VYBERTE SI REGION

Vršecký: Já jsem v klidu, pod tlakem je Albacete

Roudnice nad Labem - Český trucker je blízko obhajobě evropského titulu.

22.9.2009
SDÍLEJ:

David VršeckýFoto: Power Sports Enterprises

Deset bodů má k dobru David Vršecký před posledním závodem sezony. Přesto obhajoba evropského titulu visí strašně vysoko.

Zvlášť když se roudnickému truckerovi v Jaramě vede prachmizerně. „Druhé místo taky není špatné,“ říká skromně. „Budeme bojovat!“

Od Albaceteho jste v Le Mans odskočil na rozdíl deseti bodů. Dá se mluvit o úplné spokojenosti?

Stoprocentně bych byl spokojený, kdybych na najel 60 bodů, což by stačilo na titul. Jsem spokojený se sebou i s týmem, který nic nepodcenil a připravil super auto. Byli jsme schopni se zrychlovat, Albacete neměl šanci.

Pomohl vám psychicky předminulý senzační závod v Zolderu, kdy jste se dotáhl na Španěla a poprvé se dostal do čela průběžného pořadí?

Poslední tři závody byly povzbuzující. V Mostě jsem vyhrál tři závody a i když jsem ztratil jeden bod, bylo to něco senzačního. V Zolderu to bylo ještě lepší a v Le Mans úžasné. Je vidět, že je Albacete pod tlakem. Tím, jak přichází o vedení, tak dělá chyby. Chce, ale utíká mu to.

Můžete si díky náskoku dovolit v posledním závodě taktizovat?

Deset bodů, to je dobré. Je to lepší než ztrácet, ale nic to neznamená. Když Albacete všechno vyhraje a já dojedu druhý, tak mi to nestačí. Jsme nohama na zemi, poslední závod se jede ve Španělsku, kde je Albacete doma. Už několikrát jsme bojovali o titul a víme, jak se k tomu postavit. Nic nepodceníme a budeme bojovat, abychom ho dostali.

Vám hraje do karet menší náskok, Albacetemu zas domácí trať. Kdo je podle vás pod větším tlakem?

Rozhodně je to Albacete. Já jsem v klidu, přinejhorším budu druhý, a to taky není špatné. V prvním závodě sezony mi bouchlo kolo, nedojel jsem. Nabral jsem obrovskou ztrátu a celou dobu jsem ji stahoval. Náskok se zmenšoval, až jsem se dostal do vedení. Uvidíme, jak to dopadne. Stačí malá chyba a je konec, titul je pryč.

V Jaramě kraluje Albacete, zatímco vám se tam vůbec nedaří. Neznervózňuje vás to?

Vůbec. Loni jsem tam vyhrál měřený trénink. Je to poslední okruh, kde jsem ještě nevyhrál, a to mě mrzí. Líbí se mi tam. Je to adrenalinový okruh, mraky lidí. Byl bych rád, kdyby se to změnilo. Bohužel je to na špatné půdě…

Co musíte udělat pro to, abyste jaramské prokletí zlomil?

Základem je vyhrát měřený trénink, první pozice na startu je tam výhodná. Nebude to ale jednoduché. Na trati se bude motat dost aut a bude problém zajet čisté kolo. Druhá věc je, že mám napomenutí ze Zolderu a nesmím přijít s nikým do kontaktu, nebo budu penalizován nebo diskvalifikován. Musím předjíždět čistě a bez kontaktu, to je ale masakr, když jsou ta auta větší a těžší než osobák. Musím si dát pozor, abych nikomu nedal sebemenší záminku, aby mě potrestali.

Věříte, že vše proběhne fair play?

Těžko říct. Rád bych věřil.

Jak vyplníte poslední dny před vyvrcholením sezony? Najdete si chvilku i na relax?

Rád bych, ale ještě jedeme testovat do Mostu. Možná až potom bude čas na relax. Jsem klidný, buď titul získá Albacete, nebo já. Kdyby to měl být on, tak ho nedostane zadarmo. Uděláme všechno pro to, abychom vyhráli.

Jste pověstný svéráznými sázkami. Vsadil jste se letos o něco?

Zatím ne. Neberu to tak, že bych si jel do Jaramy pro titul. Ne že bychom s tím nepočítali, ale když nic nebude, bude to dobré. Když to vyjde, bude to něco úžasného.

Autor: Pavel Mikeš

22.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies