VYBERTE SI REGION

Závod v Le Mans, to bude jízda, slibuje Enge

Most - Autodrom v Mostě přivítal první motoristickou akci Škoda Octavia Weekend i špičkové české jezdce.

16.5.2009
SDÍLEJ:

Piloti továrního týmu Aston Martin Racing Tomáš Enge, Stefan Mücke a Jan Charouz (zleva). Foto: Deník/Zdeněk Koza

Sobotní dopoledne na Autodromu v Mostě bylo okořeněno autogramiádou. Představil se zde úspěšný tovární tým Aston Martin Racing, který je složen z jezdců české a německé národnosti. Přesněji Janem Charouzem a Tomášem Egem, které do závodní trojice doplňuje Stefan Mücke.

Jezdci se v Česku představili po úspěších v závodech Le Mans Series, když v Barceloně zvítězili a v belgickém Spa dojeli třetí.

Dva závody a dvě skvělé úspěchy týmu Aston Martin Racing s prototypem Aston Martin LMP1. Je to takové překvapení jen pro motoristickou veřejnost nebo i pro Tomáše Engeho?

Pro mne to překvapení je i není. Tým pracuje na našem úspěchu opravdu tvrdě a dlouho, takže pro nás to takové překvapení není, ale možná jsme soupeře přece jen trochu zaskočili.

Aston Martin není v sérii Le Mans nováčkem, ale složení týmu přece jen ano.

Řekl bych že z části. Jan Charouz i Stefan Mücke mají zkušenosti ze závodů DTM, takže to rozhodně nejsou nezkušení jezdci.

Ve své kategorii patříte k lídrům, ale v celkovém hodnocení je to o něco horší.

To je vcelku logické. Jak benzínové, v té kategorii jezdíme, tak dieselové vozy mají trochu jiná omezení v rychlosti a my jsme to teď viděli ve Spa, kdy vítězný tým Peugeot nám ujížděl na kole o více jak sekundu. V současnosti náš vůz technicky nemůže konkurovat dieselovým speciálům.

Konkurence vás nyní musí brát vážně. Jaké jsou tedy cíle pro tým?

Máme dva. Tím aktuálním je úspěch ve čtyřiadvaceti­hodinovce v Le Mans, kde samozřejmě chceme potrápit jak přímou konkurenci, tak i dieselové speciály. Tím druhým je vítězství v sérii Le Mans, kde máme velmi dobře nakročeno.

Kdo je největším konkurentem vašemu týmu?

Týmy Pescarolo a Oreca.

Vydrží speciál Aston čtyřiadvaceti­hodinovku?

Věříme, že ano, ale body a výsledky se počítají až po mávnutí cílovou šachovnicí. Jsou to motoristické závody a v nich se může stát cokoli. Vzpomenu-li na Spa, kde jsme nenastoupili kvůli technické poruše do kvalifikace a do závodu tak nastoupili na 49. místě a už po hodině byl Stefan pátý, pak je možné úplně vše. Vůz i my však budeme připraveni na sto procent a pak už je to i té troše štěstí.

Autor: Zdeněk Koza

16.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Pád vrtulníku pár kilometrů od zavaleného hotelu si vyžádal šest mrtvých

Petra Kvitová
8 5

Případ tenistky Kvitové: šlo o vydírání

Mount Everest se zřejmě zmenšil, může za to mohutné zemětřesení

Indie vyšle vědecký tým do Nepálu, aby přeměřil nejvyšší horu světa Mount Everest. Důvodem jsou šířící se zprávy, že kvůli mohutnému zemětřesení z roku 2015 tento horský velikán ztratil až několik centimetrů své výšky. Informovala o tom dnes agentura AFP.

Iráčtí uprchlíci, kteří žijí v Českém Těšíně, našli práci

Český Těšín - Pro všechny dospělé irácké křesťanské uprchlíky, kteří loni přijeli do Moravskoslezského kraje a nakonec se usídlili v Českém Těšíně na Karvinsku, se podařilo najít práci. V kraji z původních čtyř rodin nakonec zůstaly tři, celkem 13 lidí, řekla dnes novinářům Zuzana Filipková ze Slezské diakonie, která křesťanským uprchlíkům pomáhá s integrací.

Proč republika nekončí u Ostravy? Před 98 lety Češi uspěli v bitvě o Těšínsko

Sotva oschla krev první světové války, už se prolévala nová. Česko-polským Těšínskem se během sedmi dnů přehnal konflikt, díky němuž dnes v Bohumíně, Karviné nebo Třinci mluvíme česky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies