VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais řeší dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, řekl po Dakaru v MANu

Praha - Aleš Loprais se na Rallye Dakar poprvé představil bez kamionu Tatra a čtvrté místo získal za volantem vozu MAN. Až v příštích měsících se ale rozhodne, kam budou směřovat jeho další kroky. 

20.1.2015
SDÍLEJ:

Aleš Loprais na Rallye Dakar 2015.Foto: ČTK/Martin Kozák

Zda se vrátí za volant českého auta, s kterým jeho strýc Karel Loprais legendární soutěže ještě na africkém kontinentu vyhrál, nebo bude i nadále spolupracovat s německým výrobcem.

"Musím říct, že mě MAN mile překvapil. Nemůžu říct jediné negativum a celý tým fungoval. Drobné technické problémy jsou vždy, ale letos jich bylo minimum a i to nás vyšvihlo nahoru," řekl Loprais na tiskové konferenci po návratu z Jižní Ameriky, kde se rallye od roku 2009 jezdí.

"Pomohla mi i týmová spolupráce. Mohl jsem se starat jen o závod a výsledek. Nemusel jsem řešit nic kolem. To je jediná cesta, jak lze na Dakaru uspět," podotkl Loprais, který v předešlých letech tým kompletně řídil a i přímo při závodě se staral o organizační věci. "Takhle už to nelze dělat," podotkl.

Budoucnost musí vyřešit do dubna

Pětatřicetiletý závodník sice stále prohlašuje, že jej zajímá hlavně vítězství, s letošním čtvrtým místem byl ale nakonec spokojený. I proto, že jej porazily jen tři posádky továrního týmu Kamaz, který má prakticky neomezené ekonomické zajištění. "Je to velmi slušný výsledek a i ostatní nám k němu gratulovali. Nakonec jsem za tu bramboru rád. Neříkám, že jsem šťastný, ale rád jsem. Uvědomuji si, kolik jsem toho před rallye s MANem najezdil," poukázal na to, že před startem absolvoval s novou technikou jen 250 testovacích kilometrů.

Jak bude vypadat budoucnost pilota z Frenštátu pod Radhoštem, to se rozhodne v příštích měsících. "Určitě je to dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, který u Tatry není. Pokud chceme udolat Kamaz, tak potřebujeme větší tým a piloty, kteří vydrží jet ve vysokém tempu. Budeme to řešit, každopádně jasno musí být do poloviny dubna," uvedl Loprais.

Vloni se schylovalo k jeho spolupráci s Martinem Kolomým a Jaroslavem Valtrem, projekt pod hlavičkou Buggyry ale nakonec nebyl realizován. "Momentálně je vše otevřené a padnout to může na všechny strany. Jsou tady tři čtyři lidi, kteří jsou schopni jet tempo jako Kamaz," naznačil Loprais, že by se ani nebránil spolupráci s Nizozemci Hansem Staceyem a Gerardem de Rooyem. "Každopádně k úspěchu na Dakaru potřebujete mít domestika jako na (cyklistické) Tour de France. Někoho, kdo není vidět a je připraven vám pomoct," dodal.

Tatru může ihned upravovat

Lopraisův tým má momentálně stále k dispozici i kamion Tatra s označením Queen 69, s nímž Aleš Loprais startoval na loňském Dakaru, ale letos jej organizátoři do soutěže s ohledem na technické regule nepustili. Loprais vůz plánuje dále využívat.

"Královnu určitě čeká budoucnost. Jezdíme i Silk Way Rallye (Rallye Hedvábné stezky), která by se v budoucnosti mohla jet po stopách Rallye Paříž - Peking. Je tady i Marocká rallye před Dakarem," naznačil Loprais, že svůj "starý" kamion bude určitě používat dál.

Díky tomu, že letos jel s MANem, může tatru okamžitě začít upravovat. "Normálně bychom teď měli auto na lodi na cestě do Evropy a čekala by nás repase a opravy. Teď je prostor pro testování a vylepšování techniky," řekl Loprais.

Podle něj je k úspěchu potřeba především upravit nastavování podvozku tak, jak to dělá Kamaz. "Oni jej mohou nastavovat z kabiny během etapy. Pokud s nimi chceme jet, musíme jít stejnou cestou, a už na tom pracujeme. Lze to aplikovat na každé auto," uvedl Loprais. Kdyby se tedy rozhodl na spolupráci s MANem, nebyl by to prý problém. "Kamazu se nebojím. Jsem přesvědčený, že je to o strojích a ne o lidech. Věřím, že je porazíme," dodal bojovně.

Autor: ČTK

20.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Putin se ujal funkce prezidenta. Gratuluje mu jeho předchůdce Dmitrij Medveděv.
11

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Bohuslav Sobotka a Andrej Babiš.
EXKLUZIVNĚ
10 10

Sobotka jde Babišovi po krku. Chce vědět, jak získal Agrofert

Hledá se vrtulník pro českou armádu. Tiše

Po stíhačkách Gripen a obrněných transportérech Pandur jde o třetí největší armádní zakázku – tucet helikoptér za miliardy. Z favorita se údajně stal outsider a naopak. O co se hraje a jak to vypadá v místě, kde se vrtulník rodí?

Více technologií, méně papírů. Farmy přebírá nová krev

Jejich předkové po roce 1989 dostali zpět pole, o něž je na 40 let připravili komunisté. Obnovili hospodářství a rozšiřovali je. Dnes otěže přebírá nová generace farmářů. Jak výměnu prožívá?

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

Schůze v Bílém Domě. Korea je o krůček blíže k válce

/VIDEO/ Situace na Korejském polostrově vytrvale přituhuje. Včera večer washingtonského času se v Bílém Domě odehrálo demonstrativní setkání všech Senátorů amerického Kongresu. Na čem se usnesli?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies