Český závodník David Vršecký si v nizozemském Assenu v sobotu připsal na konto celkem 25 bodů.

V pohárovém závodu skončil jezdec týmu Buggyra druhý, v kvalifikačním vyhrál. Lepší už byl jen španělský pilot Antonio Albacete s manem.

Vynikající formu španělského mistra Evropy z let 2005 a 2006 naznačil již měřený trénink, ve kterém Albacete porazil obě Buggyry.

Po startu šel Albacete do čela sledován Vršeckým a Markusem Bösigerem. „Jezdil jsem s Antoniem dvě sezóny ve stejném týmu. Vím proto, že když má den, je stěží porazitelný,“ hodnotil vcelku jednostranný průběh úvodního pohárového závodu Vršecký.

Třetí Bösiger s černou Buggyrou zažil závod z kategorie nepříliš záživných. Vzhledem k technickým problémům s brzdami dvojici Albacete - Vršecký jednoduše nestíhal.

Z třetího místa se však Bösiger radoval jen několik málo minut. Poté byl penalizován deseti sekundami a propadl se na pátou příčku. Švýcarský mistr Evropy 2007 byl penalizován za překročení maximální povolené rychlosti 160 km/h. Z rozhodnutí jury tak přišel o čtyři body.

Vítězem historicky prvního závodu, před jehož průběhem si osm nejlepších jezdců předchozí jízdy prohodilo pořadí, se stal Vršecký.

Jestliže FIA plánovala změnu pravidel s cílem zatraktivnit šampionát, hned první závod potvrdil správnost tohoto záměru. V průběhu poloviční porcí bodů oceněných deseti kol se bylo rozhodně na co dívat.

„Už dlouho jsem nestartoval ze čtvrté řady, takže jsem si dával mimořádný pozor. Zvláště pak, když vedle mě stál na Antonio,“ řekl Vršecký, který se hned po startu vypořádal s pomalejší reakcí stájového druha Markuse Bösigera a šel nezadržitelně kupředu.

Po dvojici jezdící s Renaultem Altenstrasser – Vojtíšek se ve třetím kole Vršecký přehnal přes z první řady startujícího Olivera s Allgauerem a šel do čela.

„Musím přiznat, že jsem se skutečně nenudil. Zejména, když mi mechanik Vojta Loupal nahlásil do vysílačky, že Albacet neznámo kde a kdy předjel všechny jezdce a řítí se ke mně.“ Zbytek závodu se nesl ve znamení skvělé defenzivní jízdy Vršeckého a umného, leč v konečné fázi marného tlaku ze strany Albaceteho.

„Musím ale smeknout před prací jeho inženýrů. Albacete má strašně rychlé auto a hýří sebevědomím. Bude potřeba s tím něco v brzké době udělat.“

Druhý jezdec roudnické Buggyry Markus Bösiger startující v důsledku penalizace z druhé řady udržel své postavení a dojel třetí.

Jeho reakce na závod byla jako obvykle hodně lakonická. „Na startu jsem udělal menší chybu. Nemyslím si ale, že kdybych odstartoval na výtečnou, měl bych dnes na Davida s Antoniem. Jsem vcelku spokojený. Ale doufám, že zítra a v dalších závodech se mi bude dařit lépe.“

Výsledky - hlavní závod: 1. Albacete (Šp./MAN) 21:56,192 min., 2. Vršecký (ČR/Buggyra) -11,100, 3. Altenstrasser (Rak.) -22,378, 4. Vojtíšek (ČR/oba Renault) -25,072, 5. Bösiger (Švýc./Buggyra) -29,550.
Polovičně bodovaný závod: 1. Vršecký 22:11,354 min., 2. Albacete -0,512, 3. Bösiger -7,067, …7. Vojtíšek -19,752.
Průběžné pořadí: 1. Albacete 29 b., 2. Vršecký 25, 3. Bösiger 16, 4. Altenstrasser 15, 5. Vojtíšek 14.