Tři podniky před koncem šampionátu tahačů se Adam Lacko drží na špici a roudnická Buggyra kraluje Poháru konstruktérů. Český tým tak míří za mistrovským doublem.

Přitom to není tak dávno, co Vršecký s Lackem byli rivalové a na trati si šli po krku. „Byla to doba, kdy každý jel za jiný tým, bojovali jsme částečně proti sobě, teď máme společný cíl,“ řekl Vršecký po poslední zastávce v Mostě, kde se radoval z druhého místa. Adam Lacko si díky vítězství vypracoval už šedesátibodový náskok.

První závod ME tahačů Czech Truck Prix 2017 v neděli vyhrál Adam Lacko ze stáje Buggyra.
Adam Lacko v Mostě exceloval a míří za evropským titulem

Dlouhá léta jste byl tváří Buggyry, teď je hvězdou týmu Lacko. Jak to prožíváte?
Jsem nadšený, že to pokračuje dál. Loni jsem přestal, myslel jsem, že ani letos nepojedu. Domluvili jsme se na třech závodech, teď z toho bude zbytek sezony. Baví mě to. Chci Adamovi pomoct k titulu, a navíc jedním autem bychom nemohli přispět bodově do Poháru konstruktérů.

Věříte, že to Lacko už dotáhne k premiérovému titulu?
Bylo by to super! Ale je to jen technika. Už loni to vypadalo nadějně… Jezdecky už chybu neudělá, musel by ho někdo sestřelit nebo mít technický problém.

Lacko vždycky zůstal těsně pod vrcholem. Myslíte, že teď dozrál v šampiona?
On je dneska absolutní špička. Není potřeba mu radit. Závodí odmalička, jen potřeboval čas od přestupu z malého do velkého auta. Zřejmě Adamův čas přišel teď, zajíždí skvělé výsledky, stabilní. Spousta jezdců jezdí rychle, ale chybí jim zkušenosti při nějakém předjetí, kolizi. Adam tohle všechno má. Přišel pravý čas.

Co pro jezdce evropský titul znamená? Vy máte dva.
Je to úplně ten nejvyšší bod, na který se dá dosáhnout. Děláme na tom všichni, jezdci i mechanici. Titul není odměna jen pro závodníka, ale pro celý tým.

Václav Šafránek na tenisovém kurtu při výcviku.
Šafránek poprvé okusil US Open. V Americe dělají z tenisu show, hlásil

Do evropské série jste se letos vrátil po roční pauze. Kolik se toho za tu dobu změnilo?
Závodní pole se nezměnilo, jen já jsem zestárnul. Skočit do toho po delší pauze a být s top jezdci vepředu, to není jednoduché. Říkám si: Ty vole, to není možný. Přitom dělám maximum. Když to nejede, říkám si: Sakra, jsem vzadu, blbě řídím, nebo auto je blbě? Ale teď je všechno na mně, když auto připravuju já (smích).

V truck racingu roste konkurence, je to tak?
Vybojovat titul není jednoduché, člověk musí vědět, co riskuje, kdy riskuje, jestli se mu to vyplatí. Ta první pětka je mazec. Jakkoli se do ní zamíchat je pro mě absolutní uspokojení.

Vás o tomto víkendu čeká poslední závod čínského mistrovství, kde se chystáte dokonat obhajobu titulu…
Mohu si tam spravit chuť, na prvním místě letos nikdo jiný než já nestál, což není úplně zlý (úsměv). Mně by se mohla povést Čína, Adamovi Evropa, týmy by se mohly povést taky. Rozhodně je o co hrát.

Hokejisté HC Škoda Plzeň odstartovali přípravu na ledě. Na snímku posila Milan Gulaš.
Opora Plzně Gulaš: Úspěch přijde, když potáhneme za jeden provaz