VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais řeší dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, řekl po Dakaru v MANu

Praha - Aleš Loprais se na Rallye Dakar poprvé představil bez kamionu Tatra a čtvrté místo získal za volantem vozu MAN. Až v příštích měsících se ale rozhodne, kam budou směřovat jeho další kroky. 

20.1.2015
SDÍLEJ:

Aleš Loprais na Rallye Dakar 2015.Foto: ČTK/Martin Kozák

Zda se vrátí za volant českého auta, s kterým jeho strýc Karel Loprais legendární soutěže ještě na africkém kontinentu vyhrál, nebo bude i nadále spolupracovat s německým výrobcem.

"Musím říct, že mě MAN mile překvapil. Nemůžu říct jediné negativum a celý tým fungoval. Drobné technické problémy jsou vždy, ale letos jich bylo minimum a i to nás vyšvihlo nahoru," řekl Loprais na tiskové konferenci po návratu z Jižní Ameriky, kde se rallye od roku 2009 jezdí.

"Pomohla mi i týmová spolupráce. Mohl jsem se starat jen o závod a výsledek. Nemusel jsem řešit nic kolem. To je jediná cesta, jak lze na Dakaru uspět," podotkl Loprais, který v předešlých letech tým kompletně řídil a i přímo při závodě se staral o organizační věci. "Takhle už to nelze dělat," podotkl.

Budoucnost musí vyřešit do dubna

Pětatřicetiletý závodník sice stále prohlašuje, že jej zajímá hlavně vítězství, s letošním čtvrtým místem byl ale nakonec spokojený. I proto, že jej porazily jen tři posádky továrního týmu Kamaz, který má prakticky neomezené ekonomické zajištění. "Je to velmi slušný výsledek a i ostatní nám k němu gratulovali. Nakonec jsem za tu bramboru rád. Neříkám, že jsem šťastný, ale rád jsem. Uvědomuji si, kolik jsem toho před rallye s MANem najezdil," poukázal na to, že před startem absolvoval s novou technikou jen 250 testovacích kilometrů.

Jak bude vypadat budoucnost pilota z Frenštátu pod Radhoštem, to se rozhodne v příštích měsících. "Určitě je to dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, který u Tatry není. Pokud chceme udolat Kamaz, tak potřebujeme větší tým a piloty, kteří vydrží jet ve vysokém tempu. Budeme to řešit, každopádně jasno musí být do poloviny dubna," uvedl Loprais.

Vloni se schylovalo k jeho spolupráci s Martinem Kolomým a Jaroslavem Valtrem, projekt pod hlavičkou Buggyry ale nakonec nebyl realizován. "Momentálně je vše otevřené a padnout to může na všechny strany. Jsou tady tři čtyři lidi, kteří jsou schopni jet tempo jako Kamaz," naznačil Loprais, že by se ani nebránil spolupráci s Nizozemci Hansem Staceyem a Gerardem de Rooyem. "Každopádně k úspěchu na Dakaru potřebujete mít domestika jako na (cyklistické) Tour de France. Někoho, kdo není vidět a je připraven vám pomoct," dodal.

Tatru může ihned upravovat

Lopraisův tým má momentálně stále k dispozici i kamion Tatra s označením Queen 69, s nímž Aleš Loprais startoval na loňském Dakaru, ale letos jej organizátoři do soutěže s ohledem na technické regule nepustili. Loprais vůz plánuje dále využívat.

"Královnu určitě čeká budoucnost. Jezdíme i Silk Way Rallye (Rallye Hedvábné stezky), která by se v budoucnosti mohla jet po stopách Rallye Paříž - Peking. Je tady i Marocká rallye před Dakarem," naznačil Loprais, že svůj "starý" kamion bude určitě používat dál.

Díky tomu, že letos jel s MANem, může tatru okamžitě začít upravovat. "Normálně bychom teď měli auto na lodi na cestě do Evropy a čekala by nás repase a opravy. Teď je prostor pro testování a vylepšování techniky," řekl Loprais.

Podle něj je k úspěchu potřeba především upravit nastavování podvozku tak, jak to dělá Kamaz. "Oni jej mohou nastavovat z kabiny během etapy. Pokud s nimi chceme jet, musíme jít stejnou cestou, a už na tom pracujeme. Lze to aplikovat na každé auto," uvedl Loprais. Kdyby se tedy rozhodl na spolupráci s MANem, nebyl by to prý problém. "Kamazu se nebojím. Jsem přesvědčený, že je to o strojích a ne o lidech. Věřím, že je porazíme," dodal bojovně.

Autor: ČTK

20.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies