Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomeček zvolil Afriku: Do Ameriky nechci. A starý Dakar je levnější

Praha - Čtyřiačtyřicetiletý Tomáš Tomeček patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye. Náročným soutěžím se věnuje již od roku 1995, kdy byl navigátorem Karla Lopraise při vítězství na "klasické" Rallye Dakar. 

14.1.2015
SDÍLEJ:

Tomáš TomečekFoto: ČTK/Václav Šálek

Poté se na legendární soutěži sám představil za volantem kamionu Tatra a absolvoval 11 ročníků. Posledních pět let ale startuje na soutěži Africa Eco race, která vede po stopách původního Dakaru, jenž se mezi tím přesunul do Jižní Ameriky.

A podle všeho to tak bude i nadále. "Každý si může vybrat a já jsem si vybral Afriku. Navíc už jsem starý. Jsem Paris Dakar veterán," pousmál se Tomeček na tiskové konferenci po návratu z posledního ročníku Africa eco race, na němž obsadil třetí místo mezi kamiony. "Když jsem se před 30 lety začal rallye věnovat, tak jsem chtěl jezdit k Růžovému jezeru a to není v Argentině. Proto si Tomeček vybírá Afriku," vysvětlil.

Podstatným důvodem jeho volby jsou i finance. Zatímco start na "starém" Dakaru jej stojí bez techniky 60.000 eur, náklady na účast v Jižní Americe jsou trojnásobné. "Kdyby se našel nějaký tým, který by chtěl, abych za něj jel, tak bych to zvažoval. To ale není v malé Evropě možné. Osobně si myslím, že start v Jižní Americe není o radosti. Jde o velké peníze," podotkl Tomeček, který si před odjezdem na letošní ročník africké rallye dal hlavní cíl, aby dojel do Dakaru s radostí. "A to se nám povedlo," zdůraznil trojnásobný vítěz Afrika eco race.

Navíc na africkém kontinentu podle svých slov za pět let odjel stejně měřených kilometrů, jako by zvládl v Jižní Americe. "A to je to, proč to děláme. A stálo mě to třetinu. Přitom vše platím ze své kapsy," uvedl Tomeček a přiznal, že v roce 2010 po další havárii chtěl skončit. "Už jsem si nevěřil, byla to několikátá rána. Děti mě ale přesvědčily, abych to zkusil v Africe." Důležitým momentem byl fakt, že zjistil, že havaroval i kvůli špatným brzdám na levém kole.

Do Afriky se vrací i proto, že může spolupracovat se závodníky, ke kterým jako mladý vzhlížel. Organizačním šéfem je například legendární Francouz Jean-Louis Schlesser. "Jsem rád, že jsem s nimi na stejné lodi. Oni jsou magoři a já taky," smál se Tomeček, jehož tým pro Africa eco race zajišťuje i takzvané sběrné kamiony. "Když jsem byl kluk, tak jsem si jejich buggyny vystřihoval a teď s nimi mohu spolupracovat. Navíc nám to pomůže v rozpočtu," řekl Tomeček.

Autor: ČTK

14.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení