VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Úspěch Force India nadchnul Indy pro formuli 1

Čennaj– Druhé místo indického týmu ve Spa fanoušky vmateřské zemi navnadilo.

31.8.2009
SDÍLEJ:

Giancarlo Fisichella ve voze Force India na trati Velké ceny Belgie ve Spa.Foto: . REUTERS/Thi­erry Roge

Když Giancarlo Fisichella projel cílem nedělní Velké ceny Belgie na druhém místě, na Indickém poloostrově vypukly bujaré oslavy.

Stáj Force India poprvé ve své krátké historii bodovala a rovnou útočila na vítězství.

Očekávání fanoušků jsou teď velká. Tým by podle nich měl už nastálo bojovat o čelní příčky a věří také v návrat indického pilota do formule 1.

Indové by rádi změnili pohled světa na svoji zemi jako na místo zaslíbené jen a jen kriketu. Zájem o F1 ve více než miliardovém státě roste od roku 2005, kdy v Jordanu závodil první tamní jezdec – Narain Karthikeyan.

Likérový baron Vijay Mallya pak přede dvěma lety koupil stáj Spyker a udělal z ní Force India. Jenže bez Inda za volantem, to by se teď mohlo změnit.

„Jako motoristický fanoušek a člověk, který je v tomto sportu v naší zemi zapojený, cítím opravdovou pýchu při pohledu na indický vůz mezi světovou elitou,“ cituje agentura Reuters Sanjay Sharmu, šéfa sportovní divize indického výrobce pneumatik JK Tyre.

„Je tu řeč o týmu, který je starý pouze 30 závodů, týmu měnícímu své technické zázemí dvakrát do roka, týmu na samé dolní hranici finančního žebříčku. Ale je to příběh muže a jeho snu. Věřím, že to je jen začátek a že uvidíme větší indický podíl ve formuli 1,“ dodal.

Indové doufají, že budou v roce 2011 hostit svoji vlastní Grand Prix. A úspěch Force India by měl tento plán popostrčit.

„Formule 1 je po světovém šampionátu ve fotbalu druhou největší sportovní událostí světa. A jen to, že se v ní objevuje jméno Force India, činí 1,1 miliardu lidí pyšnými,“ míní Vicky Chandhok, bývalý šéf indického motorsportu.

Právě jeho syn Karun, který momentálně závodí v seriálu GP2, je považován za nejžhavějšího kandidáta na nového indického pilota formule 1.

„To je jasné, že chceme mít indického jezdce v indickém týmu. To by bylo skvělé,“ představuje si motoristický fanoušek z Čennaj Jiju Jacob.

Indie ve formuli 1
2005
– Narain Karthikeyan absolvoval v Jordanu 19 závodů. Nejlépe byl čtvrtý v GP USA. Celkem získal 5 bodů a byl osmnáctý.
2007 – V červnu boss F1 Bernie Ecclestone oznámil předběžnou dohodu o pořádání GP Indie v roce 2011 na trati ve městě Noida 50 km od Dillí.
- V říjnu indičtí podnikatelé Vijay Mallya a Michiel Mol kupují za 88 milionů eur tým Spyker a mění jej na Force India.
2008 – První rok existence týmu Force India. Nezískal žádný bod, nejlépe byl Giancarlo Fisichella desátý ve Velké ceně Španělska.
2009 – Force India získává první body, Giancarlo Fisichella byl druhý ve Velké ceně Belgie.

Autor: Radek Vičík

31.8.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies