VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V Rusku pilovali na Dakar

Bruntál, Rusko - Bruntálský Czech Dakar Team se letos zúčastnil ruské Silk Way Rally. Ve čtvrté etapě byla posádka Marka Spáčila nucena skončit. Za vším bylo ulomené kolo zeleného soutěžního vozu Tatra.

2.8.2011
SDÍLEJ:

Bruntálský závodní tým zkoušel v Rusku především motor, po ulomení levého předního kola ale pro závod pro soutěžní zelenou Tatru ve čtvrté etapě skončil.Foto: CZECH DAKAR TEAM

Třetí ročník dakarské série Silk Way Rally neboli Hedvábné stezky se konal již tradičně v Rusku. Trať dlouhá čtyři tisíce kilometrů startovala z Rudého náměstí v Moskvě. Vedla přes Lipetsk, Volgograd, Astrakhan, Stavropol, Maykop až do Sochi. Závod byl určen pro osobní vozy a kamiony. Letos poprvé se účastnil i Czech Dakar Team. Dakarský závodní speciál Tatra řídil samotný majitel týmu Marek Spáčil.

Do Ruska se s ním vydal také doprovodný kamion Tatra. Vezl nejen potřebné náhradní díly, ale samozřejmě mechaniky, bez nichž to prostě nejde.

Vůbec poprvé se letos podařilo Aleši Lopraisovi vyhrát nad továrním týmem Kamaz. Ten od začátku potkávaly technické potíže, až musel favorit Nikolaev ze soutěže odstoupit. Dalším želízkem v ohni byl Rus Kabirov. Dostal však vysokou penalizaci za nedodržení rychlosti, což do určité míry Lopraisovi k vítězství pomohlo. Bruntálský tým Marka Spáčila si vedl výborně v prvních třech etapách, ta čtvrtá se ale pokazila.

„I přesto, že jsme jeli do Ruska spíše testovat nový motor, bylo pro celý tým velké zklamání to, co nás potkalo ve čtvrté etapě,“ řekl Marek Spáčil. Nebyl problém s navigací, auto poslouchalo na slovo. Trať Spáčilovce bavila, předjížděli soupeře. Na stodvaačtyřicátém kilometru začali na prašné cestě předjíždět kamion Man.

„Všude byl prach a my se snažili dostat se před našeho soupeře, tak jak se v závodu běžně dělá. Při předjíždění jsme se dostali do díry, která nebyla v road booku vůbec vyznačená,“ postěžoval si Marek Spáčil. Auto se zhouplo nahoru a dolů a ozvala se obrovská rána. Nikdo nevěděl, co že se stalo. Setrvačností se auto zastavilo, nezraněná posádka vyskákala z vozu a najednou spatřila opodál se válející kolo.

Mysleli si, že se jedná o rezervu, která se nějak dostala ven z nástavby. Jen jim nebylo jasné jak. Potom si všimli, že auto je bez levého předního kola. Nárazem se urvalo. „V tu chvíli bylo jasné, že končíme. Zavolali jsme mechanikům, ať pro nás přijedou a byli jsme zklamáni. Kolo jsme přivařili k nápravě a na druhý den ráno přijeli do bivaku,“ uvedl skleslý Spáčil.

Tým ovšem nic nevzdává. Má dobrý pocit z auta a z jeho vlastností, zbývá udělat jen několik málo kosmetických úprav a tatra bude připravena na Dakar 2012. To už budou moct diváci sledovat obě závodní tatry. Podle dostupných informací vše nasvědčuje tomu, že Martin Kolomý se po úraze zotavil natolik, že usedne do svého závodního speciálu.

LIBUŠE ŠODKOVÁ

2.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

V dubnu 2010, kdy byla v osmém týdnu těhotenství, žena na klinice podstoupila potrat. Nedozvěděla se ovšem, že zákrok se nepovedl.
3

Počet potratů klesá, nejvíce dětí má maminku třicátnici

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies