Nezažil ho totiž poprvé. A možná právě proto si z toho už nic nedělá a vtipkuje o tom. „Máme přece na sobě nehořící oblečení, ne? A pak rychle zdrhneme," vyprávěl s úsměvem Lacko, jehož buggyra vzplála při závodech ME tahačů na maďarském Hungaroringu.

Šlehající plameny z kamery umístěné na autě Lacka.

Adame, jak jste krizový moment viděl z kabiny kamionu?
Viděl jsem jen hodně kouře a pak i hodně ohně (smích). Nejdřív se jen kouřilo, auto jelo a tak jsem si myslel, že dojedu do depa. Když jsem ale uviděl plemeny, hned jsem věděl, že je něco špatně. Kolem trati nebylo moc „traťáků, ale pak jsem našel aspoň dva a u nich jsem zastavil.

A oni pak hned začali hasit.

Právě že ne. Neměli hasičáky, tak je začali hledat. Já jsem vyskočil a rychle utekl, protože člověk nikdy neví, co se může stát. Pak jsem začal hasit. Vykropili jsme tam asi čtyři hasičáky a hasiči s autem to pak ještě dokropili. Všechno bylo v plamenech, ale naštěstí se to uhasilo.

Zdroj: Youtube

Dva nedokončené závody za víkend, to u vás není obvyklé.
Nevím, co se děje. Od začátku loňské sezony jsem neměl výpadek, auto do teď šlapalo jako hodinky. A najednou tři závady za sebou… Nevím, jak je to možné. Nafta stříkala tam, kde nemá a pak to blaflo.

Víkend jste začal druhým místem, ale pak vás odstavil zničený motor a v další jízdě oheň.
Tímhle jsme ztratili celkové druhé místo. Můžu být rád aspoň za třetí.

Šlehající plameny z kamery umístěné na autě Lacka, který také hasil..

Stalo se vám to už někdy?
Vzpomínám si, že jsem brutálně hořel při testování ve španělském Albacete, a tam jsme to nebyli schopní uhasit. Auto úplně celé shořelo. Otevřel jsem dveře a plameny šly do kabiny. Mario (tehdejší šéf MKR Technology Kress – pozn. red.) něco zkoušel, měl jsem pořád jezdit, tak jsem jezdil a jezdil, až to blaflo a všechno shořelo (smích).

Kolem vás šlehají plameny a vy o tom vyprávíte s humorem…
Máme nehořlavé oblečení. A rychle zdrhneme (smích).