Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vozy Lotus budou v F1 pilotovat Trulli a Kovalainen

Kuala Lumpur - Legendární tým s malajským kapitálem chce být nejlepším z nováčků.

14.12.2009
SDÍLEJ:

Jezdecké duo Lotusu pro sezonu 2010 - Heikki Kovalainen (vlevo) a Jarno Trulli. Foto: REUTERS/Bazuki Muhammad

Někdejší slavná značka Lotus sice vstoupí do nadcházející sezony mistrovství světa formule 1 jako nováček, její monoposty ale budou řídit zkušení jezdci, kteří už dokázali v elitním seriálu zvítězit.

Malajští majitelé se totiž dohodli na spolupráci s Italem Jarnem Trullim a Finem Heikki Kovalainenem. Oba piloti podepsali tříleté smlouvy.

Pětatřicetiletý Trulli, který před pěti lety ovládl závod v ulicích Monaka, byl bez angažmá po ukončení aktivit japonské Toyoty.

O sedm let mladší Kovalainen, který na nejvyšší stupínek vystoupal loni v Maďarsku, působil poslední dvě sezony v McLarenu, kde ale nedokázal vystoupit ze stínu protěžovaného Brita Hamiltona.

"Jarno nám poskytne spoustu poznatků pro vývoj vozu. Heikki má ještě velkou část kariéry před sebou, i on už má ale spoustu zkušeností. Myslím, že dohromady vytvoří hodně silné duo,“ uvedl při pondělním představení týmu na půdě malajského parlamentu jeho šéf Tony Fernandes.

„Nedáváme si žádné velké cíle, nicméně chceme být alespoň nejlepším z nováčků," dodal.

Náhradníkem a zároveň testovacím jezdcem Lotusu bude Malajec Fairuz Fauzy. Naopak z uvažovaného comebacku Japonce Takumy Sata do formule 1 prozatím sešlo.

Autor: Radek Weber

14.12.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ve velkém rodinném domě Na Kozině chová Václav Hrbáček několik desítek psů. Ti tu žijí v naprosto otřesných podmínkách a za necelých čtrnáct dní mu budou odebráni. Hrbáček ale říká, že si pořídí další.
25

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

Ilustrační foto
11

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Duel Deníku: Má stát podporovat klasický televizní signál?

/ANKETA/ Česko přejde do roku 2021 nové televizní vysílání. Deník oslovil několik odborníků s otázkou, zda má cenu v době internetu podporovat pozemní vysílání?

I přes zákaz lidé dál v pražské zoo kouří. Policejní kontroly se nechystají

Areál zoologické zahrady v Praze je jedním z míst, kde nově platí přísný zákaz kouření. Lidé si ale stěžují, že se uvnitř kouří dál a nikdo s tím nic nedělá.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení