VYBERTE SI REGION

Rosberg má triumf z Německa a řekl: Fantastický pocit. Hamilton se bavil

Hockenheim - Památný triumf, úžasná stíhací jízda a několik vteřin strachu. Taková byla v kostce nedělní Velká cena Německa na Hockenheimringu, kterou opanoval Nico Rosberg. Domácí pilot si tak upevnil vedení v mistrovství světa formule jedna.

20.7.2014 AKTUALIZOVÁNO 20.7.2014
SDÍLEJ:

Velká cena Německa. Nico Rosberg vyhrálFoto: ČTK/ZUMA

"Vyhrát doma je výjimečný, fantastický pocit. Tu atmosféru jsem cítil až v autě," liboval si Rosberg, který v Hockenheimu vyhrál jako první Němec od triumfu Michaela Schumachera v roce 2006. A hlavně - teď slavil Němec v německém autě.

Jeho britský týmový kolega Lewis Hamilton předvedl parádní stíhací jízdu - po startu až z 20. místa skončil třetí, double Mercedesu znemožnil Fin Valtteri Bottas z Williamsu. Závod poznamenala nehoda Felipeho Massy, druhého zástupce stáje Williams.

Rosberg vyhrál čtvrtý závod v sezoně a sedmý v kariéře a v čele šampionátu zvýšil náskok před Hamiltonem na 14 bodů.

"Auto jelo skvěle. Jako všechny týmy jsme museli odstranit systém FRIC (spojení předních a zadních závěsů kol) a nevěděli, co to udělá, ale zdá se, že nás to nezpomalilo, skoro naopak," radoval se německý jezdec s připomínkou novinky v technických pravidlech.

Britovi se nicméně podařilo napravit škody, které napáchala v kvalifikaci prasklá brzdová destička a následná havárie. Kvůli ní a po automatickém trestu za výměnu převodovky vyrazil do závodu až z předposlední řady a mohl naplno demonstrovat současnou převahu Mercedesu.

Rosberg si jel závod sám pro sebe

Závod se jel ve znamení jeho stíhací jízdy, před prvními dvěma zastávkami se Hamilton vždy propracoval až za Rosberga a vše nasvědčovalo tomu, že i po dalším pitstopu se tam vrátí. Rychle se dostal do kontaktu s Bottasem, ten ale druhou pozici, ze které do závodu odstartoval, ubránil a zopakoval výsledek ze Silverstonu.

"Dělal jsem, co jsem mohl, byla to zábava. Ale bylo také těžké se tím polem prodrat, naštěstí se mi podařilo nějaké body získat," konstatoval Hamilton.

Nuda to vážně v neděli na Hockenheimringu nebyla - na okruhu se odehrála řada dramatických situací a napínavých soubojů s předjížděcími manévry.

Velká cena začala havárií Bottasova týmového kolegy Felipeho Massy. Vůz brazilského pilota a třetího muže kvalifikace se po kolizi Kevina Magnussena z McLarenu převrátil, koly vzhůru doklouzal mimo trať, kde se mu ještě musel vyhnout Australan Daniele Ricciardo z Red Bullu.

Monopost nakonec skončil na kolech a Massa jej opustil nezraněn. Už potřetí v sezoně a podruhé za sebou ale pro něj závod skončil předčasně. "Jsem v pořádku, ale velmi zklamaný," litoval Massa.

Räikkönen zase bez bodů, Kvjatův vůz hořel

Na ostré souboje na trati hned dvakrát doplatil Fin Kimi Räikkönen, z jehož Ferrari pokaždé odletěl kus z předního přítlačného křídla. Po těžké havárii z minulého závodu exmistr světa opět nebodoval, protože dojel jedenáctý.

Dramatický moment se odehrál i v 46. kole, kdy masivně hořící vůz musel odstavit Rus Daniil Kvjat z týmu Toro Rosso. Kokpit stačil opustit včas. V 50. kole pak dostal smyk domácí Adrian Sutil a jeho sauber zůstal stát uprostřed trati v cílové rovince. Poměrně nečekaně ale nedošlo na výjezd zpomalovacího vozu, který by znamenal zhuštění pole jezdců a možnost pro Hamiltona "bez práce" se přiblížit na dosah soupeřům. V závěru mu pak na předjetí Bottase nestačilo ani pět kol v jeho těsném závěsu.

Čtvrtý skončil loňský domácí vítěz německé GP z Nürburgringu Sebastian Vettel z Red Bullu. "Myslím, že lépe to nešlo. Byl to těžký závod a já z něj vytěžil optimum," řekl čtyřnásobný mistr světa.

Jeho týmový kolega Ricciardo v posledních kolech prohrál ve strhujícím duelu souboj o páté místo se španělskou hvězdou Ferrari Fernandem Alonsem, který na Hockenheimu vyhrál poslední dva závody v letech 2010 a 2012.

Velká cena Německa, závod mistrovství světa vozů formule 1:

1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:33:42,914 (prům. rychlost 196,206 km/h), 2. Bottas (Fin./Williams) -20,789, 3. Hamilton (Brit./Mercedes) -22,530, 4. Vettel (Něm./Red Bull) -44,014, 5. Alonso (Šp./Ferrari) -52,467, 6. Ricciardo (Austr./Red Bull) -52,549, 7. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:04,178, 8. Button (Brit./McLaren) -1:24,711, 9. Magnussen (Dán./McLaren), 10. Pérez (Mex./Force India) oba -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 10 z 19 závodů): 1. Rosberg 190, 2. Hamilton 176, 3. Ricciardo 106, 4. Alonso 97, 5. Bottas 91, 6. Vettel 82, 7. Hülkenberg 69, 8. Button 59, 9. Magnussen 37, 10. Massa (Braz./Williams) 30.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 366, 2. Red Bull 188, 3. Williams 121, 4. Ferrari 116, 5. Force India 98, 6. McLaren 96, 7. Toro Rosso 15, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.

Autor: ČTK

20.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies