VYBERTE SI REGION

V Jordánské rallye je ve vedení o půl minuty Latvala

Ammán /AKTUALIZOVÁNO/ - Šestinásobný mistr světa Sébastien Loeb je po první etapě na třetím místě.

1.4.2010
SDÍLEJ:

Jari-Matti Latvala na trati Jordánské rallye.Foto: ČTK

Jordánskou rallye rozjel nejlépe finský pilot Jari-Matti Latvala s fordem. Ten vyhrál úvodní dvě rychlostní zkoušky, ale pak dostal desetisekundovou penalizaci a musel na okamžik vedení přepustit Danielu Sordovi. Španělský jezdec Citroënu však zaváhal v závěrečné erzetě prvního dne, naopak Latvala svůj náskok zvýšil před nejbližšími pronásledovateli již na půl minuty.

Sordovi nevyšla předchozí Mexická rallye, v níž byl až čtrnáctý, a nyní se mu znovu vzdaluje první triumf v kariéře.

"První dvě erzety to dost klouzalo, což mi ale vyhovovalo, protože jsem vyrážel na trať později. S autem jsem ale zatím velmi spokojený, i když byla etapa nečitelná a neustále se měnily podmínky," popsal úvodní část třetího podniku mistrovství světa Latvala. "Nechtěl jsem na páteční trať vyrážet jako první, ale s tím se dá žít. Samozřejmě mě těší, že zase můžu bojovat o celkové vítězství," dodal finský jezdec, jenž vyhrál naposledy loni na Sardinii.

Na druhé příčce figuruje Francouz Sébastien Ogier těsně před svým krajanem a šestinásobným mistrem světa Sébastienem Loebem. Na oba jezdce Citroënu má pouze sekundovou ztrátu Nor Petter Solberg, předloňský vítěz Jordánské rallye Fin Mikko Hirvonen zaostává o dalších deset sekund.

První desítku uzavírá exmistr světa formule 1 Fin Kimi Räikkönen s citroënem, jenž zatím po přestupu k rallye na výraznější výsledek čeká. Ve Švédsku byl třicátý a v Mexiku nedojel.

S bývalou hvězdou Ferrari drží krok český jezdec Martin Semerád, který s mitsubishi bojuje o body v kategorii produkčních vozů. Tu vede Švéd Patrik Flodin, Semerád na něj ztrácí necelých deset vteřin. "Ve třetí rychlostní zkoušce jsme trefili velký kámen a poškodili olejový chladič. Bez ztráty jsme ale dojeli do servisu a mechanici vše perfektně opravili," popsal kritické chvíle etapy celkově čtrnáctý muž Jordánské rallye Semerád.

"Budu se snažit držet takové tempo, abychom pokud možno bez využití superrally dojeli do cíle, ideálně mezi nejlepšími třemi. Na čtvrtého v pořadí máme náskok skoro pět minut a není kam se hnát," naznačil svou strategii pro zbytek rallye jediný český zástupce.

Jordánská rallye, po 1. etapě: 1. Latvala, Anttila (Fin./Ford Focus) 1:11:31,5, 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C4) -30,2, 3. Loeb, Elena (Fr., Mon./Citroën C4) -31,8, 4. P. Solberg, Mills (Nor., Brit./Citroën C4) -32,5, 5. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Ford Focus) -42,2, 6. Sordo, Martí (Šp./Citroën C4) -45,4, …14. Semerád, Ceplecha (ČR/Mitsubishi Lancer) -4:42,6.

Autor: ČTK

1.4.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies