Zapletal usedl do Offroadsportem sestaveného vozu H3 Evo (šestiválcový motor Toyota 1 GR) společně se slovenským navigátorem Markem Sýkorou.

Letos bylo na programu pět etap v Maroku, šest v Mauretánii a poslední tradičně v Senegalu. Devátá etapa ovšem byla kvůli masivnímu sesuvu půdy v oblasti, kterou vedla trasa, zrušena. Incident si dokonce vyžádal dvě oběti z řad místních, asi čtyřicet rodin muselo být evakuováno.

Závod pro Zapletala nezačal vůbec dobře. Hned během první etapy totiž na cestě vymetl díru, což odnesla jeho ruka. Zpočátku to tedy vůbec nevypadalo dobře. Po druhé etapě byla posádka na jedenáctém místě.

„Začalo to pro mě nešťastně. Vlastní chybou jsem se poslal na konec startovního pole a ještě si pochroumal ruku. Byla to studená sprcha hned na začátku. Byl jsem nucen jet opatrně a ruku šetřit," popisoval Miroslav Zapletal.

Také čtěte: Jaká budoucnost čeká na slavný Dakar? Řešením je návrat do Chile

Celý tým funguje, jak má

V dalších etapách se ale jezdcův zdravotní stav pomalu zlepšoval a český závodník stoupal pořadím vzhůru. Přes několik komplikací byla posádka po sedmé etapě na pěkném šestém místě.

„Netušil jsem, jak nám to v autě bude s Markem fungovat. Jsem moc rád, že nám to spolu jde, naviguje i kope dobře. Zdá se, že experiment se povedl. Celý náš minitým maká naplno a díky tomu se nám daří posunovat ke špici závodního pole," byl jezdec spokojen.

Po deváté etapě, kterou Zapletal se Sýkorou projeli jako druzí nejlepší, už z toho byla třetí pozice. Tu závěrem ještě o stupínek vylepšili.

Tým Offroadsport navíc zanechal svou stopu i na jihoamerickém Dakaru. Jediný český jezdec v kategorii automobilů Martin Prokop totiž startoval s vozem Zapletalovy stáje Ford F150. Slavnou rallye dokončil na jedenáctém místě.