtý a vyrovnal tak svůj nejlepší výsledek v kariéře, ztrácí na desátém místě přes dvě minuty. Jednatřicetiletý pilot od začátku zajížděl se svým fordem časy na úrovni počátku druhé desítky pořadí a stěžoval si, že nemůže chytit správný rytmus.

"Něco je špatně, jen nevím co. Auto je hrozné, těžko se řídí," lamentoval v průběhu dne. Později dospěl k názoru, že měl poškozené brzdy. "Myslím, že jsme ráno před první zkouškou zničili brzdy. Změnili jsme způsob brždění a je to lepší," řekl.

V sobotu je na programu osm testů, soutěž vyvrcholí čtyřmi erzetami v neděli.

Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - po 1. etapě:

1. Latvala, Anttila (Fin./VW Polo-R) 59:36,8, 2. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën DS3) -37,0, 3. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) -42,6, 4. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo-R) -45,6, 5. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -53,1, 6. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -55,0, …10. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -2:07,1.

Autor: ČTK

22.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
2 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies