VYBERTE SI REGION

Valtr si na Dakar věří, chce do elitní desítky: Můžeme soupeřit s nejlepšími

Šternberk - Potřetí na legendární Rallye Dakar vyráží šternberský pilot Jaroslav Valtr. Při premiéře v roce 2012 skončil dvanáctý, letos musel kvůli technickým problémům odstoupit a v nadcházejícím ročníku by se jezdec kamionu Liaz rád posunul do první desítky.

27.12.2013
SDÍLEJ:

Jaroslav Valtr s vozem Liaz Race 1 pro Rallye Dakar 2014.Foto: ČTK/Petr Eret

Tým KM Racing do Jižní Ameriky odlétá 1. ledna a závod odstartuje o tři dny později. „Teď už jen odpočívám. Ještě mě čeká fyzioterapeut a posilovna," přiblížil svůj program před odletem. Žádnou předstartovní nervozitou navíc šternberský závodník netrpí. „Vůbec ne. Na závod se moc těším," poznamenal Valtr.

Rallye Dakar tentokrát startuje o něco později, a tak Jaroslav Valtr může strávit silvestrovské oslavy se svými blízkými. „Bude to nealkoholický silvestr s rodinou," prozradil.

Jeho kamion přitom po Silk Way Rally doznal velkých změn. Valtr se tak na start postaví s téměř novou technikou. Nemá obavy z technických problémů, které jezdce provázely před rokem? „To ne. Motor je vynikající a už jsme ho otestovali v Rusku. Trochu mám obavy z nových brzd, které brzdí až moc. Po prvních dvou etapách se s tím ale naučím zacházet," věří.

Oproti předchozím letům tentokrát pořadatelé připravili daleko delší etapy, což Valtr jen vítá. „To mi vyhovuje. Je to lepší než bláznění a honění za vteřinami, jako tomu bylo v posledních dvou letech," pozitivně okomentoval změny.

Odpočívat bude v doprovodném kamionu

Zároveň uvítal i to, že tým bude doprovázet obytný kamion, v němž si po každé etapě může odpočinout. „Je to obrovský přínos. Pokud se spí jen ve stanu a poslouchá se neustálé túrování motorů, tak spánek za moc nestojí," kvitoval Valtr zvýšení komfortu.

O konkrétních cílech se příliš bavit nechce. Hlavní je dojet do cíle. „Pojedu, na co mám, a může to dopadnout dobře," avizuje. A co to znamená „dopadnout dobře"? „Umístění do desítky je rozhodně naším cílem. Uděláme pro to maximum," hlásí odhodlaně.

Čtyřiačtyřice­tiletého jezdce na ruské Silk Way Rally limitovaly zdravotní problémy. Teď nechce nic podcenit. „Opakovat se to může vždycky. Každé ráno se hlídám, a kdyby se něco dělo, tak mám domluveného lékaře. V Rusku to byla velká smůla," přiznal.

Valtr pojede svůj třetí Dakar a věří, že ho nic nepřekvapí. „Odjel jsem i další rallye a nějaké zkušenosti jsem už posbíral. Jsme slušně zajištěni a mohli bychom soupeřit s nejlepšími," vě­ří.

Autor: Marek Palatka

27.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies