VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vršecký chvíli slavil triumfu, pak byl penalizován

Misamo - Nadšení vystřídalo zklamání. Šampion David Vršecký nakonec vybojoval čtvrté a druhé místo.

23.5.2010
SDÍLEJ:

David Vršecký v Barceloně.Foto: Power Sports Enterprises

Radost trvala jen krátce. Pár minut po prvním vítězství v sezoně totiž přišla zpráva o penalizaci Davida Vršeckého. To neznamenalo nic jiného, než sešup dolů. Dvojnásobný šampion tak bral místo zlata jen brambory. V závěrečné jízdě pak Vršecký alespoň vydřel druhé místo.

Rozpačitě dopadl úvodní podnik nové sezony mistrovství Evropy tahačů v italském Misanu, v němž nejlepším umístěním pro pilota roudnické Buggyra byla druhá příčka. Slavit může Vršeckého bývalý kolega Markus Bösiger, vítěz dvou závodů.

„Mohlo být lépe, ale nedá se nic dělat. I takový je truckracing,“ mávl rukou Vršecký. „Nicméně máme plno dat a motivaci do dalších bojů.“

Po sobotním zvykání si na nové auto a páté místo dokázal Vršecký o den později deklasovat zbytek startovního pole a po zásluze křepčil radostí. „Nádhera! Mám strašnou radost, opět jsme ukázali, že i s novým autem umíme vyhrávat,“ juchal.

Radost vzápětí vystřídal smutek. Podle GPS měření komisaři zjistili, že český pilot překonal v jednom úseku o pět kilometrů maximální povolenou rychlost 160 km/h. Následuje desetivteřinová penalizace a propad až na čtvrté místo. Naposledy byl Vršecký za tento přečin penalizován v roce 1998, kdy s truckracingem začínal. Týmové vedení odmítlo celou záležitost komentovat.

Vršecký věšří, že příště bude lepší

V poslední jízdě víkendu ale Vršeckého nerozhodil podivný trest a vybojoval kýžené pódium, když nestačil jen na Španěla Albaceteho.

Sobotní vstup do seriálu se mu příliš nevydařil. Bojoval s brzdami a nakonec dojel až pátý. Ale nepanikařil. „Sžívám se s novým autem, ale neviděl bych to tragicky. Motor funguje výborně,“ okomentoval Vršecký páté místo. „Postupem času bude lépe,“ dodal. A jak pravil, tak se stalo. Sžívání trvalo jen den, než vyhrál, aby byl později penalizován a odsunut až na čtvrtou příčku…

Nedělní rušné odpoledne předcházela neméně zajímavá sobota. Napínavá měla být jízda s handicapem. A byla, i když jen dvě kola. Pak byl závod zrušen. Hned po startu se totiž srazil Östreich s Albacetem, jehož neovladatelný vůz se opřel do Vršeckého buggyry a český jezdec se propadl až na dvanácté místo. V té chvíli pořadatelé rozhodli o zrušení závodu, neboť z Albaceteho vraku vytekly na trať prakticky veškeré kapaliny. „Italové nám vysvětlili, že v osmnáct hodin končí a jsou přesvědčeni o tom, že do té doby nedají okruh dohromady. Proto raději závod zruší,“ dodal Vršecký.

Úvodní závod ME tahačů v Misanu (Itálie):

Třetí závod: 1. Bösiger (Švýc./Renault) 25:11,723, 2. Hahn (Něm./MAN) -0,371, 3. Östreich (Něm./Renault) -6,654, 4. Vršecký (ČR/Buggyra) -6,922, …7. Lacko (ČR/MAN) -25,528.

Čtvrtý závod: 1. Albacete (Šp./Renault) 25:16.582, 2. Vršecký -7,856, 3. Hahn -8,828, 4. Lacko -20,368.

Průběžné pořadí ME: 1. Bösiger 44, 2. Hahn 38, 3. Albacete 30, 4. Vršecký 27, …6. Lacko 17.

Autor: Pavel Mikeš

23.5.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Mistrovské oslavy v Brně. Hokejisté Komety přijeli mezi fanoušky na zaplněný Zelný trh v otevřeném autobuse.
AKTUALIZOVÁNO
81

Mistrovské oslavy v Brně: hokejisty přivítalo 12 tisíc fanoušků, obsadili i věž

V dubnu 2010, kdy byla v osmém týdnu těhotenství, žena na klinice podstoupila potrat. Nedozvěděla se ovšem, že zákrok se nepovedl.
3

Počet potratů klesá, nejvíce dětí má maminku třicátnici

Army Run na Hluboké gradoval bahnem a shyby těsně před cílem

V kempu Křivonoska u Hluboké nad Vltavou odstartoval prvním závodem seriál extrémních překážkových běhů Army Run 2017.

Jaké to je být vodičem nevidomého? Strach není na místě, respekt ano

/ROZHOVOR/ Život je o výzvách. Jednu takovou má za sebou i příbramský běžec Jan Šeděnka. Poprvé se stal vodičem nevidomé běžkyně.

Obří beranidlo postavili na hradbách Špilberku. Pomocí dobového jeřábu

Jako obrovští křečci se mohli cítit muži, kteří v sobotu odpoledne poháněli jeřáb při stavbě beranidla na Špilberku. Desetimetrové dřevěné součásti stroje totiž zvedali pomocí otočného kola, které rozhýbali díky vlastní chůzi v něm. Středověký jeřáb použili na zvedání dílů dobového beranidla k zatloukání pilotů. Oba stroje postavili jako součást výstavy Stavba jako Brno a návštěvníci je na hradě uvidí až do konce roku.

AKTUALIZOVÁNO

Bude to o prsa. Francie žije prezidentskými volbami. Rozhodnou nerozhodnutí?

Jen pár procent. Takový je rozdíl mezi kvartetem, který se pere o post prezidenta Francie. Bude to centrista Emanuel Macron, pravicový François Fillon, extrémistická Marine Le Penová, nebo ultralevicový Jean-Luc Mélenchon?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies