VYBERTE SI REGION

Snad přijdou zase lepší časy, doufá Abraham

Brno /ROZHOVOR/ - Na Velkou cenu Aragonie se brněnský jezdec třídy MotoGP Karel Abraham těší, náladu si vylepšil dvanáctým místem v San Marinu.

9.9.2011
SDÍLEJ:

Karel Abraham.Foto: Deník/Attila Racek

Dvě nuly za sebou lemovaly cestu Karla Abrahama během srpnové etapy mistrovství světa silničních motocyklů třídy MotoGP. Dvanácté místo v cíli nedělní Velké ceny San Marina půst konečně přerušilo a Brňan se v duchu svého příjmení mohl radovat z bodových abrahamovin.

Díky výsledku z Misana dosáhl totiž jeho bodový zisk po třinácti letošních závodech šampionátu na zaokrouhlenou padesátku. „Věřím, že mi to teď zase půjde,“ vrací se Abajovi dobrá nálada.

Začínala vás po výpadcích v Brně a Indianapolis nahlodávat skepse?

Skepse zatím ne, ale přiznávám, že výsledek v Misanu mi přišel opravdu vhod. V předcházejících dvou závodech mě pronásledovaly technické problémy, v Misanu kupodivu ne. Připadal jsem si jako v začátku sezony, kdy se mi dařilo. Takže snad přijdou zase lepší časy.

Misano jste loni kvůli zranění z Brna vynechal. Byla nynější reaklimatizace obtížná?

Od roku 2007 jsem v Misanu startoval třikrát. Musím říct, že na dvěstěpadesátce a potom na Moto2 mě některé okruhy nebavily. Je to zvláštní, ale letos na motocyklu třídy MotoGP se mi ty stejné tratě líbí a sedí mi. To platí také o Misanu.

Probleskly hlavami zúčastněných vzpomínky na Japonce Tomizawu, který loni v Misanu tragicky zahynul?

Když jsem na okruh dorazil, tak jsem na Tomizawu samozřejmě myslel. Potkal jsem tam i jeho kamarády, kteří přijeli z Japonska. Vzpomínky se ozývaly hlavně ve středu a ve čtvrtek, v dalších dnech už tolik ne. Takové věci člověka psychicky dost rozhodí, což by nebylo na motorce dobré.

Po startu závodu se jezdecké pole brzy roztrhlo ve váš neprospěch…

Pokazil jsem start. Měl jsem trošku problém se spojkou, ale i tak musím být v prvních metrech lepší. Zpočátku jsem také udělal dvě chyby a Barbera mi ucukl tak, že už se nedal dohnat. Mrzelo mě to, protože ve většině závodu jsem jezdil stejné časy jako on.

V prostřední části závodu vám nejbližší soupeři zase poněkud odskočili, ale potom jste mohutně snižoval náskok Aoyamy a Crutchlowa. Co ovlivňovalo změny vašeho tempa?

Zmíněnou ztrátu zavinila moje chyba. Když jsem potom ty dva doháněl, nebylo to bůhvíjakým navýšením rychlosti. Jel jsem po celý závod v každém kole stejné tempo, rozdíl v mých časech byl maximálně půlvteřinový. Bohužel, konec závodu přišel dřív, než by se mi hodilo.

Na předcházející Velkou cenu USA v Indianapolis asi rád nevzpomínáte, že?

Celý víkend jsme tam řešili problémy. Při warm upu se už zdálo být všechno v pořádku, ale závod byl katastrofální. Přední pneumatika hrozně klouzala, několikrát jsem skoro šel na hubu, dál už to nemělo smysl. Bylo vidět, že na ducati jsem neměl problémy jenom já. Capirossi skončil v boxu, Hayden měnil přední gumu a Rossi dojel vzadu. Barbera měl pneumatiku sjetou až na plátno – něco takového jsem na závodní motorce ještě neviděl.

A v Misanu například slovutný Rossi přes veškeré úsilí neudržel kontakt se Simoncellim, Doviziosem a Spiesem a dojel se ztrátou sedmý. Skoro se zdá, jako by stroje Ducati byly závod od závodu ve stále horší kondici…

(Pokrčení rameny) Myslím si, že ducati mají trošku potíže s teplým počasím a jsou citlivé na povětrnostní změny. Na modelu pro rok 2012 se však už tvrdě pracuje a věřím, že to bude určitě dobrá motorka.

Víte, že před pár dny uplynulo přesně 55 let, kdy se na starém Masarykově okruhu poprvé objevily stroje Ducati? Byly to stopětadvacítky a jedna z nich dojela třetí.

Fakt? A stopětadvacítka? To je tak dávno? To mamka ani taťka ještě nebyli na světě, o sobě už vůbec nemluvím (smích).

Za týden vás poprvé za řídítky stroje MotoGP přivítá Aragon. Co od závodu čekáte?

Doufám, že se umoudří počasí. Okruh leží ve španělské poušti, kde panuje podle posledních informací hrozné vedro. Loni se mistrovství světa jelo v Aragonu poprvé a já se tam po zdravotních komplikacích vracel na motorku. Teprve jsem se rozjížděl, takže žádné body nebyly. Snad to teď v Aragonu s džípíčkem zvládnu, na závod se už těším.

Troufáte si tak hovořit i v případě na říjen přeložené Velké ceny Japonska?

Startovat tam určitě budeme, ale podle mého názoru měl být závod v Motegi po události v atomové elektrárně zrušený úplně. Situaci kolem jídla a vody promotér asi nějak vyřeší, ale někomu, komu není ještě čtyřicet a nemá zatím děti, není radiace určitě lhostejná.

Jakou pozici v závodnickém shonu momentálně zaujímá vaše studium na Joštově akademii?

Právě teď mě čeká jedna z posledních zbývajících zkoušek z práva v Evropské unii.

AMOS KREJČÍ

9.9.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies