VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prototyp Aston Martin čeká závodní premiéra

Barcelona– Tomáš Enge a Jan Charouz ovíkendu vstupují do seriálu Le Mans Series.

1.4.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin LMP1 při testech v Le Castellet.Foto: Aston Martin Racing

Před týmem Aston Martin Racing stojí velká zkouška, debut v královské třídě šampionátu Le Mans Series.

Do závodu 1000 kilometrů Katalánska, který se pojede v neděli jako úvodní podnik Le Mans Series, nasadí britská stáj dvojici továrních vozů.

„První závod sezony je v mnoha ohledech nejnapínavějším ze všech, protože nikdo neví, jak na tom skutečně bude ve srovnání se soupeři. Z našeho pohledu jsme připraveni tak, jako vždy, přesto máme před sebou ještě spoustu práce,“ říká George Howard-Chappell, ředitel týmu Aston Martin Racing.

Za volantem prototypu s “bondovským“ startovním číslem 007 se budou střídat čeští jezdci Jan Charouz, Tomáš Enge a německý pilot Stefan Mücke, posádku vozu s číslem 009 utvoří Švýcar Harold Primat, Portugalec Miguel Ramos a Brit Darren Turner.

Aston Martin Racing se s novým vozem Aston Martin LMP1 se letos zúčastní všech pěti dílů šampionátu Le Mans Series a v červnu také legendárního závodu 24 hodin Le Mans.

Bude pokračovat kralování dieselů?

Technická trať v Barceloně prověří ve všech ohledech jak vůz, tak jezdce. Proto je španělský okruh s oblibou využíván při testech formule 1 a je také dějištěm Velké ceny Španělska.

S novým vozem Aston Martin Racing absolvoval zatím jen předsezonní testy na okruhu Paul Ricard, takže nový prototyp LMP1 nemá najeto plnou závodní vzdálenost. Ve Španělsku tak bude hlavním úkolem další vývoj vozu a především otázka spolehlivosti

Aston Martin bude v Barceloně čelit silným a zkušeným soupeřům, včetně dvou vozů Audi poháněných dieselovými motory, které v minulosti šampionátu vládly.

„Závod v Barceloně pro nás bude prvním přímým porovnáním s vozy poháněnými dieselovými motory po změně technických předpisů. Všichni věříme, že souboje budou vyrovnanější než v předchozích sezonách, ale jaká bude skutečná situace, to zjistíme až ve Španělsku. Jedeme s novým vozem, takže se budeme hlavně učit, ale pro úspěch uděláme maximum,“ slibuje Tomáš Enge.

Startovní pole čítající 11 prototypů třídy LMP1 a 15 aut třídy LMP2 slibuje napínavou podívanou po celých 215 kol (1000,82 km).

V nejslabší třídě LMGT2 se za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2 - R objeví Jaroslav Janiš. Pro olomouckého rodáka to bude návrat do Le Mans Series po dvou letech.

" Barcelonský okruh znám, protože jsem na něm už několikrát závodil, a mám ho rád. Jsou zde rychlé i pomalé pasáže, z jezdeckého pohledu to rozhodně není nuda. Trať je hodně agresivní na pneumatiky, proto bude důležité správné nastavení, aby obutí neodešlo příliš rychle," říká jezdec, který se bude střídat se zkušeným Nizozemcem Tomem Coronelem.

Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne, závod odstartuje v neděli v 11:30 hod. Pod šachovnicovou vlajkou by měl vítěz projet v 17:30 hod. Závod vysílají střídavě v přímém přenosu stanice Eurosport a Nova Sport.

VELKÁ JMÉNA LE MANS SERIES
Expiloti F1:
Oliver Panis, Christijan Albers, Narain Karthikeyan, Jean-Christophe Boullion, Tomáš Enge
Slavní příbuzní: Nicolas Prost (syn 4násobného mistra světa F1 Alaina Prosta), Bruno Senna (synovec zesnulého 3násobného mistra světa FA Ayrtona Senny), Leo Mansell (syn mistra světa F1 Nigella Mansella)

Autor: Radek Vičík

1.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Nepokoje v Paříži
AKTUALIZUJEME
5

Nepokoje v Paříži. Mladí se bouří proti Le Penové a Macronovi

Stíhací letoun F-35
2 5

Izrael nakupuje americké stíhačky F-35. Jako jediný vyvolený

Hákový kříž na ruce stál pokladní v Kauflandu místo

Obchodní řetězec Kaufland má problém. Způsobilo jej tetování prodavačky Miriam z obchodu v pražské Michli, které zachytil jeden ze všímavých zákazníků. Žena totiž měla na ruce vytetovaný hákový kříž. Obchod se s ní rozloučil a kvůli nacistickému symbolu dokonce zvažuje právní postih.

AUTOMIX.CZ

Nástupce Škody Yeti se ukázal na zatím nejlepších fotkách. Hraje si na Kodiaqa

Už minulý týden jsme si mohli prohlédnout video, které ukazovalo testovací prototyp nástupce Škody Yeti. Nyní se ale posuneme ještě dál, na internetu se totiž objevily kvalitní fotografie, které novinku ukazují mnohem lépe.

Více technologií, méně papírů. Farmy přebírá nová krev

Jejich předkové po roce 1989 dostali zpět pole, o něž je na 40 let připravili komunisté. Obnovili hospodářství a rozšiřovali je. Dnes otěže přebírá nová generace farmářů. Jak výměnu prožívá?

Hon na Medveděva. Premiér je na odstřel

Spolu s Putinem vždy Medveděv patřil k nejoblíbenějším ruským politikům. Teď jeho hvězda hasne. Možná proto, aby Putin za rok bezpečně vyhrál prezidentské volby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies