Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ogier přišel po nehodě v Německu o šanci na triumf, Prokop tápal

Trevír - Šance mistra světa Sébastiena Ogiera na vítězství v Německé rallye zhasly stejně jako loni už v pátek. Francouzský pilot týmu Volkswagen měl v dnešní poslední rychlostní zkoušce nehodu, dostal desetiminutovou penalizaci a propadl se z vedoucí pozice až na 35. příčku.

22.8.2014 AKTUALIZOVÁNO 22.8.2014
SDÍLEJ:

Jari-Matti Latvala na Německé rallye.Foto: ČTK

První etapu tak vyhrál jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, Čech Martin Prokop je desátý.

Třicetiletý lídr šampionátu Ogier vyhrál v průběhu úvodního dne tři ze šesti erzet a ve vyrovnaném souboji s Latvalou vedl, závěr etapy se mu ale stal osudným. V tradičním testu vinicemi s názvem Moselland vyletěl se svým VW Polo z hlavní trati na níže položenou cestu, a i když dojel po hlavní silnici do depa, za neabsolvovanou erzetu dostal desetiminutovou penalizaci.

"Byla to čistě moje chyba. Ráno při prvním průjezdu jsem v téhle zatáčce brzdil moc brzo, takže jsem to chtěl odpoledne udělat lépe. Nový brzdný bod byl ale zjevně příliš pozdě," uvedl Ogier, jenž bude navzdory velké ztrátě v rallye pokračovat. "Na umístění mezi nejlepšími za těchto podmínek pomýšlet nemůžeme, ale spoustě fanoušků Volkswagenu dlužíme předvést alespoň dobrou show," dodal úřadující šampion.

Černý pátek zažil Ogier na tratích v okolí Trevíru už loni, kdy si mohl právě v Německu zajistit mistrovský titul. Tehdy také havaroval a rallye dokončil jen díky pravidlu superrallye.

Prokop měl poškozené brzy

Po odstoupení Ogiera je tak v čele druhý muž průběžného pořadí MS Latvala. Má velkou šanci snížit Francouzův náskok, jenž před Německem činil 44 bodů. Finský pilot vede o 37 sekund před Britem Krisem Meekem v citroënu, třetí je s odstupem 42,6 loňský vítěz Dani Sordo ze Španělska z týmu Hyundai.

Prokop, jenž byl loni v Německu čtvrtý a vyrovnal tak svůj nejlepší výsledek v kariéře, ztrácí na desátém místě přes dvě minuty. Jednatřicetiletý pilot od začátku zajížděl se svým fordem časy na úrovni počátku druhé desítky pořadí a stěžoval si, že nemůže chytit správný rytmus.

"Něco je špatně, jen nevím co. Auto je hrozné, těžko se řídí," lamentoval v průběhu dne. Později dospěl k názoru, že měl poškozené brzdy. "Myslím, že jsme ráno před první zkouškou zničili brzdy. Změnili jsme způsob brždění a je to lepší," řekl.

V sobotu je na programu osm testů, soutěž vyvrcholí čtyřmi erzetami v neděli.

Německá rallye, podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - po 1. etapě:

1. Latvala, Anttila (Fin./VW Polo-R) 59:36,8, 2. Meeke, Nagle (Brit., Ir./Citroën DS3) -37,0, 3. Sordo, Martí (Šp./Hyundai i10) -42,6, 4. Mikkelsen, Floene (Nor./VW Polo-R) -45,6, 5. Neuville, Gilsoul (Belg./Hyundai i20) -53,1, 6. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Fiesta RS) -55,0, …10. Prokop, Tománek (ČR/Ford Fiesta RS) -2:07,1.

Autor: ČTK

22.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Stephen King
DOTYK.CZ
9

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Krize ve Španělsku: Katalánské referendum podpořil další autonomní region

/VIDEO/ Právo na referendum o nezávislosti Katalánska vyhlášené na 1. října je nezadatelné. O tom nepochybují a hlasitě za to demonstrují v Galicii, oblasti Španělska, která má stejný autonomní statut jako odbojné Katalánsko. 

Nejnebezpečnější přechod v metropoli? Najdete ho v Praze 2

/INFOGRAFIKA/ Pražský deník proto připravil výčet nejnebezpečnějších přechodů a křižovatek, kde nejčastěji docházelo ke střetům mezi vozidly a chodci.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení