Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Monze létaly trosky a radoval se Brawn

Monza /AKTUALIZOVÁNO, GALERIE/ – Velkou cenu Itálie formule 1vyhrál Rubens Barrichello.

13.9.2009 1
SDÍLEJ:

Rubens Barrichello z Brawnu slaví vítězství ve Velké ceně Itálie v Monze.Foto: REUTERS/Max Rossi

Taktické hrátky a bouračka na závěr. Taková byla nedělní Grand Prix Itálie formule 1.

Další triumf v sezoně slavila stáj Brawn. A poprvé od květnové Velké ceny Španělska slaví tým double. Druhý totiž odjel lídr šampionátu Jenson Button. Mezi oběma stájovými kolegy je nyní jen 14 bodů rozdílu.

"Je to vítězný rok. Auto dneska jelo báječně a zvolili jsme báječnou strategii. Do konce sezony nás čeká pěkný souboj, na který se už teď těžím," radoval se v cíli Brazilec.

Dlouho se v čele držel Lewis Hamilton. Brawny vsadily na jednu zastávku v boxech, díky níž se 23 kol před koncem ocitly ve vedení. Obhájce titulu stíhací jízdu nezvládl a svůj stroj v posledním kole rozbil. Třetí tak skončil k velké radosti domácích tifosi Kimi Räikkönen ve Ferrari.

Do první zatáčky vjel jako první držitel pole position Hamilton, za ním se vtlačil Räikkönen a třetí se držel Adrian Sutil v kokpitu Force India.

Zato pro Marka Webbera v Red Bullu závod skončil hned v prvním kole po kolizi s Robertem Kubicou. „Na startovní rovince jel hned vedle mě a neviděl jsem ho. Došlo ke kontaktu, což mě trochu vyhodilo do vzduchu. Prostě se s tím nedalo nic dělat,“ uvedl Australan.

Polák následně musel povinně do boxů, protože podle traťových komisařů byl jeho poškozený přední spoiler.

Nový muž v kokpitu Force India, Vitantonio Liuzzi, si Velkou cenu užil jen 22 kol. Pak se jeho motor Mercedes odebral do „věčných lovišť“ a Ital musel monopost odstavit z výborné čtvrté pozice.

Na čelních místech se nic nemělo do 15. kola, kdy Hamilton vjel do boxů. Jenže oba piloti Brawnu se drželi v závodě skoro jednou tolik okruhů. Takže když se vrátili s palivem a novými pneumatikami, stál obhájce titulu v depu už podruhé.

Výsledkem taktických hrátek bylo, že se Hamilton propadl za Rubense Barrichella i Jensona Buttona.

Velký souboj probíhal také mezi Räikkönenem a Sutilem, kteří se přetahovali o desetiny vteřiny. Do boxů vjeli oba stejně a ve stejném pořadí je i opustili. V té chvíli se situace definitivně ujasnila a vedení se ujal Barrichello před Buttonem a Hamilton se držel na třetím místě.

Pilot McLarenu se s tímto stavem nechtěl smířit o osm kol před koncem se držel jen 1,8 vteřiony na krajanem Buttonem.

Jenže v posledním kole při výjezdu z první zatáčky Lesmo svoji snahu přehnal, dostal se do smyku a dost prudce narazil do svodidel.

"Každé kolo jsem jel tak ostře jako v kvalifikaci. Udělal jsme všechno, abych Brawny dohnal a vyhrál. Nezbývá mi nic jiného, než se fanouškům a týmu omluvit," řekl zktoušený Hamilton.

Na trať posetou kusy monopostu na poslední chvíli musel vyjet safety car. To nic neubralo na radosti vítězného Barrichella ani druhé Buttona. Díky Hamiltonově chybě se na stupně vítězů postavil i Räikkönen.

Šampionát pokračuje 27. září noční Grand Prix v Singapuru.

Výsledky: 1. Barrichello (Braz./Brawn) 1:16:21,706 hod., 2. Button (Brit./Brawn) –2,866, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) –30,664, 4. Sutil (Něm./Force India) –31,131, 5. Alonso (Šp./Renault) –59,182, 6. Kovalainen (Fin./McLaren) –1:00,693, 7. Heidfeld (Něm./BMW Sauber) –1:22,412, 8. Vettel (Něm./Red Bull) –1:25,407, 9. Fisichella (It./Ferrari) –1:26,856, 10. Nakadžima (Jap./Williams) –2:42.163, 11. Glock (Něm./Toyota) –2:43.925, 12. Hamilton (Brit./McLaren), 13. Buemi (Švýc./Toro Rosso), 14. Trulli (It./Toyota), 15. Grosjean (Fr./Renault) všichni –1 kolo, 16. Rosberg (Něm./Williams) –2 kola.
Nejrychlejší kolo: Sutil, 1:24.739 min, 36. okruh.

Průběžné pořadí (po 13 ze 17 závodů): 1. Button 80 b., 2. Barrichello 66, 3. Vettel 54, 4. Webber (Austr./Red Bull) 51,5, 5. Räikkönen 40, 6. Rosberg 30,5, 7. Hamilton 27, 8. Trulli 22,5, 9. Massa (Braz./Ferrari) 22, 10. Kovalainen, 11. Alonso oba 20, 12. Glock 16, 13. Heidfeld 12, 14. Fisichella 8, 15. Kubica (Pol./BMW Sauber) 8, 16. Sutil 5, 17. Buemi 3, 18. Bourdais (Fr./Toro Rosso) 2.

Pohár konstruktérů (po 13 ze 17 závodů): 1. Brawn 146 b., 2. Red Bull 105,5, 3. Ferrari 62, 4. McLaren 47, 5. Toyota 38,5, 6. Williams 30,5, 7. BMW Sauber, 8. Renault po 20, 9. Force India 13, 10. Toro Rosso 5.

Autor: Radek Vičík

13.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Zemětřesení v Mexiku
AKTUALIZOVÁNO
4

Mexiko zasáhlo další silné zemětřesení. Vyžádalo si desítky obětí

Ruské vojenské helikoptéry během manévrů Západ 2017 na cvičišti u Petrohradu.
13 5

Při cvičení Západ 2017 došlo k nehodě, střela zamířila mezi novináře

EXKLUZIVNĚ

Somálka, která prohrála soud o hidžáb, získala azyl na čestné slovo

Deník zjistil, jak se do Česka dostala Somálka Ayan Jamaal Ahmednuurová, které v úterý Městský soud v Praze zamítl žalobu proti pražské Střední zdravotnické škole kvůli zákazu nošení hidžábu. Sedmadvacetiletá Somálka se do země dostala bez jediného dokladu, azyl jí byl udělen na základě čestného prohlášení.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

AUTOMIX.CZ

TEST: Jeden řidičák, dvě cesty. Vyzkoušeli jsme skútry, na které stačí "béčko"

Jestli žijete s autem ve větším městě, tak vás dost možná taky štve ranní doprava. A velice často i ta odpolední. Možná by se vám vyplatilo přesednout na něco, co disponuje polovičním počtem kol a pouze jednou stopou. Nebojte se, bicykl vám tlačit nebudeme. Řešením může být skútr.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení