VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomeček zvolil Afriku: Do Ameriky nechci. A starý Dakar je levnější

Praha - Čtyřiačtyřicetiletý Tomáš Tomeček patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye. Náročným soutěžím se věnuje již od roku 1995, kdy byl navigátorem Karla Lopraise při vítězství na "klasické" Rallye Dakar. 

14.1.2015
SDÍLEJ:

Tomáš TomečekFoto: ČTK/Václav Šálek

Poté se na legendární soutěži sám představil za volantem kamionu Tatra a absolvoval 11 ročníků. Posledních pět let ale startuje na soutěži Africa Eco race, která vede po stopách původního Dakaru, jenž se mezi tím přesunul do Jižní Ameriky.

A podle všeho to tak bude i nadále. "Každý si může vybrat a já jsem si vybral Afriku. Navíc už jsem starý. Jsem Paris Dakar veterán," pousmál se Tomeček na tiskové konferenci po návratu z posledního ročníku Africa eco race, na němž obsadil třetí místo mezi kamiony. "Když jsem se před 30 lety začal rallye věnovat, tak jsem chtěl jezdit k Růžovému jezeru a to není v Argentině. Proto si Tomeček vybírá Afriku," vysvětlil.

Podstatným důvodem jeho volby jsou i finance. Zatímco start na "starém" Dakaru jej stojí bez techniky 60.000 eur, náklady na účast v Jižní Americe jsou trojnásobné. "Kdyby se našel nějaký tým, který by chtěl, abych za něj jel, tak bych to zvažoval. To ale není v malé Evropě možné. Osobně si myslím, že start v Jižní Americe není o radosti. Jde o velké peníze," podotkl Tomeček, který si před odjezdem na letošní ročník africké rallye dal hlavní cíl, aby dojel do Dakaru s radostí. "A to se nám povedlo," zdůraznil trojnásobný vítěz Afrika eco race.

Navíc na africkém kontinentu podle svých slov za pět let odjel stejně měřených kilometrů, jako by zvládl v Jižní Americe. "A to je to, proč to děláme. A stálo mě to třetinu. Přitom vše platím ze své kapsy," uvedl Tomeček a přiznal, že v roce 2010 po další havárii chtěl skončit. "Už jsem si nevěřil, byla to několikátá rána. Děti mě ale přesvědčily, abych to zkusil v Africe." Důležitým momentem byl fakt, že zjistil, že havaroval i kvůli špatným brzdám na levém kole.

Do Afriky se vrací i proto, že může spolupracovat se závodníky, ke kterým jako mladý vzhlížel. Organizačním šéfem je například legendární Francouz Jean-Louis Schlesser. "Jsem rád, že jsem s nimi na stejné lodi. Oni jsou magoři a já taky," smál se Tomeček, jehož tým pro Africa eco race zajišťuje i takzvané sběrné kamiony. "Když jsem byl kluk, tak jsem si jejich buggyny vystřihoval a teď s nimi mohu spolupracovat. Navíc nám to pomůže v rozpočtu," řekl Tomeček.

Autor: ČTK

14.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z areálu muniční továrny v Boříně se ozývají exploze. Hasiči se z místa museli stáhnout.
SLEDUJEME ON-LINE
11 18

Výbuch v Poličce: 19 zraněných. Policie chystá evakuaci okolí

Premiér Bohuslav Sobotka.
AKTUALIZOVÁNO
3

Ministerstvo průmyslu a obchodu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Podivín – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Osmý ročník je tady! Nominujte tu svoji Ženu regionu

Soutěž pro výjimečné ženy je zase zpátky. Přišel čas přihlásit dámy, které se ve volném čase obětují pro druhé a zvládají své aktivity skloubit s péčí o rodinu. Přihlášení je možné do středy 1. března.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

AKTUALIZOVÁNO

Ministerstvo průmyslu a obchodu povede do sjezdu ČSSD Sobotka sám

Prezident Miloš Zeman akceptoval odvolání ministra průmyslu a obchodu Jana Mládka z vlády. Ministerstvo chce zatím řídit premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) sám. Nového ministra navrhne prezidentovi až po sjezdu ČSSD. Se Zemanem o potenciálních kandidátech diskutoval, debatu podle premiéra neuzavřeli. Mládek by měl z ministerstva odejít ke konci měsíce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies