VYBERTE SI REGION

Osm a půl kilometrů a sny zapomenuty

Most - Redaktor Deníku se svezl na autodromu v Mostě. Jaké to bylo? Přečtěte si!

11.8.2008
SDÍLEJ:

Letecký pohled na mostecký autodrom.Foto: Autodrom Most

Byla to nejdivočejší jízda mého života. Ostatně není divu, když mě po mosteckém autodromu vozil čerstvý český šampion v okruhových závodech.

Stříbrného krasavce Audi R8 jsem mlsně obcházel celý den. Když se přiblížila hodina H, od stříbrného sportovního klenotu jsem se nehnul.

A pak to přišlo. Do vozu usedl závodník Tomáš Kostka a lidé z týmu BRT ukázali na mě.

„Jedete první,“ zněla ta rajská slova.

Uvelebil jsem se v kokpitu a těšil se na adrenalinový zážitek.

S helmou a bez brýlí

Z poklidu mě ale záhy vyrušily instrukce. „Dejte si opěradlo ještě níž,“ zněla rada, díky které jsem se rázem ocitl skoro v leže.

Už už chtěl Tomáš vyjet, když se otevřely dveře na mojí straně a vynořila se v nich přilba. Stříbrná, ladila k vozu.

Jenže zkuste si nasadit helmu v autě, které má na výšku 125 cm. Vystrčil jsem hlavu ven, sundal brýle a nasoukal se do přilby.

„Brýle si radši nenasazujte,“ zněla další rada. Trošku jsem znejistěl, položil své „druhé oči“ do středového panelu pod řadící páku.

„No co, aspoň toho tolik neuvidím a nebudu se tolik bát,“ řekl jsem si v duchu.

Jenže to jsem už byl přikovaný v sedačce a proklínal toho „dobrého muže“, který mi ji posunul dolů. Díky tomu jsem nemohl nahmatat opěrku ruky a držel se všeho, co mi právě přišlo pod ruku.

Levá, prává, levá. Tomáš sekal jednu zatáčku za druhou.

Burácející kolotoč

A mně pořád nebylo jasné, jak můžeme být venku z té druhé, když ještě moje tělo nestačilo strávit tu první.

A je tu druhé kolo. Před šikanou na konci cílové roviny se Audi řítí rychlostí 205 km/h. A na pár desítkách metrů téměř stojíme. Šílené.

A další šílenství přichází. Zadní část auta mírně ustřelila v táhlé zatáčce. „To přece nemůže vybrat!“ honí se mi v hlavě.

Jenže řidič s bravurou míří do další šikany. A jako „bonus“ ještě přidal jízdu po drncajícím obrubníku.

Je konec legrace, míříme zpátky do boxů.

„Tak co, dobrý?“ ptá se Tomáš Kostka a přes průzor helmy tuším výraz smíška. „Bylo to super. Ale v druhém kole to nějak ustřelovalo, co?“ ptám se zkoumavě.

„Kdepak, to bylo schválně,“ zní odpověď mladého závodnického lišáka. Chtěl jsem mu říct něco od plic, jenže vyplavený adrenalin dělá své a já se jen usmívám.

Audina se skřípěním zastavila v boxech a ejhle: kde jsou moje brýle?

Vyděšený Tomáš je našel pod plynovým pedálem. Až tam doputovaly při divoké jízdě ze strany na stranu.

Na rozloučenou podávám 23letému závodníkovi ruku. „Už nechci být automobilovým závodníkem,“ se smíchem pohřbívám svůj dětský sen.

Ale ta pekelná jízda opravdu stála za to!

Autodrom Most
Délka: 4219 m
Šířka tratě: 12 - 14 m
Cílová rovinka: 792 m
Zatáček: 21 (z toho 12 pravých a 9 levých)
Max. stoupání: 2,8 %
Max. klesání: 3,2 %

Autor: Radek Vičík

11.8.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vlevo Lumír Palyza, vpravo Adam Rykala.
7

Ostravská ČSSD páchá harakiri. Uvnitř strany zuří mocenský boj

Psovod Jörg Kempe a fenka Hipi při pátrání po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
AKTUALIZUJEME
1 15

Po ztracené školačce pátrá německá fenka Hipi. Pomoci má dívčina bota

Švédů už je deset milionů. Patrně vlivem imigrace

Švédští statistici oznámili, že populace severského království dosáhla poprvé v historii deseti milionů obyvatel. Není dosud známé, kde k tomu dějinnému okamžiku došlo a kdo je oním desetimiliontým občanem, ani se zatím neví, jestli je jubilejní osobou nově narozený člověk, nebo přistěhovalec. 

Bezdomovci téměř zaplnili zimní noclehárny, volnější je loď Hermes

Praha - Pražští bezdomovci kvůli pokračujícímu mrazivému počasí téměř zaplnili zimní noclehárny. Minulou noc bylo v noclehárnách na Vackově a v Michli volných jen několik míst, více jich zbývalo na lodi Hermes, která kotví pod Štefánikovým mostem. Celková obsazenost je podle zástupkyně ředitele Centra sociálních služeb Praha Ludmily Tomešové asi 80 procent, kapacity se proto navyšovat nebudou.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies