Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Jordánské rallye je ve vedení o půl minuty Latvala

Ammán /AKTUALIZOVÁNO/ - Šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb je po první etapě na třetím místě.

1.4.2010
SDÍLEJ:

Jari-Matti Latvala na trati Jordánské rallye.Foto: ČTK

Jordánskou rallye rozjel nejlépe finský pilot Jari-Matti Latvala s fordem. Ten vyhrál úvodní dvě rychlostní zkoušky, ale pak dostal desetisekundovou penalizaci a musel na okamžik vedení přepustit Danielu Sordovi. Španělský jezdec Citroënu však zaváhal v závěrečné erzetě prvního dne, naopak Latvala svůj náskok zvýšil před nejbližšími pronásledovateli již na půl minuty.

Sordovi nevyšla předchozí Mexická rallye, v níž byl až čtrnáctý, a nyní se mu znovu vzdaluje první triumf v kariéře.

"První dvě erzety to dost klouzalo, což mi ale vyhovovalo, protože jsem vyrážel na trať později. S autem jsem ale zatím velmi spokojený, i když byla etapa nečitelná a neustále se měnily podmínky," popsal úvodní část třetího podniku mistrovství světa Latvala. "Nechtěl jsem na páteční trať vyrážet jako první, ale s tím se dá žít. Samozřejmě mě těší, že zase můžu bojovat o celkové vítězství," dodal finský jezdec, jenž vyhrál naposledy loni na Sardinii.

Na druhé příčce figuruje Francouz Sébastien Ogier těsně před svým krajanem a šestinásobným mistrem světa Sébastienem Loebem. Na oba jezdce Citroënu má pouze sekundovou ztrátu Nor Petter Solberg, předloňský vítěz Jordánské rallye Fin Mikko Hirvonen zaostává o dalších deset sekund.

První desítku uzavírá exmistr světa formule 1 Fin Kimi Räikkönen s citroënem, jenž zatím po přestupu k rallye na výraznější výsledek čeká. Ve Švédsku byl třicátý a v Mexiku nedojel.

S bývalou hvězdou Ferrari drží krok český jezdec Martin Semerád, který s mitsubishi bojuje o body v kategorii produkčních vozů. Tu vede Švéd Patrik Flodin, Semerád na něj ztrácí necelých deset vteřin. "Ve třetí rychlostní zkoušce jsme trefili velký kámen a poškodili olejový chladič. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu a mechanici vše perfektně opravili," popsal kritické chvíle etapy celkově čtrnáctý muž Jordánské rallye Semerád.

"Budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli do cíle, ideálně mezi nejlepšími třemi. Na čtvrtého v pořadí máme náskok skoro pět minut a není kam se hnát," naznačil svou strategii pro zbytek rallye jediný český zástupce.

Jordánská rallye, po 1. etapě: 1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) 1:11:31,5, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -30,2, 3. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) -31,8, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -32,5, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -42,2, 6. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -45,4, …14. Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) -4:42,6.

Autor: ČTK

1.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
15 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení