Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Okruhy: Také v Mostě vládly Mercedesy

Most– Okruhový šampionát pokračoval druhým dílem, vítězové jsou ale stále stejní.

18.5.2009 1
SDÍLEJ:

Start sobotního vytrvalostního závodu na okruhu v Mostě.Foto: BPA/Miloš Rybář.

Podobně jako v úvodním podniku v Brně, také v Mostě kralovaly v elitní třídě D4 českého okruhového šampionátu vozy Mercedes ze stáje Sauto.cz Racing Team z dílen Antonína Charouze. Na domácí Audi v barvách BRT nezbylo jediné místo na stupních vítězů.

Nejúspěšnějším mužem závodního víkendu se stal Charouz, který byl členem vítězného tria v sobotní tříhodinovce i nejlepším mužem nedělního sprintu.

Černo-červeno-stříbrný Mercedes C-Klasse DTM se startovním číslem 11 sice neměl tak výtečný start jako konkurenční Audi a v úvodní fázi závodu se musel spokojit s druhou pozicí

Audi v problémech

Stefan Mücke, který závod rozjížděl, se doslova přilepil na vedoucí vůz, dostal svého rivala pod tlak a ve čtvrtém kole se ujal vedení. „Odstartoval jsem, jakmile se rozsvítila zelená světla, přesto se před nás dostalo konkurenční Audi. Myslím si, že trošku ulili start. Každopádně Audi bylo silné hlavně na rovinkách, měli větší výkon než my. Nebylo snadné získat vedoucí pozici zpět,“ uvedl Mücke.

Německý pilot v následujících okamžicích zúročil své bohaté zkušenosti z Le Mans Series, mezi vozy slabších tříd se na trati proplétal jako štírek a velmi rychle si začal na první pozici budovat obrovský náskok.

Audi, které v té chvíli pilotoval Thed Björk ze Švédska, muselo do boxů. Jedna z pneumatik byla podhuštěná, protože do ní byl zapíchnutý vrut, který ležel někde na trati.

Po návratu vydržel Björk na trati jen chvíli, najednou se od zadní nápravy ozvala rána a bylo jasné, že závod pro vůz definitivně skončil.

„Jedná se o napojení kardanové hřídele k převodovce. Příčin může být víc, někde mohlo dojít k určitému vyosení a i zlomky milimetrů tady můžou hrát svou roli,“ vysvětloval manažer stáje BRT Petr Najman.

Mezi tím Mückeho vystřídal za volantem vedoucího vozu Tomáš Enge a poslední část tříhodinovky absolvoval Antonín Charouz. Také oni s přehledem vládli dalšímu průběhu závodu a pod šachovnicovou vlajkou projeli s obrovským náskokem 13 kol.

Další triumf pro Mercedes

Z pole position do nedělního závodu vyrážel Mücke, který se v průběhu pátečních kvalifikací blýskl dvojnásobným překonáním mosteckého traťového rekordu. Němec se okamžitě po startu ujal vedení a začal ujíždět dvojici Björk a Charouz. Ovšem po dvou kolech zamířil lídr závodu do boxu a na konci následujícího kola jej následoval i švédský pilot konkurenčního Audi.

"Do nedělního závodu jsme se rozhodli odstartovat jen zkušebně, abychom z několika kol získali elektronická data,“ dodal Najman ze stáje BRT.

Do vedení šel Charouz, který začal zbývajícím soupeřům nekompromisně unikat a při průjezdu pod šachovnicovou vlajkou činil jeho náskok před nejbližším z pronásledovatelů více než minutu.

S Octavií si nejlépe rozuměl Polák

V závodech druhého podniku třináctého ročníku Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu se o vítězství podělili Aleš Jirásek a Polák Mateusz Lisowski. Nejrychlejší dva jezdce na stupně vítězů po další přehlídce dramatických soubojů doprovodili František Došek a Milan Vaňkát. Lisowski se s 60 body osamostatnil ve vedení seriálu.

Výsledky – sobota:
Vytrvalostní závod D4:
1. Enge, A. Charouze, Mücke (ČR, ČR, Něm./Mercedes Benz C-Klasse DTM) 113 kol, 2. Mičánek jr., Jerman (ČR/Porsche 997), 3. Dolák, Fried (ČR/BMW M3 GTR) všichni –13 kol, 4. Piribauer, Kraihamer, Tweraseg, M. Urban (Rak., Rak., Rak., ČR/Lamborghini Gallardo GT3 EVO), 5. M. Urban, J. Urban, Kraihamer (ČR, ČR, Rak./Lamborghini Gallardo) všichni –16 kol.
D3 – volná formule do 1400 ccm: 1. Passer 22:10,687 min., 2. D. Palmi (oba Van Diemen) –12,644, 3. Kašpárek (všichni ČR/Mygale F BMW) –15,772.
Neděle:
Sprint D4 nad 2000 ccm:
1. A. Charouz 20:38,885, 2. D. Michl (ČR/Opel Michl 08/04) –1:11,153, 3. M. Urban –1:35,438, 4. Mičánek –1:37,136, 5. Suchý (ČR/BMW M3 GTR) –1 kolo.
Sprint D4 do 2000 ccm: 1. Sládečka (Sloven./Alfa Romeo) 22:59,782 min., 2. Pláteník (Škoda Fabia Sedan) –41,488, 3. Kubiška (oba ČR/Audi A4 ST) –42,123.
Průběžné pořadí D4: 1. A. Charouz 60 b., 2. Nimč 40, 3. Konopka (Sloven./Saleen S7) 22.
D3 – volná formule do 1400 ccm: 1. Passer 22:10,467 min., 2. D. Palmi –1,650, 3. Loukota (ČR/VD 98) –32,280.
Škoda Octavia Cup – 1. závod: 1. Jirásek (ČR) 32:26,719 min., 2. Lisowski (Pol.) –0,358, 3. Došek (ČR) –14,506.
2. závod: 1. Lisowski 32:32,837, 2. Jirásek –4,627, 3. Vaňkát (ČR) –5,860.

Autor: Radek Vičík

18.5.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Rozsáhlé požáry v Chorvatsku.
1 7

Chorvatsko sužují požáry, v některých oblastech vybuchly staré miny

AKTUALIZOVÁNO

USA uvalily nové sankce na čínské i ruské firmy, za podporu KLDR

Desítky čínských a ruských subjektů budou zatíženy novými sankcemi, které na ně uvalily Spojené státy. Důvodem je jejich „podpora“ Severní Koreje. Konkrétně jejího jaderného programu, proti kterému USA dlouhodobě vystupují. Sankce se mají týkat jak firem, tak i jednotlivců.

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení