Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Brně zaburácejí krásná auta

Brno - Masarykův okruh hostí vozy FIA GT, na startu je i český zástupce Jiří Janák

12.9.2008
SDÍLEJ:

Jiří Janák za volantem Porsche.Foto: Archiv Jiřího Janáka.

Milovníci silných a rychlých sportovních aut budou mít o víkendu na Masarykově okruhu v Brně hody.

Pokračuje tam seriál FIA Grand Tourismo. A ani letos nebude chybět česká stopa.

„V desíti závodech se publiku představí více než 150 atraktivních vozů, mezi kterými nechybí luxusní značky jako Aston Martin, Maserati, Ferrari či Lamborghini,“ uvedla mluvčí okruhu Lenka Nestrojilová.

Tuzemské želízko Jiří Janák se bude střídat s Němcem Timem Bergmeistrem za volantem vozu Porsche 997 GT3 RSR stáje K plus K motorsport z České Třebové.

„Je to pro mě obrovská příležitost ukázat se doma. V České republice jedu letos teprve druhý a zároveň poslední závod a budu se chtít předvést v co nejlepším světle, říká účastník prestižního Porsche Supercupu, který se jezdí v rámci závodů formule jedna.

Dalším českým želízkem v ohni budou účastníci v doplňkového seriálu, evropského šampionátu FIA GT3.

Především posádka Martin Matzke, Jiří Skula za volantem Corvetty Z06R GT3 bude chtít navázat na velký úspšch v posledním závodě na německém Oscherslebenu, kde druhou jízdu vyhrál.

Z dalších tuzemských jezdců se diváci mohou těšit na Michaela Vorbu (Corvetta), Adama Lacka, zkušeného rallyového jezdce s okruhovýmu kořeny Štěpána Vojtěcha (všichni Corvette), Jaromir Jiříka (Porsche) a Aleše Jiráska (Lamborghini).

V Brně se „gétéčka“ vrcholově střetla poprvé před osmi lety a od té doby zdobí kalendář Masarykova okruhu každoročně.

V minulém dílu šampionátu na městském okruhu v Bukurešti se. Tam se náramně dařilo divokým americkým vozům Corvette týmu Phoenix.

Charakteristika brněnské tratě by však měla hrát do noty spíš italským šídlům Maserati. Do jejich kokpitů usedají zkušené páry, tvořené německým expilotem formule 1 Bartelsem, Italem Bertolinim, Brazilcem Negraoem a Portugalcem Ramosem, který vloni v Brně triumfoval.

„Chtěl bych to zopakovat, ale bude to těžké, protože máme hodně těžké auto,“ svěřil se Ramos.Navíc je naše ferrari opravdový skvost, takže se těším na parádní závod,“ poznamenal.

Bossové gétéček, podobně jako kormidelníci mistrovství světa cestovních vozů, úzkostlivě střeží sportovní hodnoty. Ke slovu tak přicházejí váhové hendikepy udělované v cíli každého závodu prvním třem vozům.

Maximální zátěž pro vozy GT1 (výkony motorů až 650 koní) činí 110 kilogramů a pro GT2 (cca 450 koní) polovinu. Vele〜úspěšné auto však musí počítat i s možností superbalastu navyšujícího hendikep o dalších padesát či pětadvacet kilogramů.

Po úvodních závodech sobotního programu přijde na Kývalce to hlavní v neděli, kdy kromě dvouhodinové bitvy vozů GT1 a GT2 uvidí publikum kratší závody tříd GT3 a GT4.
(rav, mich, am)

12.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Násilnosti v Jeruzalémě.
AKTUALIZOVÁNO
2 10

Izrael zakázal muslimům vstup do mešit, v ulicích vypukly násilnosti

Rybárna na rynku
9

Rybárna, Polívkárna, Hranolkárna. V Ostravě „frčí“ netradiční bistra

AKTUALIZOVÁNO

Řidič předjížděl na zákazu. Po čelní srážce pro zraněného přiletěl vrtulník

/FOTOGALERIE/ S dopravními komplikacemi museli počítat všichni řidiči, kteří cestovali v pátek ráno ze Znojma směrem na Brno. Na silnici I/53 za Lechovicemi u Čejkovic se kolem šesté hodiny ranní srazila dvě osobní auta a autobus.

Královský závod v Heidelbergu: princ William porazil Kate na celé čáře

/VIDEO/ Mladý královský pár se nijak netají svou náklonností ke sportu. Nebylo proto žádným překvapením, když se princ William a vévodkyně Kate zúčastnili exhibičního závodu ve veslování v německém Heidelbergu na řece Neckar.

AKTUALIZUJEME

Mrtvola starce zneklidnila sousedy v Ústí nad Labem

K hrůznému nálezu došlo v ulici Velká Hradební v Ústí nad Labem. Hasiči byli přivoláni do bytu, z nějž se linul podezřelý zápach. Šlo o ostatky seniora.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení