VYBERTE SI REGION

Valoušek si takový konec s Hrůzou nepředstavoval

Otrokovice - Pilot Pavel Valoušek viděl ve vzájemné spolupráci perspektivu. Navigátora však nikomu přetahovat nebude.

10.1.2012
SDÍLEJ:

Posádka Pavel Valoušek – Zdeněk Hrůza.Foto: DENÍK/Marek Havran

Nečekané komplikace musí řešit v úvodu sezony Pavel Valoušek. Otrokovický pilot sice o víkendu zdárně absolvoval Jänner Rallye, v níž si připsal do českého mistrovství solidní bodový přísun za třetí místo, krátce nato se ovšem dozvěděl, že jeho spolujezdec Zdeněk Hrůza po pětileté spolupráci zničehonic končí a přechází jinam.

„Toto rozhodnutí bylo nejtěžší a nejzásadnější, které jsem kdy udělal. Pavlovi jsem velice vděčný, že ve mě v roce 2006 vložil důvěru a jako nezkušenému spolujezdci mi otevřel dveře do nejvyšší ligy rallysportu. Prožili jsme spolu několik těžkých chvil, ale i nepřeberné množství radostných okamžiků. Pavel se v autě choval vždy jako velký profesionál,“ předeslal úvodem Zdeněk Hrůza.

Pak však objasnil příčiny, které jej k neočekávanému kroku vedly. „Se vzájemnou spoluprácí během rychlostních zkoušek jsem byl vždy maximálně spokojen. Bohužel v poslední době jsme se velmi odcizili po osobní stránce. Rallysport pro mě vždy byl především zábavou, a proto bych nikdy nechtěl sklouznout do úrovně pouhých spolupracovníků. Domnívám se ale, že to je právě ta situace, která nastala mezi námi,“ uvedl 27letý navigátor.

Nicméně důvody jsou podle všeho zcela jiné. Hrůzovi se totiž naskytla možnost absolvovat po boku Martina Prokopa prestižní seriál mistrovství světa v královské třídě WRC. Jihlavský soutěžák totiž těsně před úvodním podnikem sezony v Monte Carlu ukončil neméně překvapivě šestiletou spolupráci s otrokovickým spolujezdcem Janem Tománkem a narychlo hledal nového parťáka.

„Nic víc v rally prostě není a já chci Martinovi poděkovat za tuto šanci. Ale ještě větší dík patří Pavlu Valouškovi za naše společné starty, za spoustu zkušeností, které jsme tak mohli oba načerpat, a Delimax Rally Teamu za pochopení, se kterým mé rozhodnutí přijal,“ nechtěl hrotit nastalou situaci Zdeněk Hrůza.

Valouška rozhodnutí Hrůzy mrzelo

Vykládejte to však Valouškovi, jenž s něčím podobným logicky vůbec nepočítal. „Důvody svého rozhodnutí zná jen Honza a já mu do svědomí sahat rozhodně nechci. Pokud cítil něco takového, co popisuje, cítil to jenom on. Já jsem naši spolupráci vnímal dál jako fungující a perspektivní. Vždy jsem nás bral jako tým. Když jsme vyhráli, vyhráli jsme my. Když jsme prohráli, prohráli jsme my. A na tom jsem si vždy zakládal,“ reagoval úřadující mistr republiky ve sprintrallye.

I proto jej mrzelo, jakým způsobem k ukončení spolupráce došlo. „První jsem tomu nevěřil, protože informaci jsem dostal od třetí strany o půlnoci ze soboty na neděli při vyhlášení výsledků na Jänneru. Obvolal jsem několik lidí ze zákulisí, kteří by o tom mohli něco vědět, a ti mi to odsouhlasili. Teprve potom jsem napsal samotnému Zdeňkovi a on mi to potvrdil s tím, že mi to chtěl říct teprve v neděli.“

Nová krev nebo osvědčené jméno

Na druhou stranu prozradil, že rozhodnutím svého dnes už bývalého parťáka překvapený zase až tak nebyl. „Martin Prokop chtěl Zdeňka přetáhnout na svou stranu už delší dobu. Načasování však příliš šťastné nebylo. Ale jak se říká, co tě nezabije, to tě posílí. My se teď jako tým musíme semknout, přestát tuto situaci a jít do další části sezony ještě silnější,“ burcuje otrokovický soutěžák.

Ještě předtím ale po pěti letech musí najít nového partnera. „Nejprve musím uvážit, zda přivézt do rallye nějakou novou krev, nebo vsadit na osvědčené jméno. Každopádně ale vím, že nepůjdu cestou přetahování někoho, o kom vím, že má trvalé angažmá. K něčemu takovému bych se nikdy nesnížil,“ zdůraznil Valoušek.

Zároveň vyvrátil, že by usedl do jednoho vozu s volným Janem Tománkem, čemuž by mohlo leccos nasvědčovat. Už jenom to, že oba pocházejí z Otrokovic. „Tuto variantu mohu stoprocentně vyloučit. K tomu nikdy nedojde. Náš tým teď potřebuje určitý čas k tomu, aby vše vstřebal, oslovil případné adepty a možná i upravil plánovaný kalendář pro letošní rok. Může to být dlouhý proces, nicméně já věřím, že nám tato zkušenost do budoucna jen pomůže,“ zakončil 32letý pilot.

ČTĚTE TAKÉ: Prokop změnil před startem rallyeového MS spolujezdce

Autor: Robert Štach

10.1.2012
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies