Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prokop si z Itálie přivezl důležitý triumf

Cagliari– Český soutěžní jezdec vyhrál hodnocení JWRC vItalské rallye.

25.5.2009
SDÍLEJ:

Martin Prokop na trati Italské rallye. Foto: www.martinprokop.com

Martin Prokop s Janem Tománkem dokázali i podruhé v přímé konfrontaci pokořit nejvážnější konkurenty a na Sardinii opanovali juniorskou klasifikaci. V absolutní klasifikaci obsadili v soutěži končící v neděli třinácté místo.

Posádka začala naplňovat své ambice hned v úvodu rallye. Po druhé rychlostní zkoušce se dostala do čela, kromě prvního testu (Bettega) nenašla na tratích prvního dne v juniorské konkurenci přemožitele.

Proti téměř čtyřicetisekun­dovému náskoku se však postavila technika. Problémy s elektrikou znamenaly pozdní příjezd na start rychlostní vložky a tím i 90vteřinovou penalizaci.

„Přestal dobíjet alternátor a ještě nás čekal šedesátikilometrový přejezd do servisu. Něco podobného jsem nezažil. Dělali jsme maximum možného, abychom vůbec nějak dojeli, z čehož vyplynul i ten pozdní příjezd do časové kontroly a výrazná časová ztráta. Tím se také rozplynul náš dosavadní náskok, který byl pro mě do značné míry překvapením. Tak rychle jsem opravdu s Citroënem nikdy nejel,“ uvedl Martin Prokop.

I přes problémy stále s malou ztrátou

Prokop s Tománkem však bojovali dál, nového lídra Kosciuszka měli na dohled. V sobotu měli znovu navrch i v počtu nejrychlejších časů, ale i tentokrát sehrály svou roli drobné penalizace. Česká dvojice figurovala po druhé etapě na druhém místě.

„Problémy s dobíjením bohužel nebraly konce. Před jednou zkouškou jsme problém nedokázali vyřešit, což znamenalo desetisekundovou ztrátu, dalších dvacet vteřin jsme ztratili, když jsme měnili alternátor na přejezdu. Auto jinak fungovalo výtečně, což se projevilo na časech v rychlostních zkouškách. Bohužel kvůli propadu jsme startovali do vložky za Sousou a v prachu za ním jsme určitě něco ztratili, to samé platilo i pro třetí sobotní test, kdy nás před sebe nechtěl pustit Bettega. Ale tentokrát jsme s protestem na úpravu času neuspěli,“ popsal průběh druhého dne jihlavský pilot. „Navíc v poslední zkoušce jsme měli obrovské štěstí. Na mezičasech jsme již vedli téměř o půl minuty, ale trefili jsme na předek strom. Naštěstí náraz šel na nosník a nikoli do motorového prostoru. Štěstí bylo i to, že jsme z místa dokázali vycouvat. Určitě to byla velká rána,“ dodal Prokop.

Před poslední etapou, která obsahovala pět rychlostních zkoušek, ztráceli Prokop s Tománkem na vedoucího Kosciuszka 16,6 sekundy, ale fantastický čas hned na úvodní ranní zkoušce mnohé napověděl.

Polák se nechtěl vzdát

Po RZ14 se Češi dostali do čela, ale polský rival se ještě nevzdával. Prohru se snažil odvrátit na předposlední zkoušce, ale výtečný výkon české dvojice na závěrečném testu nepřipustil žádnou změnu na čele juniorského hodnocení.

„Čekalo nás ještě devadesát kilometrů, takže jsem si věřil, že je reálné zvítězit. Obavy jsem měl pouze z jedné zkoušky, kde nás také Kosciuszko porazil, a tak jsme se museli spoléhat na ty ostatní.

Sardinie byla extrémně těžký závod, kde každý z týmu odvedl fantastický výkon. Ani v jediný moment jsme nepodlehli situaci, nevzdali to, bojovali jsme až do konce. Prostě jsme šli za naším cílem, čímž bylo vítězství. A to se nám nakonec podařilo,“ uzavřel Martin Prokop.

Dalším startem Prokopa s Tománkem bude v polovině června řecká Rallye Akropolis s produkčním Mitsubishi Lancer Evo IX. Za volant dvoukolky Citroën se jihlavský pilot vrátí na Kosciuszkově domácí půdě v Polsku.

Pořadí JWRC po Italské rallye, 5. z 8. závodů: 1. Kosciuszko (Pol./Suzuki) 36/4 starty, 2. Burkart (Něm./Suzuki) 30/4, 3. Prokop (ČR/Citroën) 28/3, 4. Bettega (It./Renault) 14/3.

Autor: Radek Vičík

25.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení