VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zapletal odstoupil, málem skončil i Loprais

Beyneu - Čtvrtou etapu Rallye Hedvábné stezky ovládly opět automobily Volkswagen a kamiony Kamaz.

8.9.2009
SDÍLEJ:

Aleš Loprais skončil na Rallye Hedvábné stezky bronzový.Foto: www.loprais.cz

Závodníky maratónského klání čekala v úterý náročná etapa na území Kazachstánu. Už ve 4 hodiny ráno vyrážely první posádky na 268 km dlouhý přejezd ke startu 580 km dlouhé speciálky v okolí Kaspického moře, největšího slaného jezera na světě.

V kategorii automobilů na ní opět nenašla vážnějšího soupeře čtveřice továrních Volkswagenů. A všechny své soupeře doslova deklasovala.

Vítězství vybojoval Španěl Carlos Sainz s náskokem dvaceti sekund před Američanem Markem Millerem. Zatímco čtvrtý Jihoafričan De Villiers ztrácel na vítěze zhruba tři minuty, pátý Francouz Lavielle už nabral manko téměř tři čtvrtě hodiny.

Čtvrtá etapa byla bohužel konečnou pro českou dvojici Miroslav Zapletal, Tomáš Ouředníček. Asi 100 km před cílem se motor jejich Mitsubishi přehřál a vypověděl službu.

Posádka na pomoc čekala víc než hodinu. Závodní speciál jí nakonec pomohl odtáhnout do bivaku tým z Ukrajiny. Bohužel, závada se ukázala být neopravitelnou a soutěž tak pro českou dvojici předčasně skončila.

„Závod je to opravdu nádherný. Je velká škoda, že jsme museli odstoupit, ale selhala nám technika a náhradní motor bohužel nemáme“, komentoval celou událost na oficiálním webu OffroadSport.cz týmu navigátor Tomáš Ouředníček.

Loprais neměl naftu, Rusové opět nejrychlejší

Problémům se v úterý nevyhnul ani další Čech Aleš Loprais. Svou Tatru však přesto dovezl do cíle v pátém nejrychlejším čase. Stejně si stojí i celkově.

„Krásná etapa, jakoby pravá dakarská. První dvě třetiny šly výborně, ale asi 170 km před cílem jsme v kabině ucítili naftu a zaznamenali extrémní úbytek paliva,“ popsal Loprais nečekanou situaci na oficiálních stránkách Loprais Tatra Teamu.

„Když jsme zastavili, odhalili jsme prasklou hadici přívodu paliva. To samo o sobě nebylo tak hrozné, jako zdrcující zjištění, že nemáme naftu na dojetí do cíle. Přepli jsme na úsporný režim, vypnuli pohon 4×4 a jeli jen s pohonem zadních kol. Nafty ale bylo i tak málo a zdálo se, že závod je pro nás ztracen.“

Posádku nakonec od předčasného konce soutěže zachránily dvě okolo projíždějící civilní cisterny.

„Byly sice prázdné, ale jejich řidiče jsme přemlouvali tak dlouho, až nám jeden z nich dovolil si z jeho nádrže vysát 45 litrů nafty. Tu jsme sice královsky zaplatili, ale v tu chvíli bychom za ni dali vše, co na autě vezeme. Nakonec to klaplo a do cíle jsme dojeli,“ uzavřel zajímavou příhodu Loprais.

Kamionům v úterý vládl Rus Firdaus Kabirov na Kamazu, který zvítězil s luxusním náskokem deseti minut. V průběžné klasifikaci už vítěz letošního Dakaru poskočil na druhou příčku za vedoucího krajana Čagina.

Rallye Hedvábné stezky, 4. etapa (876 km, z toho 580 km měřených):

Automobily: 1. Sainz 5:13:05, 2. Miller (USA) -20, 3. Al-Attiyah (Kat.) -1:53, 4. De Villiers (JAR/vš. Volkswagen) -3:12, 5. Lavielle (Fr./Nissan) -41:06, 6. Gache (Fr./SMG) -46:05, … 27. Janeček (ČR/Toyota) -3:00:54, 38. Zapletal (ČR/Mitsubishi) -4:33:37.

Celkově: 1. Al-Attiyah 8:32:00, 2. Sainz -2:03, 3. Miller -8:33, 4. De Villiers -11:57, 5. Lavielle -1:03:22, 6. Kahle (Něm./Honda) -1:14:43, … 27. Janeček -4:44:55. Zapletal po etapě odstoupil.

Kamiony: 1. Kabirov 5:54:07, 2. Čagin (oba Rus./Kamaz) -10:02, 3. G. De Rooy (Niz./Iveco) -16:53, 4. Mardějev (Rus./Kamaz) -34:00, 5. A. Loprais (ČR/Tatra) -47:12, 6. Behringer (Něm./MAN) -53:20, … 9. Macík (ČR/LIAZ) -1:12:20.

Celkově: 1. Čagin 9:52:15, 2. Kabirov -2:33, 3. G. De Rooy -9:25, 4. Mardějev -43:24, 5. A. Loprais -51:49, 6. J. De Rooy (Niz./Iveco) -1:12:37, … 9. Macík -1:44:17.


Autor: Radek Weber

8.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies