VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tomeček po stříbru děkoval Rusům, teď v Africe hledá "schovaný" kamion

Praha - Tomáš Tomeček sice nedokázal v dálkové rallye Africa Eco Race navázat na triumfy z předešlých let, přesto byl s celkově druhým místem mezi kamiony maximálně spokojený. V průběhu soutěže, která vedla po stopách původní dakarské rallye, totiž musel řešit celou řadu problémů.

15.1.2016
SDÍLEJ:

Ladislav Lála ukazuje "stříbrnou" trofej z Eco RaceFoto: ČTK/Michal Doležal

Od druhé etapy se musel obejít bez pomoci asistenčního vozu, chyběly mu tak náhradní díly a hlavně pneumatiky. Pro zkušeného harcovníka byl proto velký úspěch už jen to, že do cíle dojel.

„Je to paráda a velký úspěch, ve který bych v průběhu ani nevěřil," řekl Tomeček v cíli rallye u Dakaru. Momentálně je na cestě do Maroka, kde zůstal nepojízdný asistenční kamion s rozpadlým ložiskem a nefunkčním motorem stát.

„Doufáme, že ho tam najde. Auto je zaparkované na relativně bezpečném místě v Zagoře. Tam se s pomocí jeřábu pokusí sundat nástavbu, přendat ji na druhý kamion a nepojízdné auto potáhnou do přístavu," popsal aktuální situaci navigátor Ladislav Lála.

Pokud se vše podaří, následně se lodí přesunou do Francie a poté se vydají na cestu do Česka. „Věříme, že během čtrnácti dnů by se měl Tomáš i všechna auta vrátit domů," uvedl Lála.

I kvůli jízdě bez asistence posádka týmu Promet Excalibur v průběhu rallye několikrát myslela, že končí a do Dakaru se nedostane. „Na kamion pořadatelů jsme si dali část dílů, něco jsme měli u jednoho maďarského týmu. Hlavně jsme ale měli málo pneumatik," líčil Lála.

Poděkování týmu Kamaz

S ohledem na náročné tratě měl totiž Tomeček letos nezvykle hodně defektů. „Za celou dobu jsme měli jedenáct defektů a osmkrát jsme museli gumu měnit," uvedl Lála.

Největší problémy měli ve čtvrté etapě, kde je stihly tři defekty, přitom měli k dispozici na korbě jen dvě náhradní pneumatiky. „Takže jsme museli část etapy jet jen na třech kolech, hodně pomalu. A říkali jsme si, že je to konec," řekl.

Na jednom z kontrolních bodů se jim poté ale podařilo přesvědčit jednu z posádek asistenčních vozů, aby jim poskytla náhradní pneumatiku. „Dojeli jsme tak do cíle etapy a následně si řekli, že zkusíme rallye dokončit," konstatoval Lála.

Díky výborným výsledkům v dalších dnech, kdy Tomeček zúročil zkušenosti s jízdou v dunách a posádce nahrály i problémy soupeřů, se nakonec posunul na druhé místo.

„Musíme ale poděkovat týmu Kamaz, který nám dal několik pneumatik. Nebyly nové, ale pro nás měly cenu zlata," dodal Lála.

Autor: ČTK

15.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Petra Kvitová.
5

Půl milionu. Taková je už odměna za informace o útočníkovi na Kvitovou

Spánek, ilustrační foto
5 7

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

ONLINE: názory českých a amerických psychiatrů na Dahlgrenovu příčetnost se liší

Nového rozsudku by se v Olomouci mohl dočkat Američan Kevin Dahlgren, kterého loni v červenci poslal brněnský krajský soud nepravomocně na doživotí do vězení za brutální vraždu čtyř příbuzných v brněnských Ivanovicích. 

AKTUALIZUJEME

Teror před britským parlamentem, potvrzeno: Zahynuli čtyřii lidé a útočník

/SLEDUJEME ONLINE/ Muž najel na mostu u budovy parlamentu do lidí autem a čtyřicet jich zranil. Poté zasáhl policistu nožem. Bezprostředně po útoku jej policie zranila střelbou, které později podlehl. Celkem čtyři lidé jeho útok nepřežili. Skotský parlament kvůli útoku přerušil jednání o nezávislosti. Policie útok vyšetřuje jako teroristický čin. Mezi oběťmi nejsou Češi. 

EXKLUZIVNĚ

Babišovi nebudu dělat kašpárka, věří jeho nový poradce

Jeden z nejhlasitějších kritiků elektronické evidence tržeb začal radit jejímu duchovnímu otci Andreji Babišovi. Nebojí se autor Hlídače EET Michal Bláha, že ho ministr financí a šéf Hnutí ANO umlčí a zneužije v rámci předvolebního boje?

Vláda chce vyhnat divočáky z úkrytu. Z řepky a kukuřice

Zmenšit pole a zvýšit pokuty za nepovolený vstup do lesa. To jsou jedny z nejdiskutovanějších bodů novely zákona o myslivosti, který včera prosadil kabinet Bohuslava Sobotky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies