VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Loprais byl na Dakaru čtvrtý a Kolomý vzkázal: Za rok se nás musí bát

Buenos Aires - Dobojováno. Aleš Loprais nakonec vážně obsadil na Rallye Dakar čtvrté místo, což nezměnila ani poslední (zkrácená) etapa. Českého kamionistu předčila jen trojice ruských pilotů týmu Kamaz. Vyhrál Ajrat Mardějev před Eduardem Nikolajevem a Andrejem Karginovem, vítězi dvou předchozích ročníků.

17.1.2015 AKTUALIZOVÁNO 17.1.2015
SDÍLEJ:

Cíl letošního Dakaru: Marc ComaFoto: ČTK/AP

Rusové tak slaví hattrick - opět vyhráli a nepustili nikoho na pódium.

Další hrdinové? Proslulou rallye už popáté ovládl španělský motocyklista Marc Coma. V kategorii automobilů podruhé triumfoval Násir Attíja z Kataru.

V závěrečné etapě z Rosaria do argentinské metropole Buenos Aires se měl jezdcům měřit čas na úseku dlouhém 174 kilometrů, rychlostní zkouška však byla kvůli prudkému dešti a nebezpečně kluzké trati zkrácena na 101 km. Etapu ovládli slovenští motocyklisté, zvítězil Ivan Jakeš před Štefanem Svitkem.

Automobily a kamiony poté dokonce absolvovaly jen 34 měřených kilometrů.

Loprais chtěl v závěru jihoamerické soutěže ještě zaútočit na stupně vítězů, po pátečním defektu zadního kola však jeho ztráta na třetího Karginova vzrostla na téměř hodinu. "Nemám rád ty bramborové věci, nicméně se k tomu pomalu, ale jistě blížíme. Není to špatné, ale sakra mohlo by to být lepší," uvedl Loprais před závěrečnou etapou.

V cíli ale přiznal, že je vcelku spokojený. "Byli jsme jedni z mála týmů, které se dokázaly mezi kamazy vklínit, a z toho mám radost. Věřím, že do budoucnosti to posuneme na pódium a přímo na nejvyšší příčku. Tým na to má," řekl Loprais, který měl letos pronajatý kamion od nizozemského týmu Veka.

V poslední etapě Lopraise opět porazil Martin Kolomý, s tatrou celkově sedmý.  "Chtěl bych popřát k výsledku Alešovi. Příští rok ale budeme silnější a už teď by se nás měl bát," uvedl Kolomý v tiskové zprávě.

"Měli jsme v průběhu nějaké technické problémy a nehodu, i tak jsme zůstali v elitní desítce. Když se podívám kolem sebe, jsme tu jediný tým s jedním autem. To je obrovský úspěch," dodal.

Klymčiw: Trápení bylo dost

Z českých motocyklistů byl nejlepší nováček Ondřej Klymčiw na 20. místě, David Pabiška dojel čtyřiadvacátý.

Klymčiw si oddechl, že je v cíli. "Měl jsem dnes trochu starosti s tím, abych si pohlídal tu dvacátou pozici. Byl za mnou dvě a půl minuty hodně rychlej kluk z Brazílie, takže jsem vyrážel za ním do prachu. Už v tom prachu, než začlo pršet, jsem ho dotáhl a předjel," uvedl na facebookovém profilu týmu Barth Racing.

Při premiéře tak splnil cíl skončit mezi nejlepší dvacítkou. "Je to samozřejmě obrovský štěstí a mám z toho radost. Toho trápení bylo docela dost, jsem rád, že jsem v cíli živej a zdravej. Bylo to chvílema docela vostrý," dodal devětadvacetiletý Klymčiw.

Comovi se poprvé podařilo obhájit na Dakaru prvenství. Předchozí triumfy si osmatřicetiletý Katalánec připsal v letech 2006, 2009, 2011 a 2014. Letos zvítězil s náskokem téměř 17 minut před Portugalcem Paulem Goncalvesem.

Rallye Dakar - 13. etapa (Rosario - Buenos Aires):

Motocykly (393 km/101 km rychlostní zkouška): 1. Jakeš 52:06, 2. Svitko (oba SR/KTM) -45, 3. Price (Austr./KTM) -1:07, …20. Klymčiw -12:10, 22. Pabiška -15:13, 29. Engel -20:15, 44. Veselý (všichni ČR/KTM) -29:32.
Konečné pořadí: 1. Coma (Šp./KTM) 46:03:49, 2. Goncalves (Portug./Honda) -16:53, 3. Price -23:14, …20. Klymčiw -6:37:39, 24. Pabiška -7:17:13, 30. Engel -9:52:35, 39. Veselý -16:40:07.

Automobily (393/34): 1. Gordon, Campbell (USA/Gordini) 13:16, 2. Poulter, Howie (JAR/Toyota) -25, 3. Spataro, Lozada (Arg./Renault) -29.
Konečné pořadí: 1. Attíja, Baumel (Kat., Fr./Mini) 40:32:25, 2. De Villiers, Von Zitzewitz (JAR, Něm./Toyota) -35:34, 3. Holowczyc, Panseri (Pol., Fr./Mini) -1:32:01.

Kamiony (393/34): 1. Stacey (Niz./Iveco) 20:31, 2. Van Vliet (Niz./MAN) -1:21, 3. Mardějev (Rus./Kamaz) -2:23, …6. Kolomý (ČR/Tatra) -4:30, 14. Loprais (ČR/MAN) -13:17, 23. Vrátný (ČR/Tatra) -21:41.
Konečné pořadí: 1. Mardějev 42:22:01, 2. Nikolajev -13:52, 3. Karginov (oba Rus./Kamaz) -51:00, 4. Loprais -1:56:37, …7. Kolomý -4:07:29, 14. Vrátný -9:55:54.

Čtyřkolky - konečné pořadí: 1. Sonik (Pol./Yamaha) 57:18:39, 2. Gonzalez (Arg./Yamaha) -2:54:50, 3. Nosiglia (Bol./Honda) -3:42:56.

Autor: ČTK

17.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Ir Gavin Huban pochází z Gallway, ale už 16 let žije v České republice.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies