VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Prototyp Aston Martin čeká závodní premiéra

Barcelona– Tomáš Enge a Jan Charouz ovíkendu vstupují do seriálu Le Mans Series.

1.4.2009
SDÍLEJ:

Aston Martin LMP1 při testech v Le Castellet.Foto: Aston Martin Racing

Před týmem Aston Martin Racing stojí velká zkouška, debut v královské třídě šampionátu Le Mans Series.

Do závodu 1000 kilometrů Katalánska, který se pojede v neděli jako úvodní podnik Le Mans Series, nasadí britská stáj dvojici továrních vozů.

„První závod sezony je v mnoha ohledech nejnapínavějším ze všech, protože nikdo neví, jak na tom skutečně bude ve srovnání se soupeři. Z našeho pohledu jsme připraveni tak, jako vždy, přesto máme před sebou ještě spoustu práce,“ říká George Howard-Chappell, ředitel týmu Aston Martin Racing.

Za volantem prototypu s “bondovským“ startovním číslem 007 se budou střídat čeští jezdci Jan Charouz, Tomáš Enge a německý pilot Stefan Mücke, posádku vozu s číslem 009 utvoří Švýcar Harold Primat, Portugalec Miguel Ramos a Brit Darren Turner.

Aston Martin Racing se s novým vozem Aston Martin LMP1 se letos zúčastní všech pěti dílů šampionátu Le Mans Series a v červnu také legendárního závodu 24 hodin Le Mans.

Bude pokračovat kralování dieselů?

Technická trať v Barceloně prověří ve všech ohledech jak vůz, tak jezdce. Proto je španělský okruh s oblibou využíván při testech formule 1 a je také dějištěm Velké ceny Španělska.

S novým vozem Aston Martin Racing absolvoval zatím jen předsezonní testy na okruhu Paul Ricard, takže nový prototyp LMP1 nemá najeto plnou závodní vzdálenost. Ve Španělsku tak bude hlavním úkolem další vývoj vozu a především otázka spolehlivosti

Aston Martin bude v Barceloně čelit silným a zkušeným soupeřům, včetně dvou vozů Audi poháněných dieselovými motory, které v minulosti šampionátu vládly.

„Závod v Barceloně pro nás bude prvním přímým porovnáním s vozy poháněnými dieselovými motory po změně technických předpisů. Všichni věříme, že souboje budou vyrovnanější než v předchozích sezonách, ale jaká bude skutečná situace, to zjistíme až ve Španělsku. Jedeme s novým vozem, takže se budeme hlavně učit, ale pro úspěch uděláme maximum,“ slibuje Tomáš Enge.

Startovní pole čítající 11 prototypů třídy LMP1 a 15 aut třídy LMP2 slibuje napínavou podívanou po celých 215 kol (1000,82 km).

V nejslabší třídě LMGT2 se za volantem Spykeru C8 Laviolette GT2 - R objeví Jaroslav Janiš. Pro olomouckého rodáka to bude návrat do Le Mans Series po dvou letech.

" Barcelonský okruh znám, protože jsem na něm už několikrát závodil, a mám ho rád. Jsou zde rychlé i pomalé pasáže, z jezdeckého pohledu to rozhodně není nuda. Trať je hodně agresivní na pneumatiky, proto bude důležité správné nastavení, aby obutí neodešlo příliš rychle," říká jezdec, který se bude střídat se zkušeným Nizozemcem Tomem Coronelem.

Kvalifikace je na programu v sobotu odpoledne, závod odstartuje v neděli v 11:30 hod. Pod šachovnicovou vlajkou by měl vítěz projet v 17:30 hod. Závod vysílají střídavě v přímém přenosu stanice Eurosport a Nova Sport.

VELKÁ JMÉNA LE MANS SERIES
Expiloti F1:
Oliver Panis, Christijan Albers, Narain Karthikeyan, Jean-Christophe Boullion, Tomáš Enge
Slavní příbuzní: Nicolas Prost (syn 4násobného mistra světa F1 Alaina Prosta), Bruno Senna (synovec zesnulého 3násobného mistra světa FA Ayrtona Senny), Leo Mansell (syn mistra světa F1 Nigella Mansella)

Autor: Radek Vičík

1.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies