VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závod v Le Mans, to bude jízda, slibuje Enge

Most - Autodrom v Mostě přivítal první motoristickou akci Škoda Octavia Weekend i špičkové české jezdce.

16.5.2009
SDÍLEJ:

Piloti továrního týmu Aston Martin Racing Tomáš Enge, Stefan Mücke a Jan Charouz (zleva). Foto: Deník/Zdeněk Koza

Sobotní dopoledne na Autodromu v Mostě bylo okořeněno autogramiádou. Představil se zde úspěšný tovární tým Aston Martin Racing, který je složen z jezdců české a německé národnosti. Přesněji Janem Charouzem a Tomášem Egem, které do závodní trojice doplňuje Stefan Mücke.

Jezdci se v Česku představili po úspěších v závodech Le Mans Series, když v Barceloně zvítězili a v belgickém Spa dojeli třetí.

Dva závody a dvě skvělé úspěchy týmu Aston Martin Racing s prototypem Aston Martin LMP1. Je to takové překvapení jen pro motoristickou veřejnost nebo i pro Tomáše Engeho?

Pro mne to překvapení je i není. Tým pracuje na našem úspěchu opravdu tvrdě a dlouho, takže pro nás to takové překvapení není, ale možná jsme soupeře přece jen trochu zaskočili.

Aston Martin není v sérii Le Mans nováčkem, ale složení týmu přece jen ano.

Řekl bych že z části. Jan Charouz i Stefan Mücke mají zkušenosti ze závodů DTM, takže to rozhodně nejsou nezkušení jezdci.

Ve své kategorii patříte k lídrům, ale v celkovém hodnocení je to o něco horší.

To je vcelku logické. Jak benzínové, v té kategorii jezdíme, tak dieselové vozy mají trochu jiná omezení v rychlosti a my jsme to teď viděli ve Spa, kdy vítězný tým Peugeot nám ujížděl na kole o více jak sekundu. V současnosti náš vůz technicky nemůže konkurovat dieselovým speciálům.

Konkurence vás nyní musí brát vážně. Jaké jsou tedy cíle pro tým?

Máme dva. Tím aktuálním je úspěch ve čtyřiadvaceti­hodinovce v Le Mans, kde samozřejmě chceme potrápit jak přímou konkurenci, tak i dieselové speciály. Tím druhým je vítězství v sérii Le Mans, kde máme velmi dobře nakročeno.

Kdo je největším konkurentem vašemu týmu?

Týmy Pescarolo a Oreca.

Vydrží speciál Aston čtyřiadvaceti­hodinovku?

Věříme, že ano, ale body a výsledky se počítají až po mávnutí cílovou šachovnicí. Jsou to motoristické závody a v nich se může stát cokoli. Vzpomenu-li na Spa, kde jsme nenastoupili kvůli technické poruše do kvalifikace a do závodu tak nastoupili na 49. místě a už po hodině byl Stefan pátý, pak je možné úplně vše. Vůz i my však budeme připraveni na sto procent a pak už je to i té troše štěstí.

Autor: Zdeněk Koza

16.5.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Na tiskovku Bílého domu nepustili novináře řady významných médií

Bílý dům dnes zakázal zpravodajům několika významných amerických médií vstup na tiskovou konferenci prezidentského mluvčího Seana Spicera. Oznámil to list The New York Times. Podle amerického deníku jde o událost, která je ve vztazích mezi kanceláří prezidenta USA a médii zcela mimořádná.

Ruská loď dopravila na ISS nový skafandr, klobásky, kaši i filmy

Na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) dnes přistála ruská nákladní loď Progress MS-05. Loď se po osmačtyřicetihodinovém letu připojila k ISS automaticky, uvedl zpravodaj agentury Interfax ze střediska řízení letu v Koroljovu u Moskvy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies