VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proč je dobré pojištění přerušení provozu

Přerušila provoz vaší firmy povodeň, vichřice či zemětřesení? Zapříčinila porucha na elektrickém vedení několikadenní přestávku ve výrobě? Onemocněla odpovědná osoba a nemůžete pokračovat v naplánované činnosti? Všechny tyto případy mohou skončit šťastně. Podmínkou je, že jste si sjednali pojištění přerušení provozu.

16.6.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Isifa

Toto pojištění s individuálně uzavřenými podmínkami se totiž vztahuje prakticky na všechna rizika, která se mohou vyskytnout ve výrobní či obchodní činnosti nebo při poskytování služeb, ať už se jedná o následek požáru či živelní katastrofy, o odcizení či technickou poruchu.

Pokrývá zejména případy, kdy je chod firmy narušen poškozením nebo zničením prostor k podnikání, ale pojistit se můžete i proti přerušení provozu zapříčiněného úrazem či onemocněním odpovědné osoby. Vztahuje se i na případy epidemie či nákazy.

Neunesitelné náklady

Jeho podstata je zřejmá: ačkoli firma dočasně kvůli nějaké události nefunguje, nadále platí řadu pravidelných výdajů. Bez pojištění přerušení provozu by tyto výdaje možná neunesla a zcela zbytečně by byla nucena ukončit jinak ziskovou činnost.

Většina pojišťoven v případě pojistné události uhradí pojištěnému nejen ušlý zisk, kterého by dosáhl, kdyby k přerušení provozu nedošlo, ale také náklady, které musel vynaložit v průběhu přerušení činnosti. Zpravidla jde o nájemné, mzdy, leasingové splátky a platby za odběr různých druhů energie.

„Doba, v průběhu které pojišťovna hradí tyto náklady, je různá a závisí na dohodě, může však být i několikaměsíční. Limit pojistného plnění je pak stanoven rovněž vzájemnou dohodou,“ vysvětluje obecné podmínky tohoto pojištění mluvčí pojišťovny Kooperativa Marek Vích. Podnikatel tak snadněji překlene období, kdy bez vlastního zavinění nepodniká.

JOZEF GÁFRIK

16.6.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies