VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ve Francii triumfovalo Ferrari, McLarenu se nevedlo

Magny-Cours - Velkou cenu Francie formule jedna vyhrál Felipe Massa.

22.6.2008
SDÍLEJ:

Felipe Massa si jede pro vítězství ve Velké cene Francie.Foto: REUTERS/Benoit Tessier


Doublem rudých vozů z Maranella skončila Grand Prix v Magny-Cours. Na francouzském okruhu se z vítězství radoval Felipe Massa.

Ten tak pro Ferrari získal vedení v průběžném pořadí světového šampionátu. Sám Brazilec je v této pozici nováčkem, ještě nikdy nebyl v individuálním pořadí F1 v čele.

Naposledy byl Brazilec ve vedení v roce 1993, kdy se to podařilo legendárnímu Ayrtonu Sennovi.

Massa, 27letý rodák ze Sao Paula, vyhrál letos potřetí a v kariéře celkem poosmé. V Magny-Cours došlo ke čtvrté změně lídra seriálu ve čtyřech závodech. Před druhým Kubicou má Brazilec náskok dvou bodů.

"Tohle jsem nečekal, občas potřebujete trochu štěstí," řekl Massa po závodě odkazem na technické problémy jeho stájového kolegy, obhájce titulu Kimi Räikkönena.

Fin nakonec i přes potíže s výfukovým systémem dojel druhý. "Mám do hodnocení šampionátu osm bodů a vylepšil jsem si pozici," řekl ledově klidn Räikkönen.

Výborného výsledku pro Toyotu dosáhl třetím místem italský veterán Jarno Trulli.

Naopak nijak slavně skončil závod pro tým McLaren. Lewis Hamiton dostal trest průjezdu boxy za zkrácení trati v úvodu velké ceny a skončil desátý.

Heikki Kovalainen sice dojel čtvrtý, ale v boji s Trullim se v posledním kole ocitl mimo trať a jen tak tak situaci zvládl.

"Nemyslím si, že jsme se dotkli. Jeli jsme kolo na kolo jako v motokárách," popsal Ital souboj.

Pátou příčku obsadil nečekaný vítěz z Montrealu, polský jezdec Robert Kubica ve službách BMW-Sauberu.

Velkou radost měl ze sedmého místa Nelson Piquet, který získal první body své formulové kariéry.

Výsledky: 1. Massa (Braz./Ferrari) 1:31:50,245 hod., 2. Räikkönen (Fin./Ferrari) -17,9, 3. Trulli (It./Toyota -28,2, 4. Kovalainen (Fin./McLaren) -28,9, 5. Kubica (Pol./BMW-Sauber) -30,5, 6. Webber (Austr./Red Bull) -40,3, 7. Piquet (Braz./Renault) -41,0, 8. Alonso (Fr./Renault) -43,3, 9. Coulthard (Brit./Red Bull) -51,0, 10. Hamilton (Brit./McLaren) -54,5, 11. Glock (Něm./Toyota) -57,7, 12. Vettel (Něm./Toro Rosso) -58,0, 13. Heidfeld (Něm./BMW-Sauber -1:02,0, 14. Barrichello (Braz./Honda), 15. Nakadžima (Jap./Williams), 16. Rosberg (Něm./Williams), 17. Bourdais (Fr./Toro Rosso), 18. Fisichella (It./Force India), 19. Sutil (Něm./Force India) všichni -1 kolo.
Pořadí MS (po 8 z 18 závodů): 1. Massa 48 b., 2. Kubica 46, 3. Räikkönen 43, 4. Hamilton 38, 5. Heidfeld 28, 6. Kovalainen 20, 7. Trulli, 8. Webber oba 18, 9. Alonso 10, 10. Rosberg 8.
Pohár konstruktérů: 1. Ferrari 91, 2. BMW-Sauber 74, 3. McLaren 58, 4. Red Bull 24, 5. Toyota 23, 6. Williams 15, 7. Renault 12, 8. Honda 8, 9. Toro Rosso 7.

Autor: Radek Vičík

22.6.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Salman Abádí
AKTUALIZOVÁNO
21

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Exministr financí Andrej Babiš na setkání starostů ve Zbraslavicích na Kutnohorsku.
27

První den v civilu: Babiš zavítal mezi starosty na Kutnohorsko

Jak proběhl atentát na Heydricha? Nebylo to jako ve filmu

/VIDEO/ V sobotu 27. května to bude tři čtvrtě století, co českoslovenští parašutisté potrestali tehdejšího zastupujícího protektora Reinharda Heydricha za zločiny, kterých se dopustil nejen u nás.

Kandidát na šéfa fotbalu: Já a mimozemšťan? Hlásím se

Mnozí ho rovnou pasovali do role outsidera. Možná i vy jste se divili, kdo to je Libor Duba. Muž, jenž chce vést český fotbal. Odpověď? Krizový manažer několika společností miliardáře Pavola Krúpy.

Norové chtějí spojit hyperloopem Oslo a Kodaň

Norská Strana zelených požaduje, aby novátorská koncepce dopravy Hyperloop, založená na vakuovém tunelu a vyvinutá americkým vizionářem Elonem Muskem, byla v průběhu 20 let vybudována mezi dvěma skandinávskými městy Oslem a Kodaní.

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

/INFOGRAFIKA/- Na dnešek připadá Pomněnkový den připomínající pohřešované nezletilé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies