VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Monze létaly trosky a radoval se Brawn

Monza /AKTUALIZOVÁNO, GALERIE/ – Velkou cenu Itálie formule 1vyhrál Rubens Barrichello.

13.9.2009 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií

Rubens Barrichello z Brawnu slaví vítězství ve Velké ceně Itálie v Monze.Foto: REUTERS/Max Rossi

Taktické hrátky a bouračka na závěr. Taková byla nedělní Grand Prix Itálie formule 1.

Další triumf v sezoně slavila stáj Brawn. A poprvé od květnové Velké ceny Španělska slaví tým double. Druhý totiž odjel lídr šampionátu Jenson Button. Mezi oběma stájovými kolegy je nyní jen 14 bodů rozdílu.

"Je to vítězný rok. Auto dneska jelo báječně a zvolili jsme báječnou strategii. Do konce sezony nás čeká pěkný souboj, na který se už teď těžím," radoval se v cíli Brazilec.

Dlouho se v čele držel Lewis Hamilton. Brawny vsadily na jednu zastávku v boxech, díky níž se 23 kol před koncem ocitly ve vedení. Obhájce titulu stíhací jízdu nezvládl a svůj stroj v posledním kole rozbil. Třetí tak skončil k velké radosti domácích tifosi Kimi Räikkönen ve Ferrari.

Do první zatáčky vjel jako první držitel pole position Hamilton, za ním se vtlačil Räikkönen a třetí se držel Adrian Sutil v kokpitu Force India.

Zato pro Marka Webbera v Red Bullu závod skončil hned v prvním kole po kolizi s Robertem Kubicou. „Na startovní rovince jel hned vedle mě a neviděl jsem ho. Došlo ke kontaktu, což mě trochu vyhodilo do vzduchu. Prostě se s tím nedalo nic dělat,“ uvedl Australan.

Polák následně musel povinně do boxů, protože podle traťových komisařů byl jeho poškozený přední spoiler.

Nový muž v kokpitu Force India, Vitantonio Liuzzi, si Velkou cenu užil jen 22 kol. Pak se jeho motor Mercedes odebral do „věčných lovišť“ a Ital musel monopost odstavit z výborné čtvrté pozice.

Na čelních místech se nic nemělo do 15. kola, kdy Hamilton vjel do boxů. Jenže oba piloti Brawnu se drželi v závodě skoro jednou tolik okruhů. Takže když se vrátili s palivem a novými pneumatikami, stál obhájce titulu v depu už podruhé.

Výsledkem taktických hrátek bylo, že se Hamilton propadl za Rubense Barrichella i Jensona Buttona.

Velký souboj probíhal také mezi Räikkönenem a Sutilem, kteří se přetahovali o desetiny vteřiny. Do boxů vjeli oba stejně a ve stejném pořadí je i opustili. V té chvíli se situace definitivně ujasnila a vedení se ujal Barrichello před Buttonem a Hamilton se držel na třetím místě.

Pilot McLarenu se s tímto stavem nechtěl smířit o osm kol před koncem se držel jen 1,8 vteřiony na krajanem Buttonem.

Jenže v posledním kole při výjezdu z první zatáčky Lesmo svoji snahu přehnal, dostal se do smyku a dost prudce narazil do svodidel.

"Každé kolo jsem jel tak ostře jako v kvalifikaci. Udělal jsme všechno, abych Brawny dohnal a vyhrál. Nezbývá mi nic jiného, než se fanouškům a týmu omluvit," řekl zktoušený Hamilton.

Na trať posetou kusy monopostu na poslední chvíli musel vyjet safety car. To nic neubralo na radosti vítězného Barrichella ani druhé Buttona. Díky Hamiltonově chybě se na stupně vítězů postavil i Räikkönen.

Šampionát pokračuje 27. září noční Grand Prix v Singapuru.

Výsledky: 1. Barrichello (Braz./Brawn) 1:16:21,706 hod., 2. Button (Brit./Brawn) –2,866, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) –30,664, 4. Sutil (Něm./Force India) –31,131, 5. Alonso (Šp./Renault) –59,182, 6. Kovalainen (Fin./McLaren) –1:00,693, 7. Heidfeld (Něm./BMW Sauber) –1:22,412, 8. Vettel (Něm./Red Bull) –1:25,407, 9. Fisichella (It./Ferrari) –1:26,856, 10. Nakadžima (Jap./Williams) –2:42.163, 11. Glock (Něm./Toyota) –2:43.925, 12. Hamilton (Brit./McLaren), 13. Buemi (Švýc./Toro Rosso), 14. Trulli (It./Toyota), 15. Grosjean (Fr./Renault) všichni –1 kolo, 16. Rosberg (Něm./Williams) –2 kola.
Nejrychlejší kolo: Sutil, 1:24.739 min, 36. okruh.

Průběžné pořadí (po 13 ze 17 závodů): 1. Button 80 b., 2. Barrichello 66, 3. Vettel 54, 4. Webber (Austr./Red Bull) 51,5, 5. Räikkönen 40, 6. Rosberg 30,5, 7. Hamilton 27, 8. Trulli 22,5, 9. Massa (Braz./Ferrari) 22, 10. Kovalainen, 11. Alonso oba 20, 12. Glock 16, 13. Heidfeld 12, 14. Fisichella 8, 15. Kubica (Pol./BMW Sauber) 8, 16. Sutil 5, 17. Buemi 3, 18. Bourdais (Fr./Toro Rosso) 2.

Pohár konstruktérů (po 13 ze 17 závodů): 1. Brawn 146 b., 2. Red Bull 105,5, 3. Ferrari 62, 4. McLaren 47, 5. Toyota 38,5, 6. Williams 30,5, 7. BMW Sauber, 8. Renault po 20, 9. Force India 13, 10. Toro Rosso 5.

Autor: Radek Vičík

13.9.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Americký prezident Donald Trump.
1 22

Vysoký úředník kritizoval Trumpa, okamžitě byl propuštěn z úřadu

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Kurt Cobain - hudební ikona, která shořela příliš brzy

Stal se jednou z vůdčích osobností tehdy nového alternativního rockového stylu grunge, ale přitom byl plachý a citlivý a pochyboval o smyslu života. Kurt Cobain, frontman americké skupiny Nirvana, který se narodil před 50 lety, 20. února 1967, tvrdil, že "je lepší shořet než vyhasnout". Největší rocková ikona 90. let si užila slávy i stinných stránek popularity. Svůj život Cobain ukončil střelnou zbraní v roce 1994.

Trump vzkazuje Evropě: Jsme spojenci

Spojené státy budou vždy váš největší spojenec, vzkázal Evropě americký viceprezident Mike Pence. Nebude to ale zadarmo, připomněl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies