VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Macík se chystá na Dakar: Spolupráce s tátou? Jsme stejní blázni

Sedlčany - Pilot závodní liazky Martin Macík stihne ještě před odletem na Dakar 2016 nakoupit dárky, dát si s rodinou kapra s bramborovým salátem, projede se Sedlčanskou kotlinou a 29. prosince se s navigátorem Františkem Tomáškem, mechanikem Michalem Mrkvou a dalšími členy týmu KM Racing vydá do Buenos Aires.

20.12.2015
SDÍLEJ:

Martin Macík při Rallye Dakar 2015.Foto: KM Racing

Právě v hlavním městě Argentiny začne zanedlouho další ročník nejtěžší rallye světa. I letos nejen jeho samotného, ale i dalších více než 550 dalších závodníků čeká extrémní nasazení, minimum spánku, střídání mrazu a horka, pouští a horských vrcholů, vypjaté situace, které vyžadují maximální koncentraci, to vše prožijí během dvou týdnů, které budou opravdové dobrodružství.

Na jejich výkony nedočkavě čeká téměř pět milionů fanoušků, kteří závod sledují v téměř dvou stovkách zemí světa.

„Dakar pojedu už počtvrté, podruhé jako pilot. Loni jsem získal obrovské množství zkušeností, další přišly během letošní závodní sezony, kdy jsme několikrát získali pohár na evropských závodech. Být nejmladší není jednoduché, ale beru to sportovně," řekl šestadvacetiletý Martin Macík necelý měsíc před startem Dakaru 2016.

Samotný závod začíná pouhé dva dny po Silvestru, ještě předtím však čeká každý z týmů administrativní úkony spojené s přejímkou aut, projitím administrativními a technickými kontrolami. Majitel týmu KM Racing, kterým je Martinův otec, Martin Macík starší, proto odlétá do Argentiny ještě o pár dní dříve, aby na techniku dohlédl.

„S tátou jsme už sehraní a můžeme se na sebe spolehnout. Jsme stejní blázni. Kdyby táta před lety v Jablonci nevytáhl starou liazku z kopřiv, neopravil ji a nevyjel s ní na Dakar, nestál bych tu dnes ani já. Samozřejmě občas dojde ke střetu, ale jsme schopní se nad věc povznést a fungovat dál," popsal Martin Macík spolupráci v týmu.

Schopnost koncentrace

Liaz týmu KM Racing i letos vyjede se startovním číslem 525 a na trati jej budou doprovázet ještě tři vozy. „Po loňských zkušenostech jsme kamion vylepšili. Největší změny se týkají podvozku a jeho tlumení nebo například brzd, které jsou také úplně nové. Změn je od loňska více, řešíme každý detail, který nám může pomoci zrychlit jízdu," vysvětlil Martin Macík.

Na Dakar je tým vybaven naprosto komfortně. Proslulý obytný vůz poskytuje členům týmu dokonalé zázemí postele, koupelnu se sprchou a toaletou i zásobu vody. Dále s týmem jede doprovodný vůz, který veze všechny potřebné náhradní díly a nářadí. O servis se během závodu bude starat šest mechaniků.

A vyladěná není jen technika, ale i kondiční připravenost posádky. „Po loňském Dakaru jsem si stanovil tréninkový program, který se podařilo splnit. Spousta lidí se ptá, proč trénujeme, když pak hodiny jen sedíme v autě. Ale právě fyzická připravenost může náš výkon zásadně ovlivnit. Tělo během jízdy v kamionu čelí obrovským tlakům, způsobeným nárazy, střídají se teploty, kolísá tlak, protože projíždíme i vysoko položenými místy v horách. A fyzická připravenost nám pomáhá vše hladce zvládnout. Pokud jsme ve fyzické pohodě, odrazí se to i na psychické kondici a schopnostech koncentrace, která je naprosto nutná po celou dobu jízdy. Právě fyzická kondice je jednou z předností, kterou mohou mladší závodníci konkurovat starším zkušeným jezdcům," vysvětlil Martin Macík.

A co od letošního Dakaru Martin Macík očekává? „Že dojedeme do cíle ve zdraví a v pořadí, ze kterého budeme mít radost, rád bych se podíval mezi patnáctku nejlepších," dodal Martin Macík.

Autor: Martin Maceček

20.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies