VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Velká šance, Češi můžou vyhrát v Le Mans

Le Mans- Slavný vytrvalostní závod startuje v sobotu v patnáct hodin. Benzínový Aston Martin budou pilotovat také Tomáš Enge a Jan Charouz.

11.6.2009
SDÍLEJ:

Lola Aston Martin Tomáš Enge, Jan Charouz a Stefan Mücke při středečním tréninku v Le Mans.Foto: BPA/Petr Frýba

Čtyřiadvaceti hodinovka v Le Mans letos píše už svoji 77. kapitolu, ale málokdy tak nadějnou pro české barvy.

Jan Charouz s Tomášem Engem mají, spolu s německým parťákem Stefanem Mückem, reálnou šanci vyhrát.

„Že bychom byli favorité? To si nepřipouštím. Musela by to být velká shoda okolností,“ říká Enge, jediný český pilot historie formule 1.

Pravidla sice zvýhodňují vozy poháněné naftovými motory, ale už na začátku sezony posádka prototypu Lola Aston Martin ukázala své schopnosti. V úvodním podniku Le Mans Series v Barceloně zvítězila!

„Byl to vynikající vstup do sezony,“ pochvaluje se Mücke.

Teď je však konkurence mnohem silnější. I přes úpravu pravidel jsou naftové vozy stále ve výhodě.

Na prvním místě stojí nové Audi R15 TDI. Druhá generace stroje, který ve Francii vyhrál poslední tři ročníky, je mnohými považována za neporazitelnou.

„Je to auto o třídu dál,“ připouští Mücke. „Ale každý se dá porazit,“ dodává jeho kolega Enge.

Každopádně Aston Martin čeká těžká úloha. Na startu budou tři „er patnáctky“ a k tomu ještě dva soukromé starší vozy R10.

Peugeot nasadí dokonce kvarteto strojů. Pro vytoužený úspěch na domácí půdě dělá všechno. Vedle tří továrních prototypů 908 HDi FAP bude na startu stát i soukromník.

Harcovník závodů na okruhu Circuit de la Sarthe, trojnásobný vítěz Henri Pescarolo, dostal jeden vůz s částečnou podporou fabriky v Sochaux. „To je asi náš nejbližší soupeř, s nimi bychom se mohli poměřit,“ domnívá se Němec Mücke.

VÍCE O ZÁVODĚ V LE MANS ČTĚTE VE SVÉM PÁTEČNÍM DENÍKU

Na startu bude ještě jeden český zástupce.

Závod odstartuje v sobotu v 15:00 hodin prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Velkou loterií zůstává počasí.

„Pět minut tu prší a pět minut svítí sluníčko. Na vodě bychom mohli mít v závodě větší šanci, na druhou stranu je závodění v takových podmínkách samozřejmě nebezpečnější,“ přemítá Jan Charouz, nejmladší člen posádky.

To, jestli se česko-německému triu povede v Le Mans uspět, bude známo přesně po dni závodění – v neděli v 15:00 hodin.

Nejlepší tuzemský výsledek se datuje z roku 1949. Tehdy se jezdci Krattner a Sutnar v malinké aerovce Minor II s objemem pouhých 745 ccm umístili druzí v celkové klasifikaci podle koeficientu výkonnosti.

Dokážou na ně Tomáš Enge a Jan Charouz navázat?

LE MANS V TELEVIZI
Sobota 13. června
14:30 – 15:30 Eurosport
15:30 – 19:00 Eurosport 2
17:10 – 17:15 Eurosport
17:55 – 18:00 Eurosport
19:00 – 20:30 Eurosport
20:30 – 22:30 Eurosport 2
21:55 – 22:00 Eurosport
22:30 – 24:00 Eurosport
Neděle 14. června
00:00 – 11:00 Eurosport
11:00 – 13:15 Eurosport 2
12:05 – 12:15 Eurosport
13:15 – 15:15 Eurosport
Pozn.: Eurosport bude vysílat česky, Eurosport 2 anglicky
NEJVĚTŠÍ FAVORITÉ
Lola Aston Martin
007 J. Charouz, Enge, Mücke (ČR, ČR, Něm.)
008 Davidson, Turner, Verstappen (Brit., Brit., Niz.)
009 Hall, Primat, Kox (Brit., Švýc., Niz.)
Audi R15
1 Capello, Kristensen, McNish (It., Dán., Brit.)
2 Luhr, Rockenfeller, Werner (všichni Něm.)
3 Bernhard, Dumas, Prémat (Něm, Fr., Fr.)
Peugeot 908
7 Minassian, Lamy, Klien (Brit., Port., Rak.)
8 Bourdais, Montagny, Sarrazin (všichni Fr.)
9 Brabham, M. Gené, Wurz (Austr., Šp., Rak.)
17 Boullion, Treluyer, Pagenaud (všichni Fr.)

Autor: Radek Vičík

11.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies