Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais řeší dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, řekl po Dakaru v MANu

Praha - Aleš Loprais se na Rallye Dakar poprvé představil bez kamionu Tatra a čtvrté místo získal za volantem vozu MAN. Až v příštích měsících se ale rozhodne, kam budou směřovat jeho další kroky. 

20.1.2015
SDÍLEJ:

Aleš Loprais na Rallye Dakar 2015.Foto: ČTK/Martin Kozák

Zda se vrátí za volant českého auta, s kterým jeho strýc Karel Loprais legendární soutěže ještě na africkém kontinentu vyhrál, nebo bude i nadále spolupracovat s německým výrobcem.

"Musím říct, že mě MAN mile překvapil. Nemůžu říct jediné negativum a celý tým fungoval. Drobné technické problémy jsou vždy, ale letos jich bylo minimum a i to nás vyšvihlo nahoru," řekl Loprais na tiskové konferenci po návratu z Jižní Ameriky, kde se rallye od roku 2009 jezdí.

"Pomohla mi i týmová spolupráce. Mohl jsem se starat jen o závod a výsledek. Nemusel jsem řešit nic kolem. To je jediná cesta, jak lze na Dakaru uspět," podotkl Loprais, který v předešlých letech tým kompletně řídil a i přímo při závodě se staral o organizační věci. "Takhle už to nelze dělat," podotkl.

Budoucnost musí vyřešit do dubna

Pětatřicetiletý závodník sice stále prohlašuje, že jej zajímá hlavně vítězství, s letošním čtvrtým místem byl ale nakonec spokojený. I proto, že jej porazily jen tři posádky továrního týmu Kamaz, který má prakticky neomezené ekonomické zajištění. "Je to velmi slušný výsledek a i ostatní nám k němu gratulovali. Nakonec jsem za tu bramboru rád. Neříkám, že jsem šťastný, ale rád jsem. Uvědomuji si, kolik jsem toho před rallye s MANem najezdil," poukázal na to, že před startem absolvoval s novou technikou jen 250 testovacích kilometrů.

Jak bude vypadat budoucnost pilota z Frenštátu pod Radhoštem, to se rozhodne v příštích měsících. "Určitě je to dilema. Srdce říká Tatra, rozum větší tým, který u Tatry není. Pokud chceme udolat Kamaz, tak potřebujeme větší tým a piloty, kteří vydrží jet ve vysokém tempu. Budeme to řešit, každopádně jasno musí být do poloviny dubna," uvedl Loprais.

Vloni se schylovalo k jeho spolupráci s Martinem Kolomým a Jaroslavem Valtrem, projekt pod hlavičkou Buggyry ale nakonec nebyl realizován. "Momentálně je vše otevřené a padnout to může na všechny strany. Jsou tady tři čtyři lidi, kteří jsou schopni jet tempo jako Kamaz," naznačil Loprais, že by se ani nebránil spolupráci s Nizozemci Hansem Staceyem a Gerardem de Rooyem. "Každopádně k úspěchu na Dakaru potřebujete mít domestika jako na (cyklistické) Tour de France. Někoho, kdo není vidět a je připraven vám pomoct," dodal.

Tatru může ihned upravovat

Lopraisův tým má momentálně stále k dispozici i kamion Tatra s označením Queen 69, s nímž Aleš Loprais startoval na loňském Dakaru, ale letos jej organizátoři do soutěže s ohledem na technické regule nepustili. Loprais vůz plánuje dále využívat.

"Královnu určitě čeká budoucnost. Jezdíme i Silk Way Rallye (Rallye Hedvábné stezky), která by se v budoucnosti mohla jet po stopách Rallye Paříž - Peking. Je tady i Marocká rallye před Dakarem," naznačil Loprais, že svůj "starý" kamion bude určitě používat dál.

Díky tomu, že letos jel s MANem, může tatru okamžitě začít upravovat. "Normálně bychom teď měli auto na lodi na cestě do Evropy a čekala by nás repase a opravy. Teď je prostor pro testování a vylepšování techniky," řekl Loprais.

Podle něj je k úspěchu potřeba především upravit nastavování podvozku tak, jak to dělá Kamaz. "Oni jej mohou nastavovat z kabiny během etapy. Pokud s nimi chceme jet, musíme jít stejnou cestou, a už na tom pracujeme. Lze to aplikovat na každé auto," uvedl Loprais. Kdyby se tedy rozhodl na spolupráci s MANem, nebyl by to prý problém. "Kamazu se nebojím. Jsem přesvědčený, že je to o strojích a ne o lidech. Věřím, že je porazíme," dodal bojovně.

Autor: ČTK

20.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Telefonování v zahraničí (ilustrační snímek)
1 9

Máte nevyžádaný zahraniční hovor? Rozhodně nevolejte zpět, jde o podvod

Předseda hnutí STAN  Petr Gazdík.
AKTUALIZOVÁNO
5 18

Hnutí STAN odmítlo kandidátku s lidovci. Do voleb půjde samo

Prodavačka zastřelila útočníka v sebeobraně, uvedla pražská policie

Jednatřicetiletý podezřelý ze střelby, která v pondělí před polednem vyvolala obrovskou pozornost v Opletalově ulici v centru Prahy, ještě večer v nemocnici zemřel. Muže už na místě incidentu záchranáři resuscitovali.

AKTUALIZOVÁNO

Dalík půjde kvůli kauze Pandur na pět let do vězení, dostal i peněžitý trest

Pět let vězení a trest ve výši čtyři miliony korun dostal Marek Dalík za podvod při jednáních o nákupu obrněných aut Pandur pro českou armádu. Rozhodl o tom dnes pražský vrchní soud, který se kauzou zabýval podruhé. Státní zástupce Jan Kořán pro lobbistu navrhoval dokonce sedmiletý trest a pokutu 21,9 milionu.

Stezky do oblak jsou hitem českých hor. Porovnali jsme, která je nejlepší

Dopravní zácpy, přeplněná parkoviště a fronty u pokladen. To vše způsobilo nedávné otevření Stezky korunami stromů u Janských Lázní v Krkonoších. Celkem jsou tyto unikátní rozhledny v Česku a blízkém okolí již čtyři a bez nadsázky se z nich staly turistické hity našich hor. Udělali jsme pro vás jejich srovnání, které nabízejí nejlepší výhledy nebo adrenalinové atrakce. 

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení