VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hänninen a Kopecký chtějí ovládnout Barumku

Zlín – Prozatím zcela jednoznačně kralují šampionátu Intercontinental Rally Challenge (IRC). Juho Hänninen a Jan Kopecký z továrního týmu Škoda Motorsport.

19.8.2010
SDÍLEJ:

Tovární tým Škoda Motorsport i jeho jezdci Juha Hänninen (vpravo) a Jan Kopecký při testech před Barum rally na Valašsku v Malé Bystřici.Foto: DENÍK/Marek Havran

Po osmi odjetých podnicích vede průběžné pořadí šampionátu finský jezdec právě před Čechem. Za nimi je pořádná díra, další v pořadí ztrácejí téměř dvacet bodů.

Na posledním podniku IRC v Portugalsku na Madeiře to skončilo pro škodovácký tým velmi dobře. Kopecký dojel druhý, Hänninen třetí. Od obou borců se hodně očekává i v devátém podniku seriálu – Barum Czech Rally Zlín, která startuje příští pátek ve Zlíně.

A právě oba jezdci ve službách mladoboleslavského týmu budou patřit k největším favoritům soutěže. „Uchazečů na přední místa bude určitě hodně. Jsou tady skoro všichni ze špičky IRC, ale překvapit může i kterýkoliv z domácích jezdců,“ odhaduje před startem Barumky český jezdec Jan Kopecký.

Do Francie na kondiční přípravu

Obhájce loňského prvenství si dal na přípravě pořádně záležet. Před Barumkou testoval Kopecký už dva týdny před startem. Společně s Juhou Hänninen i celým týmem je nyní na pětidenním kondičním soustředění ve Francii, kde je to pořádná zabíračka. Především běhání, kolo a posilovna. Po pondělním návratu už je pak jediným tématem Barum Czech Rally Zlín. Od středy seznamovací jízdy, v pátek potom vše vypukne naostro.

„Na závod už se moc těšíme. Je to domácí podnik a tam se chce člověk vždy vytáhnout ještě více.“ ujišťuje 28letý Kopecký. Loni vyhrál Kopecký před Belgičanem Loixem a stájovým kolegou Häninnenem. Takové pořadí by se mu líbilo jistě i letos. „Bude to boj, ale samozřejmě udělám maximum, abych obhájil loňské prvenství,“ pokračuje odhodlaně Kopecký.

Fin cítí, že auto má rychlejší než loni

Neméně precizně se připravoval na zlínskou soutěž také momentálně vedoucí jezdec šampionátu IRC Juho Hänninen. Ihned poté, co vybojoval na Madeiře body za třetí příčku, se podobně jako Kopecký vrhl do další práce. Přesunul se s celým týmem na Valašsko, kde už se vše podřizovalo dalšímu podniku dvanáctidílného seriálu IRC.

„Testovali jsme co nejlepší nastavení vozu tak, aby vyhovovalo co nejlépe přesně pro Barumku. Kdybychom nechali auto tak, jak bylo nastaveno v Portugalsku, to by dopadlo nedobře. Myslím, že jsme před Barum rally všichni odvedli kus práce,“ hlásil spokojeně Juho Häninnen při testování v okolí Malé Bystřice. „Jsem přesvědčen, že jsme oproti loňskému ročníku udělali v nastavení vozu opět určitý posun, což je dobré,“ pochvaluje si před startem Juho Hänninen, jenž vyjede do Barumky se startovním číslem 1.

Situace v šampionátu IRC, po osmi ze dvanácti odjetých podniků je následující. Momentálně ztrácí Kopecký na vedoucího Häninnena sedm bodů. Jenže to je jen takový předběžný propočet. Ptáte se proč? „Na vině“ je systém bodování šampionátu IRC, který podobně jako například náš český rallysprintový šampionát na konci sezony vyškrtává nejhorší výsledky.

„Myslím, že systém bodování šampionátu IRC je trošku nešťastný. Tím, že se nejhorší výsledky škrtají, tak fanoušci a vlastně ani my v průběhu sezony přesně nevíme, kdo kolik bodů má. To, že teď ztrácím sedm bodů, není tolik směrodatné,“ krčí rameny pilot. Nejlepším řešením pro tento systém je podle něj být prostě první. „Ono se s tím ani nijak kalkulovat nedá. Pro mě by bylo úplně nejlepší, kdybych všechny závody až do konce sezony vyhrál,“ směje se Jan Kopecký.

Kopecký: Juho je pohodový kluk

A jaký mají mezi sebou vztah oba hlavní jezdci továrního týmu Škoda Motorsport, kteří momentálně jasně kralují šampionátu IRC, tedy Kopecký a Hänninen? Naprosto pohodový. V servisním areálu při testování před Barumkou byli skoro pořád v družném rozhovoru a stále si měli co říct. „Juho je určitě pohodový kluk. Vycházíme spolu velmi dobře. Dokážeme si pokecat vlastně o všem možném,“ potvrzuje Jan Kopecký.

Autor: Marek Havran

19.8.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies