VYBERTE SI REGION

Sloupek Nelsona Piqueta pro Deník

Bahrajn - Píšu vám z Bahrajnu jen pár hodin poté, co skončil třetí závod sezony.

8.4.2008
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Nelson Piquet.

Nelson Piquet.Foto: ING Renault F1 Team

Sloupek Nelsona Piqueta pro Deník

Ahoj všichni,

Píšu vám z Bahrajnu jen pár hodin poté, co skončil třetí závod sezony. Z mého pohledu to nebylo dobré odpoledne, protože jsem se nedostal do cíle: hodiny a problém s převodovkou ukončily předčasně moji práci.

Víkend přesto odstartoval skvěle. Dost foukalo, v pátek byl docela chládek a trať ani nebyla tak špinavá, jak jsem očekával. Proto jsme mohli náš program odstartovat mnohem dřív. Nastavení vozu nebylo perfektní, přesto jsem se cítil jistě. Zvlášť proto, že na okruhu v Sakhiru jsem závodil v sérii GP2 a loni jsem tu testoval. Brzo jsme zjistili, že nemáme dostatek rychlosti, abychom se přiblížili pódiu. Žádné překvapení, očekávali jsme podobné tempo jako v Malajsii. Pracoval jsem zvlášť na brzdění, které je v Bahrajnu hodně důležité. Bez elektronických pomůcek pilotům je nastavení brzd oblastí, na kterou je třeba se koncentrovat.

Zlepšoval jsem svoje časy v každém tréninku, cítil jsem se dobře a s nastavením vozu jsme se posouvali stále dopředu. Bohužel kvalifikace mi nevyšla podle přání. Chyběla mi rychlost, navíc jsem v posledním kole druhé kvalifikace udělal drobnou chybičku: jel jsem příliš blízko za Fernandem a turbulence za jeho monopostem mě stála dvě desetiny sekundy. A to mi rozhodně nepomohlo… Skončil jsem čtrnáctý a věděl, že mě čeká těžký závod.

Start se vydařil na jedničku: v cíli prvního okruhu jsem byl už jedenáctý. Naneštěstí jsem uklouzl na oleji, který vytekl z nějakého monopostu, a udělal jsem hodiny. Zařadil jsem se do hloubi startovního pole, jenže jsem pak začal cítit, že vůz má problémy s převodovkou. Snažil jsem se vydržet co nejdéle na trati, nakonec jsem ale musel odstoupit. Byla to nejlepší volba, protože pokračovat by znamenalo nebezpečí. Navíc na příští závod budu mít novou převodovku… Aniž bych byl penalizován.

Určitě si umíte představit, že první tři Grand Prix roku pro mě byly dost náročné. Fernando a já se snažíme dostat z našeho R28 to nejlepší. Když ale bojujete ve skupině vozů, jejichž výkon je skoro stejný, pak jedině vaše umění dělá rozdíl. Auto se chová dobře. Problém je, že nám chybí rychlost, a změny v nastavení nejsou dostatečné, aby nám poskytly potřebný výkon.

Před závodem v Barceloně plánujeme velké změny. Vylepšíme jak mechanickou tak aerodynamickou stránku vozu a určitě nás změny posunou kupředu. Otestujeme nové díly a doufám, že nám přinesou pár desetinek sekundy potřebných k tomu, abychom stáhli náskok nejlepších týmů.

Uvidíme se brzy

Nelson Piquet,
pilot ING Renault F1 Teamu

8.4.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Jídlo zdražuje. Kvůli EET to není, tvrdí Babiš

Praha – Doby, kdy se ceny skoro nehýbaly a inflace byla téměř na nule, minuly. Drahota roste a nová data Českého statistického úřadu to potvrzují. V listopadu byla inflace meziročně vyšší o 1,5 procenta, v říjnu to bylo meziročně „jen" 0,8 procenta.

Jan Železný: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují

Praha /ROZHOVOR/- Jaký je rozdíl mezi oštěpaři a oštěpařkami? Česká legenda Jan Železný (50) trénuje čtyři ambiciózní reprezentanty: Chlapi se poperou, ale druhý den spolu trénují.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies