VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomeček zvolil Afriku: Do Ameriky nechci. A starý Dakar je levnější

Praha - Čtyřiačtyřicetiletý Tomáš Tomeček patří mezi nejzkušenější české piloty kamionů v dálkových rallye. Náročným soutěžím se věnuje již od roku 1995, kdy byl navigátorem Karla Lopraise při vítězství na "klasické" Rallye Dakar. 

14.1.2015
SDÍLEJ:

Tomáš TomečekFoto: ČTK/Václav Šálek

Poté se na legendární soutěži sám představil za volantem kamionu Tatra a absolvoval 11 ročníků. Posledních pět let ale startuje na soutěži Africa Eco race, která vede po stopách původního Dakaru, jenž se mezi tím přesunul do Jižní Ameriky.

A podle všeho to tak bude i nadále. "Každý si může vybrat a já jsem si vybral Afriku. Navíc už jsem starý. Jsem Paris Dakar veterán," pousmál se Tomeček na tiskové konferenci po návratu z posledního ročníku Africa eco race, na němž obsadil třetí místo mezi kamiony. "Když jsem se před 30 lety začal rallye věnovat, tak jsem chtěl jezdit k Růžovému jezeru a to není v Argentině. Proto si Tomeček vybírá Afriku," vysvětlil.

Podstatným důvodem jeho volby jsou i finance. Zatímco start na "starém" Dakaru jej stojí bez techniky 60.000 eur, náklady na účast v Jižní Americe jsou trojnásobné. "Kdyby se našel nějaký tým, který by chtěl, abych za něj jel, tak bych to zvažoval. To ale není v malé Evropě možné. Osobně si myslím, že start v Jižní Americe není o radosti. Jde o velké peníze," podotkl Tomeček, který si před odjezdem na letošní ročník africké rallye dal hlavní cíl, aby dojel do Dakaru s radostí. "A to se nám povedlo," zdůraznil trojnásobný vítěz Afrika eco race.

Navíc na africkém kontinentu podle svých slov za pět let odjel stejně měřených kilometrů, jako by zvládl v Jižní Americe. "A to je to, proč to děláme. A stálo mě to třetinu. Přitom vše platím ze své kapsy," uvedl Tomeček a přiznal, že v roce 2010 po další havárii chtěl skončit. "Už jsem si nevěřil, byla to několikátá rána. Děti mě ale přesvědčily, abych to zkusil v Africe." Důležitým momentem byl fakt, že zjistil, že havaroval i kvůli špatným brzdám na levém kole.

Do Afriky se vrací i proto, že může spolupracovat se závodníky, ke kterým jako mladý vzhlížel. Organizačním šéfem je například legendární Francouz Jean-Louis Schlesser. "Jsem rád, že jsem s nimi na stejné lodi. Oni jsou magoři a já taky," smál se Tomeček, jehož tým pro Africa eco race zajišťuje i takzvané sběrné kamiony. "Když jsem byl kluk, tak jsem si jejich buggyny vystřihoval a teď s nimi mohu spolupracovat. Navíc nám to pomůže v rozpočtu," řekl Tomeček.

Autor: ČTK

14.1.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Francouzský prezident Emmanuel Macron s manželkou
8

Macron se poprvé sejde s Putinem. Tvrdí, že půjde o tvrdý rozhovor

Ilustrační foto.
8 8

Řepka vynáší, myslivci jsou z ní ale nešťastní, je zabijákem pro srny

AKTUALIZUJEME

ON-LINE: Pro zelené aktivisty vytvořme rezervaci, řekl Zeman na jihu Moravy

/ANKETA/ Prezident Miloš Zeman dorazil na návštěvu Jihomoravského kraje. Před vstupem do budovy krajského úřadu ho vítalo několik protestujících s plakáty odkazujícími na jeho nedávnou cestu do Číny.

V Balkové na Plzeňsku se vzbouřili cizinci. Na místě zasahuje policie

Část cizinců v záchytném zařízení v Balkové na Plzeňsku dnes zahájila vzpouru a zabarikádovala se. Zasahuje proti nim policejní zásahová jednotka.

Jako z hororu: cyklostezku u Olomouce obklopily pavučiny housenek

Přemnožené housenky předivky zhoubné si pochutnávají na listnáčích podél vyhledávané cyklostezky spojující Olomouc – Černovír a Hlušovice.

Odstartovaly dotace na dešťovou vodu. Zájem je obrovský

Během prvních dvou hodin od otevření nového dotačního programu Dešťovka přijal stát přes 800 žádostí za zhruba 39,5 milionu korun. Je to zhruba 40 procent celkového rozpočtu programu, ve kterém chce stát přerozdělit 100 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies