VYBERTE SI REGION

Suverénní Audi v DTM nemění vítězný tým

Ingolstadt – Poprvé v historii zůstali v tovární stáji všichni piloti.

17.2.2009
SDÍLEJ:

Ostrý souboj o vedení v Barceloně. Vlevo Timo Scheider (Audi), vpravo pozdější vítěz Paul di Resta (Mercedes).Foto: Mercedes

Letošní sezona německého šampionátu okruhových vozů DTM startuje až 17. května. Přesto už nyní je jasný jeden primát. Vůbec poprvé tovární tým Audi nevymění ani jednoho závodníka.

Vedení stáje tak vyjádřilo svoji spokojenost s loňským rokem, kdy Audi porazilo konkurenční Mercedes na hlavu.

„Rok 2008 byl absolutně nejúspěšnějším ve sportovní historii naší značky,“ rozplýval se Dr. Wolfgang Ullrich, sportovní šéf ingolstadtské firmy. „Důležitým faktorem byli také piloti, proto jsme v jejich nasazení neudělali jedinou změnu.“

Čtyři vozy nejnovější generace Audi A4 DTM budou v barvách známého ladiče Hanse-Jürgena Abta pilotovat Mattias Ekström (Švédsko), Tom Kristensen (Dánsko), Timo Scheider a Martin Tomczyk (oba Německo).

Pod hlavičkou expilota formule 1 Keke Rosberga se znovu objeví německé duo Mike Rockenfeller a Markus Winkelhock a pro Team Phoenix budou jezdit Oliver Jarvis (Velká Británie) a Alexandre Prémat (Francie). Ti všichni dostanou loňská Audi.

K jedné kosmetické změně přece jen dojde. Sympatická Britka Katherine Leggeová se přesune pod hlavičky Temu Abt, kde poprvé v životě dostane k dispozici o rok starší specifikaci Audi.

„Rozhodli jsme se koncentrovat tovární síly do tří stájí – Abt, Rosberg a Phoenix. Katherine tak dostala šanci být v týmu obhájců prvenství,“ uvedl Ullrich.

U konkurenčního Mercedesu zatím jasno není. Jsou známy dvě „hotové“ informace. Jednak svoji kariéru ukončil pětinásobný šampion DTM Bernd Schneider a smlouvu prodloužil Ralf Schumacher.

Nositel slavného jména dostane po loňské „zahřívací“ sezoně Mercedes C-Classe ve specifikaci 2009.

Seriál DTM má letos v kalendáři celkem deset závodů. Sezona začíná 17. května na Hockenheimu, kde 25. října i skončí.

Autor: Radek Vičík

17.2.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies