VYBERTE SI REGION

Rosberg má triumf z Německa a řekl: Fantastický pocit. Hamilton se bavil

Hockenheim - Památný triumf, úžasná stíhací jízda a několik vteřin strachu. Taková byla v kostce nedělní Velká cena Německa na Hockenheimringu, kterou opanoval Nico Rosberg. Domácí pilot si tak upevnil vedení v mistrovství světa formule jedna.

20.7.2014 AKTUALIZOVÁNO 20.7.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Velká cena Německa. Nico Rosberg vyhrál

Velká cena Německa. Nico Rosberg vyhrálFoto: ČTK/ZUMA

"Vyhrát doma je výjimečný, fantastický pocit. Tu atmosféru jsem cítil až v autě," liboval si Rosberg, který v Hockenheimu vyhrál jako první Němec od triumfu Michaela Schumachera v roce 2006. A hlavně - teď slavil Němec v německém autě.

Jeho britský týmový kolega Lewis Hamilton předvedl parádní stíhací jízdu - po startu až z 20. místa skončil třetí, double Mercedesu znemožnil Fin Valtteri Bottas z Williamsu. Závod poznamenala nehoda Felipeho Massy, druhého zástupce stáje Williams.

Rosberg vyhrál čtvrtý závod v sezoně a sedmý v kariéře a v čele šampionátu zvýšil náskok před Hamiltonem na 14 bodů.

"Auto jelo skvěle. Jako všechny týmy jsme museli odstranit systém FRIC (spojení předních a zadních závěsů kol) a nevěděli, co to udělá, ale zdá se, že nás to nezpomalilo, skoro naopak," radoval se německý jezdec s připomínkou novinky v technických pravidlech.

Britovi se nicméně podařilo napravit škody, které napáchala v kvalifikaci prasklá brzdová destička a následná havárie. Kvůli ní a po automatickém trestu za výměnu převodovky vyrazil do závodu až z předposlední řady a mohl naplno demonstrovat současnou převahu Mercedesu.

Rosberg si jel závod sám pro sebe

Závod se jel ve znamení jeho stíhací jízdy, před prvními dvěma zastávkami se Hamilton vždy propracoval až za Rosberga a vše nasvědčovalo tomu, že i po dalším pitstopu se tam vrátí. Rychle se dostal do kontaktu s Bottasem, ten ale druhou pozici, ze které do závodu odstartoval, ubránil a zopakoval výsledek ze Silverstonu.

"Dělal jsem, co jsem mohl, byla to zábava. Ale bylo také těžké se tím polem prodrat, naštěstí se mi podařilo nějaké body získat," konstatoval Hamilton.

Nuda to vážně v neděli na Hockenheimringu nebyla - na okruhu se odehrála řada dramatických situací a napínavých soubojů s předjížděcími manévry.

Velká cena začala havárií Bottasova týmového kolegy Felipeho Massy. Vůz brazilského pilota a třetího muže kvalifikace se po kolizi Kevina Magnussena z McLarenu převrátil, koly vzhůru doklouzal mimo trať, kde se mu ještě musel vyhnout Australan Daniele Ricciardo z Red Bullu.

Monopost nakonec skončil na kolech a Massa jej opustil nezraněn. Už potřetí v sezoně a podruhé za sebou ale pro něj závod skončil předčasně. "Jsem v pořádku, ale velmi zklamaný," litoval Massa.

Räikkönen zase bez bodů, Kvjatův vůz hořel

Na ostré souboje na trati hned dvakrát doplatil Fin Kimi Räikkönen, z jehož Ferrari pokaždé odletěl kus z předního přítlačného křídla. Po těžké havárii z minulého závodu exmistr světa opět nebodoval, protože dojel jedenáctý.

Dramatický moment se odehrál i v 46. kole, kdy masivně hořící vůz musel odstavit Rus Daniil Kvjat z týmu Toro Rosso. Kokpit stačil opustit včas. V 50. kole pak dostal smyk domácí Adrian Sutil a jeho sauber zůstal stát uprostřed trati v cílové rovince. Poměrně nečekaně ale nedošlo na výjezd zpomalovacího vozu, který by znamenal zhuštění pole jezdců a možnost pro Hamiltona "bez práce" se přiblížit na dosah soupeřům. V závěru mu pak na předjetí Bottase nestačilo ani pět kol v jeho těsném závěsu.

Čtvrtý skončil loňský domácí vítěz německé GP z Nürburgringu Sebastian Vettel z Red Bullu. "Myslím, že lépe to nešlo. Byl to těžký závod a já z něj vytěžil optimum," řekl čtyřnásobný mistr světa.

Jeho týmový kolega Ricciardo v posledních kolech prohrál ve strhujícím duelu souboj o páté místo se španělskou hvězdou Ferrari Fernandem Alonsem, který na Hockenheimu vyhrál poslední dva závody v letech 2010 a 2012.

Velká cena Německa, závod mistrovství světa vozů formule 1:

1. Rosberg (Něm./Mercedes) 1:33:42,914 (prům. rychlost 196,206 km/h), 2. Bottas (Fin./Williams) -20,789, 3. Hamilton (Brit./Mercedes) -22,530, 4. Vettel (Něm./Red Bull) -44,014, 5. Alonso (Šp./Ferrari) -52,467, 6. Ricciardo (Austr./Red Bull) -52,549, 7. Hülkenberg (Něm./Force India) -1:04,178, 8. Button (Brit./McLaren) -1:24,711, 9. Magnussen (Dán./McLaren), 10. Pérez (Mex./Force India) oba -1 kolo.
Průběžné pořadí MS (po 10 z 19 závodů): 1. Rosberg 190, 2. Hamilton 176, 3. Ricciardo 106, 4. Alonso 97, 5. Bottas 91, 6. Vettel 82, 7. Hülkenberg 69, 8. Button 59, 9. Magnussen 37, 10. Massa (Braz./Williams) 30.
Pohár konstruktérů: 1. Mercedes 366, 2. Red Bull 188, 3. Williams 121, 4. Ferrari 116, 5. Force India 98, 6. McLaren 96, 7. Toro Rosso 15, 8. Lotus 8, 9. Marussia 2.

Autor: ČTK

20.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Donald Trump.
1 8

Donald Trump se stane 45. prezidentem USA. Budeme sledovat on-line

Sídlo na prodej v kalifornském Bel Air.
8

Tohle je nejdražší dům na prodej v USA. V ceně jsou auta za 770 milionů

AKTUALIZOVÁNO

V italském hotelu zavaleného lavinou přežilo nejméně osm lidí, z toho dvě děti

Italští záchranáři dál pátrají v troskách hotelu Rigopiano na úpatí pohoří Gran Sasso po obětech laviny, která tento objekt ve středu zavalila v důsledku zemětřesení. Podle italských médií narazili na přeživší, vyprostit se zatím podařilo jen ženu a její dceru.

AKTUALIZOVÁNO

Pravice napadla kontroly kotlů v domácnostech, obrátila se na Ústavní soud

Poslanci TOP 09 a ODS dnes u Ústavního soudu napadli loni schválenou novelu zákona o ochraně ovzduší, podle které mohou úřady kontrolovat, čím lidé topí doma v kotlích. Podle pravicové opozice odporuje ústavě fakt, že úřady mohou ke kontrolám přímo v domácnostech přistoupit bez předchozího rozhodnutí soudu. Ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO) je přesvědčen, že novela i kontroly před soudem obstojí.

Nejbohatší startupisté v Indii chtějí kapitál, ale ne americkou konkurenci

Zakladatelé největších indických technologických startupových firem Flipkart a Ola, kteří soupeří s americkými konkurenty Amazon a Uber, chtějí, aby byli v zemi ochráněni před americkou konkurencí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies