VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop si z Itálie přivezl důležitý triumf

Cagliari– Český soutěžní jezdec vyhrál hodnocení JWRC vItalské rallye.

25.5.2009
SDÍLEJ:

Martin Prokop na trati Italské rallye. Foto: www.martinprokop.com

Martin Prokop s Janem Tománkem dokázali i podruhé v přímé konfrontaci pokořit nejvážnější konkurenty a na Sardinii opanovali juniorskou klasifikaci. V absolutní klasifikaci obsadili v soutěži končící v neděli třinácté místo.

Posádka začala naplňovat své ambice hned v úvodu rallye. Po druhé rychlostní zkoušce se dostala do čela, kromě prvního testu (Bettega) nenašla na tratích prvního dne v juniorské konkurenci přemožitele.

Proti téměř čtyřicetisekun­dovému náskoku se však postavila technika. Problémy s elektrikou znamenaly pozdní příjezd na start rychlostní vložky a tím i 90vteřinovou penalizaci.

„Přestal dobíjet alternátor a ještě nás čekal šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. Tak rychle jsem opravdu s Citroënem nikdy nejel,“ uvedl Martin Prokop.

I přes problémy stále s malou ztrátou

Prokop s Tománkem však bojovali dál, nového lídra Kosciuszka měli na dohled. V sobotu měli znovu navrch i v počtu nejrychlejších časů, ale i tentokrát sehrály svou roli drobné penalizace. Česká dvojice figurovala po druhé etapě na druhém místě.

„Problémy s dobíjením bohužel nebraly konce. Před jednou zkouškou jsme problém nedokázali vyřešit, což znamenalo desetisekundovou ztrátu, dalších dvacet vteřin jsme ztratili, když jsme měnili alternátor na přejezdu. Auto jinak fungovalo výtečně, což se projevilo na časech v rychlostních zkouškách. Bohužel kvůli propadu jsme startovali do vložky za Sousou a v prachu za ním jsme určitě něco ztratili, to samé platilo i pro třetí sobotní test, kdy nás před sebe nechtěl pustit Bettega. Ale tentokrát jsme s protestem na úpravu času neuspěli,“ popsal průběh druhého dne jihlavský pilot. „Navíc v poslední zkoušce jsme měli obrovské štěstí. Na mezičasech jsme již vedli téměř o půl minuty, ale trefili jsme na předek strom. Naštěstí náraz šel na nosník a nikoli do motorového prostoru. Štěstí bylo i to, že jsme z místa dokázali vycouvat. Určitě to byla velká rána,“ dodal Prokop.

Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16,6 sekundy, ale fantastický čas hned na úvodní ranní zkoušce mnohé napověděl.

Polák se nechtěl vzdát

Po RZ14 se Češi dostali do čela, ale polský rival se ještě nevzdával. Prohru se snažil odvrátit na předposlední zkoušce, ale výtečný výkon české dvojice na závěrečném testu nepřipustil žádnou změnu na čele juniorského hodnocení.

„Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Obavy jsem měl pouze z jedné zkoušky, kde nás také Kosciuszko porazil, a tak jsme se museli spoléhat na ty ostatní.

Sardinie byla extrémně těžký závod, kde každý z týmu odvedl fantastický výkon. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství. A to se nám nakonec podařilo,“ uzavřel Martin Prokop.

Dalším startem Prokopa s Tománkem bude v polovině června řecká Rallye Akropolis s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX. Za volant dvoukolky Citroën se jihlavský pilot vrátí na Kosciuszkově domácí půdě v Polsku.

Pořadí JWRC po Italské rallye, 5. z 8. závodů: 1. Kosciuszko (Pol./Suzuki) 36/4 starty, 2. Burkart (Něm./Suzuki) 30/4, 3. Prokop (ČR/Citroën) 28/3, 4. Bettega (It./Renault) 14/3.

Autor: Radek Vičík

25.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ladislav Okleštěk
6 33

Hejtmanem olomouckého kraje je Okleštěk. Sesazený Košta asi ANO opustí

Ilustrační foto.
3

Cukrárna Šárka v Michálkovicích končí, hlavním důvodem je EET

AUTOMIX.CZ

Škoda vážně chystala vlastní pick-up. Neklaplo to. Zatím...

V posledních letech se několikrát objevily zprávy, že Škoda zvažuje výrobu pick-upu. Nejčastěji se přitom hovořilo o vlastní verzi Volkswagenu Amarok. Nyní se ukazuje, že na těchto informacích opravdu něco bylo.

Filipínští islamisté sťali uneseného Němce, nedostali výkupné

Filipínská teroristická skupina Abu Sayyafa zavraždila sedmdesátiletého německého rukojmího, což ukazuje dnes zveřejněný videozáznam činu. Smrt svého občana potvrdila a odsoudila vláda v Berlíně. Filipíny označily zločin za barbarský. Muže radikální islamistická organizace unesla loni v listopadu, když se plavil kolem jednoho z ostrovů na jihozápadě Filipín. Jeho devětapadesátiletá partnerka přišla o život už při únosu.

Česko zažilo neobvykle slunný den, teplota atakovala osmnáct stupňů

Na většině území Česka vystupovaly teploty na 10 až 15 stupňů Celsia, v Karviné, ale rtuť teploměru dosáhla až na 17,7 stupně. Teplotní rekordy pro 27. únor byly dnes překročeny na 20 ze 144 stanic měřících 30 a více let. Vyplývá to z informací na webu Českého hydrometeorologického ústavu. Podobně teplo bylo už v minulém týdnu ve čtvrtek.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies