VYBERTE SI REGION

Tomeček zvolil Afriku: Do Ameriky nechci. A starý Dakar je levnější

Praha - Čtyřiačtyřicetiletý Tomáš Tomeček patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye. Náročným soutěžím se věnuje již od roku 1995, kdy byl navigátorem Karla Lopraise při vítězství na "klasické" Rallye Dakar. 

14.1.2015
SDÍLEJ:

Tomáš TomečekFoto: ČTK/Václav Šálek

Poté se na legendární soutěži sám představil za volantem kamionu Tatra a absolvoval 11 ročníků. Posledních pět let ale startuje na soutěži Africa Eco race, která vede po stopách původního Dakaru, jenž se mezi tím přesunul do Jižní Ameriky.

A podle všeho to tak bude i nadále. "Každý si může vybrat a já jsem si vybral Afriku. Navíc už jsem starý. Jsem Paris Dakar veterán," pousmál se Tomeček na tiskové konferenci po návratu z posledního ročníku Africa eco race, na němž obsadil třetí místo mezi kamiony. "Když jsem se před 30 lety začal rallye věnovat, tak jsem chtěl jezdit k Růžovému jezeru a to není v Argentině. Proto si Tomeček vybírá Afriku," vysvětlil.

Podstatným důvodem jeho volby jsou i finance. Zatímco start na "starém" Dakaru jej stojí bez techniky 60.000 eur, náklady na účast v Jižní Americe jsou trojnásobné. "Kdyby se našel nějaký tým, který by chtěl, abych za něj jel, tak bych to zvažoval. To ale není v malé Evropě možné. Osobně si myslím, že start v Jižní Americe není o radosti. Jde o velké peníze," podotkl Tomeček, který si před odjezdem na letošní ročník africké rallye dal hlavní cíl, aby dojel do Dakaru s radostí. "A to se nám povedlo," zdůraznil trojnásobný vítěz Afrika eco race.

Navíc na africkém kontinentu podle svých slov za pět let odjel stejně měřených kilometrů, jako by zvládl v Jižní Americe. "A to je to, proč to děláme. A stálo mě to třetinu. Přitom vše platím ze své kapsy," uvedl Tomeček a přiznal, že v roce 2010 po další havárii chtěl skončit. "Už jsem si nevěřil, byla to několikátá rána. Děti mě ale přesvědčily, abych to zkusil v Africe." Důležitým momentem byl fakt, že zjistil, že havaroval i kvůli špatným brzdám na levém kole.

Do Afriky se vrací i proto, že může spolupracovat se závodníky, ke kterým jako mladý vzhlížel. Organizačním šéfem je například legendární Francouz Jean-Louis Schlesser. "Jsem rád, že jsem s nimi na stejné lodi. Oni jsou magoři a já taky," smál se Tomeček, jehož tým pro Africa eco race zajišťuje i takzvané sběrné kamiony. "Když jsem byl kluk, tak jsem si jejich buggyny vystřihoval a teď s nimi mohu spolupracovat. Navíc nám to pomůže v rozpočtu," řekl Tomeček.

Autor: ČTK

14.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Areál nymburské nemocnice.
1 4

Nemocnice Nymburk: Pacient zemřel kvůli chybě jednotlivce, ne péče

Sebevražda. Policie ČR. Ilustrační snímek.
1

Tragédie: Mladá žena se střelila do hlavy

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Hosté plesu Zemanových mohou opět vyhrát večeři s prezidentským párem

Praha - Návštěvníci pátečního charitativního plesu Miloše a Ivany Zemanových na Pražském hradě budou moci opět vyhrát večeři s prezidentským párem, divočáka z lánské obory nebo vstupenky na koncert Karla Gotta. Právě vystoupení "zlatého slavíka" bude jedním z vyvrcholení plesu. Předtančení se, stejně jako loni, ujme prezident se svou manželkou, řekl mluvčí Hradu Jiří Ovčáček.

Čínský prezident chce zakázat a zničit všechny jaderné zbraně

Všechny jaderné zbraně by měly být zcela zakázány a zničeny. V sídle OSN v Ženevě to dnes řekl čínský prezident Si Ťin-pching, jehož země patří mezi jaderné velmoci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies