Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop o trase Dakaru: První týden bude vyloženě likvidační

Praha - Sedm dní ve vysokohorském prostředí a šest etap, ve kterých se budou pohybovat v nadmořských výškách přes 3500 metrů, připravili pořadatelé 39. ročníku Rallye Dakar pro účastníky slavné soutěže. Jezdci se tak na náročné podmínky snaží připravit s předstihem a Češi nejsou výjimkou. Martin Prokop a Martin Macík se tak v příštích týdnech chystají na tréninkové kempy do hor, řada dalších poté doma spí v kyslíkových stanech.

24.11.2016
SDÍLEJ:

Závodník Martin Prokop.Foto: ČTK/Krumphanzl Michal

Bližší informace o trati 39. ročníku legendární soutěže pořadatelé zveřejnili teprve ve středu, již dříve bylo ale jasné, že se pojede v horách v Argentině i v Bolívii. V La Pazu, nejvýše položeném hlavním městě na světě, jezdci stráví i jediný volný den rallye.

"První týden bude vyloženě likvidační. Organizátoři chtějí vytřídit startovní pole. V minulém ročníku skoro všichni dojeli do cíle a bylo vidět, že s tím nebyli spokojeni. A je vidět, že to chtějí změnit," řekl ČTK Prokop, který letos skončil při premiéře čtrnáctý mezi automobily.

"Hory ve spojení s počasím jezdce hodně prověří a já si myslím, že to bude zásadní. Proto chci ve výšce strávit nějaký čas tréninkem, aby to nebyl handicap. Když je člověku blbě a hlava nefunguje dobře, tak to nejde. Já doufám, že tomu alespoň trochu pomůžu," uvedl Prokop.

PSALI JSME: Dakar 2017: Šest horských etap a více než 8 tisíc kilometrů

Příprava v USA

Společně s rakouskou navigátorkou Ilkou Minorovou proto v prosinci odletí trénovat do Colorada. "Hledal jsem místo, kde je člověk 24 hodin denně ve vysoké nadmořské výšce, což jsem v Evropě nenašel. A chtěli jsme někam do civilizovaného světa a ne do Ruska nebo do Afriky. Budeme bydlet ve 2500 metrech a chodit trénovat ještě výše," řekl Prokop.

Na tréninkový kemp se chystá i pilot kamionu Liaz Macík, jenž ale zůstane v Evropě. "Chtěl jsem letět do Jižní Ameriky do And. Tam jsou hotelové komplexy i nad třemi tisíci, ale to bohužel nejde. Finančně i časově je to zbytečně náročné. Proto se chystám do Livigna," uvedl Macík. Italské středisko si vybral i proto, že je tam rallyeová dráha, na které může trénovat s vozem kategorie WRC.

Další čeští účastníci Rallye Dakar spoléhají zejména na kyslíkové stany. V domácím prostředí v nich spí například piloti kamionů Aleš Loprais, Martin Kolomý nebo motocyklisté David Pabiška a Ondřej Klymčiw. "Hypoxický stan jsem používal v přípravě již loni a výška mi pak nevadila. Nebylo mi zle. Proto to využívám i letos a dal jsem tomu ještě o měsíc více," řekl Pabiška, který jednu část přípravy má za sebou a na další se chystá v příštích dnech.

TAKÉ ČTĚTE: Macháček se na Dakaru vrací na čtyřkolku. Cíl? Navázat na úspěchy

Autor: ČTK

24.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ministr spravedlnosti Robert Pelikán.
AKTUALIZOVÁNO
25 18

Ministr Pelikán podal žalobu na soudkyni Helenu Královou

Kim Čong Un
10

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Meteorologové varují: Vytrvalý déšť může v Beskydech zvednout hladiny řek

Vydatný a vytrvalý déšť v Beskydech může během dneška a v noci zvedat hladiny řek hlavně v povodí Olše a Ostravice. Krátkodobě může být překročen i třetí stupeň povodňové aktivity, informoval dopoledne Český hydrometeorologický ústav.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení