Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rallye Dakar stojí miliony, říká Tomeček

Praha - Řidič speciálu Tatra odpovídal čtenářům Deníku před cestou do Jižní Ameriky.

11.12.2008 2
SDÍLEJ:

Tomáš TomečekFoto: GetPhoto/Pavel Rakušan

Tomáš Tomeček je jednou z tuzemských "dakarových" legend.

Na slavný pouštní závod se se svým Letka Racing Teamem připravuje od roku 1998, před tím dělal přímo v kopřivnické továrně.

Už několik let připravuje dva vozy. Jeden pro sebe a druhý pro Andre de Azaveda z Brazílie.

A právě Jihoameričanovy zkušenosti se mohou týmu hodit. Kvůli zhoršeným bezpečnostním podmínkám v Africe se soutěž přestěhovala do Argentiny a Chile.

Startuje se 3. ledna v Buenos Aires, cíl je tamtéž o patnáct dní později. Na účastníky čeká 9 574 km ve čtvrnácti etapách z toho 5 652 km se pojede v ostrém závodním tempu.

"Nevíme, co nás čeká. Největší neznámou bude nadmořská výška," říká Tomeček o trati, která zavede pole závodníků až 4500 metrů nad hladinu moře.

Kdyby za vámi někdo přišel, ať mu postavíte závodní Tatru, udělal byste to? Za jakou provizi?

Ano, snažil bych se dohodnout. Podmínky by byly otázkou právě dohody, těžko o tom dopředu hovořit.

Zajímala by mě podpora továrny Tatra. Dále informace o novém doprovodu Tatra 6x6, vyjmenování výhod a nevýhod přesunu Dakaru do Jižní Ameriky pro tým LRT. Neuvažujete do budoucnosti o více vozech? A jaké jsou výkonové charakteristiky soutěžního motoru?

Továrna Tatra nás podporuje, patří mezi naše významné partnery. Informace o nové 6x6 najdete na našich stránkách www.lrt.cz. Co se týká výhod a nevýhod přesunutí rallye do Jižní Ameriky - zatím můžeme jen hovořit spíše o nevýhodách, a to je o měsíc kratší příprava, náročný přesun s nejistým výsledkem. Co se týká budoucnosti, nevylučuji stavbu dalších vozů, je to ale otázka nabídky a poptávky, takže uvidíme. Náš soutěžní motor 12V má 700 koní.

Jaká je finanční zátěž soutěže i přípravy na sezonu? A plánujete účast na jiných závodech po Dakaru?

Rozpočet týmu se pohybuje v řádech miliónů korun, jen díky našim partnerům jsme schopni přihlásit se a nasadit naše soutěžní vozy na soutěže. Bez partnerů by byla situace velmi obtížná, továrna Tatra nám vychází velmi vstříc, patří jí a dalším našim asi dvaceti partnerům velké díky. Rádi bychom se opět zúčastnili rally v Tunisu 2009.

Pro jakou retro Tatru jste hlasoval…

Hlasoval bych pro T603, spíše ale pro T804.

S kamionem jsem nikdy nejel, tak by mě zajímalo, jak velký je rozdíl v brzdné dráze mezi truckem a třeba Pajerem na rovince a v písku?

S kamiónem je to jiné, musíte stále myslet na váhu auta, rozhodně to není tak, že skočíte na brzdu a hned stojíte, jsou tam daleko větší setrvačné hmoty, v zatáčkách se zase musí počítat s větší váhou a výše položeným těžištěm, když jedu někam s „gazíkem“, je to taková legrace, auto poslouchá, snadno se ovládá, ale v porovnání s tatrou to auto „nejede“, chybí mu koníci… Neměnil bych, vůbec ne…

Jak nese vaše rodina téměř měsíční odloučení? A navíc, když jste tak daleko a ne zrovna v bezpečí. Sledují vás vaše děti? Vnímají vaši činnost?

Rodina mi moc fandí, děti to sledují, když mají příležitost, tak se svezou.

Neuvažujete o nasazení rychlé asistence? Vlastně máte dva ostré závodní kamiony, a to už by se přece vyplatil doprovod i na trati, ne?

Rádi bychom nasadili další kamión, zatím je realizace odložena na neurčito.

Přemýšlel jste někdy, že byste skončil? Co byste dělal, kdybyste nezávodil?

Pokud by k tomu došlo, myslím si, že je kolem nás spoustu zajímavé práce, kterou lze dělat se stejnou zálibou jako to závodění.

11.12.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Libye.
7

Stovky těl bojovníků Islámského státu čekají na repatriaci z Libye

Ilustrační foto
18

Do půlky srpna má být mírně chladněji a deštivěji, než je zvykem

Na hranici možného: 3,5 tisíce kilometrů „čtyřicítkou“

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Nejrychleji v historii zvládl Tour de France Lance Armstrong. Jenže dopoval.

V Lokti zahynul mladý motokrosař

Motokrosové mistrovství světa v Lokti si vybralou krutou daň. V sobotním závodě evropského šampionátu do 85 ccm 13letý Moldavan Igor Cuharcius havaroval při dopadu svého stroje na dvojskoku z horní části okruhu.

Myslivci rozmisťovali pachové ohradníky. Ty mají zabránit migraci divočáků

/VIDEO/ Tisíce kelímků s pěnou a koncentrátem, stovky myslivců, desítky kilometrů. Tak v sobotu vypadala hranice zlínského okresu od brzkých ranních hodin.

Kláštery nabízejí poznání, odpočinek, ubytování i nové zážitky

Kláštery jako cíl výletů, seznámení s historií i nalezení chvíle klidu v uspěchaném světě prezentuje web Klášterní stezky. Vytvořili ho učitelé a studenti pražské pedagogické fakulty a zahrnuje podrobné informace o více než dvacítce klášterů v Čechách a na Moravě. Seznamuje s řeholním životem i s tím, jak církev postupně staleté objekty renovuje. Kláštery jsou stále více objevovanou skupinou památek, která láká zájemce o kulturu i milovníky technických či přírodních památek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení