Čech Adam Lacko vévodí mistrovství Evropy tahačů s náskokem 60 bodů. Do konce zbývají už jen tři podniky a tak se na nebezpečné trati v belgickém Zolderu dá očekávat pořádná bitva. Druhý tahač osedlá roudnický rodák David Vršecký, který o víkendu obhájil čínský titul.

David Vršecký se v Mostě dostal na stupně vítězů.
To je frajer! Šampion Vršecký pomáhá Lackovi ke splnění snu

Přestože v Zolderu slavila Buggyra v roce 2002 zásluhou Gerda Körbera vůbec první pohárové vítězství, žije roudnický tým přítomností. Tedy suverénním vedením Lacka a průběžným lídrovstvím v Poháru konstruktérů. „Historicky jsme nikde neměli šampionát tak dobře rozjetý, a jak jsme ukázali v minulosti, koncovky zvládáme,“ poznamenal manažer týmu Jan Kalivoda a připomněl tituly Körbera, Bösigera a Vršeckého. „Tři závody před koncem vede Adam o 60 bodů, opravdu se jedná o velký náskok. Na druhou stranu si pamatuji tuším na ročník 2012, kdy Hahn prohrál s Albacetem v Zolderu o 51 bodů.“

Lacko, který letos závodí v životní formě, je tradičně v klidu. Přesto si uvědomuje nástrahy, které s sebou technicky mimořádně náročná, rychlá a nebezpečná trať skýtá. „Nechci, aby to znělo přehnaně sebevědomě, při normální konstelaci by to pro mě nemělo být žádné drama. V Zolderu se ovšem dějí občas velké věci,“ připomíná rok 2013, kdy se po brutální bouračce startovalo v neděli do pohárového závodu nikoli tradičním letmým startem, ale jezdci najížděli do úvodní šikany na základě dosažených časů. „Zolder neodpouští ani malé chybičky. Potřebuji body a boduje ten, kdo dojíždí. Každopádně nejlepší obranou je útok a taktiku budeme stanovovat závod od závodu. Z vlastní zkušenosti vím, že nejbezpečněji je na čele,“ konstatoval Lacko. „Někdo mi říkal, že jsem ve stejné situaci jako Rosberg v loňském závěru šampionátu F1. Pokud budu dojíždět druhý, je titul doma. Ale já rád vyhrávám.“

První závod ME tahačů Czech Truck Prix 2017 v neděli vyhrál Adam Lacko ze stáje Buggyra.
Adam Lacko v Mostě exceloval a míří za evropským titulem