Nedojel, nedojel,… Tak vypadala před víkendovou motocyklovou Velkou cenou České republiky bilance českého jezdce MotoGP Karla Abrahama na Masarykově okruhu. I při letošní premiéře před domácími diváky v nejsilnější kubatuře jedenadvacetiletý Brňan ukázal, že dodržování tradice má „rád“.

V sedmi kláních a šesti, do kterých nastoupil na jihomoravské trati, viděl cíl pouze jednou v roce 2007. Celkem přitom odkroužil pouhých 48 kol. Ani tentokrát si nevychutnal pocit projet se na Masarykově okruhu pod šachovnicovou vlajkou, když po dvanácti odjetých kolech odstoupil kvůli poruše motoru.

Co se stalo?

Povedl se mi start z posledního místa. Cítil jsem, že to může být pěkný závod, ale bohužel v jedné ze zatáček mi ujelo přední kolo. Motorka vypadala v pořádku a tak jsem na ni sedl a jel dál. Pak najednou se mi zakouřilo z motoru a byl konec.

Závodních jednotek máte k dispozici v sezoně pouze šest. Znamená to, že jste přišel o úplně nový motor?

Nevím, jestli je na odpis, ale asi ano. Jde o hodně špatnou zprávu, protože jsme s ním neabsolvovali ani jeden celý závod. Je to nepříjemné.

Jak jste se cítil při pádu? Bylo to právě před tribunou D, kde fandili vaši příznivci…

Samozřejmě jsem si to uvědomil… (povzdechne) Lidé takové momenty chtějí vidět, ale určitě ne moji fanoušci. Bylo to hodně nepříjemné, protože se mi stalo něco podobného jako na německém Sachsenringu, kdy mi při přidávání plynu ujel předek. Věděl jsem o tomto problému, ale nic jsem s tím nemohl dělat. Kdybych zpomalil, ostatní by mi ujeli. Nechtěl jsem za nimi jen dojíždět.

Po pádu jste zvedl motorku a s velkou ztrátou pokračoval dál. Bylo to jen kvůli tomu, že jste jel na domácí trati?

To ne, stoprocentně bych jel dál i jinde. Když vím, že motorce nic není, není důvod nesednout a jet. Odkroužil jsem ale stejně jen pár kol. Jak se mi začalo kouřit od motoru, raději jsem skončil. Nevěděl jsem, co se děje. Mohlo by se mi v zatáčce kousnout třeba kolo a kvůli blbosti bych měl po sezoně. Navíc jsem měl strach, aby motor nebouchl.

Sledoval jste v boxech zbytek závodů?

Zajímal mě, ale spíš jsme se s mechaniky bavili o příčinách předčasného konce.

Nedojel. Není toto slovo pro vás příznačné na brněnské trati?

Bohužel je to tak. Vždycky je tady něco špatně. Mám nehoráznou smůlu a mohu jen říkat, že snad příště ji už prolomím.

Letos jste měl zvláštní režim, kdy jste se snažil nepouštět si do své blízkosti tolik lidí a lépe tak odolávat tlaku před domácím podnikem. Povedlo se to?

Dva týdny před závody jsou vždy dost divoké, protože se účastním mnoha různých akcí. Už jsem s tím smířený. Vím, že to k mé profesi prostě patří.

Jak nejrychleji zapomenou na další zklamání?

Hodit ho za hlavu a jet dál. Brno je prostě Brno. I mechanici nad tím vždy mávají rukou a přejí si, ať už je po zdejší Velké ceně. (úsměv) Většinou v sezoně mám dobrý začátek, prostřední část mi nevychází a pak zase zaznamenávám nárůst formy ke konci. Sedmá místa na morku byly super výsledky. Snažíme se dostat do elitní desítky i na suchu. To teď beru jako skvělý výsledek.

Den po brněnské Grand Prix následující tradiční testy na Masarykově okruhu. Ale bez vás…

Je to kvůli více důvodům, které nechci rozvádět. Přijdu se alespoň podívat na ostatní. Aspoň porovnám výkonnost litrové yamahy a hodny.

ČTĚTE TAKÉ: Abraham nedokončil, skvělý Kornfeil dojel sedmý