VYBERTE SI REGION

Znáte pravidla řízení projektů?

Víte, jaké jsou zásady úspěšných projektů v menších a středních firmách? Ty se mohou týkat různých oblastí, ovšem systémová východiska zůstávají stejná. Nač si tedy při jejich realizaci dávat pozor?

15.9.2009
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Isifa

Při řízení projektu musí být velmi konkrétně definováno, co je jeho cílem a jak mají vypadat výstupy.

Rozhodně si dejte práci určit zadání písemně, a to včetně očekávaných výstupů.

Není to formalita, běžně se stává, že na začátku je zdánlivě všeobecná shoda, o co jde. Vše vypadá tak jasné, že je škoda času zdržovat se sepisováním.

Přesto se během práce na projektu ukáže, že očekávání různých účastníků se liší. Nebo se názory na cíle projektu časem mění.

Za druhé musí existovat konkrétní osoba, která je za projekt odpovědná. Tento „projektový manažer“ musí být dostatečně motivován a na splnění úlohy musí mít dostatek času. Pokud projekt svěříte již tak přetíženému pracovníkovi jako jednu z mnoha povinností navíc, je o výsledku předem rozhodnuto.

Rozhoduje motivace

Projektový manažer musí vědět, kolik peněz a jiných zdrojů smí spotřebovat, včetně času svého a jiných lidí. Zkušenost ukazuje, že pokud pracovní skupina zahajuje práci a neví, zda bude mít dostatek zdrojů na dokončení, motivace rychle klesá

Projekt také potřebuje jasnou podporu vedení. Musí být jasné, že ředitel pokládá projekt za velmi důležitý a že bude podle toho i postupovat. Aktivní snaha vedení firmy informovat se o průběhu projektu ukazuje jasný zájem a pomáhá udržet motivaci.

Musí existovat plán a systematický způsob jeho vyhodnocování, zda se podle něj postupuje. Málokterý manažer dokáže vstřebat informace na více než jednu stránku textu, delší dokumenty odkládá na později. Vytvářejte jen ty dokumenty, které se opravdu čtou.

Rizika projektů

Pokud vše dopadne přesně podle plánu a všechny cíle jsou splněny, nejspíš se někde neříká pravda. Právě proto je to projekt, není možné vše předvídat. Do projektu by se mělo vstupovat s vědomím, že existují i rizika jeho nesplnění. Je důležité znát vždy pravdu a těžkosti řešit.

Vedení společnosti by se rozhodně nemělo bát projekt zastavit. Některé projekty, které už dávno nejsou zapotřebí, běží v mnoha podnicích jen proto, že se do nich investovalo už příliš mnoho. To však není v zájmu podniku.

Čím se řídit

- Na začátku každého projektu musí existovat písemné zadání.
- Pouštějte se jen do takových projektů, na které vám stačí síly.
- Neváhejte ukončit projekt, který již ztratil smysl.

SLÁVKA HAMETOVÁ
konzultantka Open Mind

15.9.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Neomezený tarif za hubičku! Nemocnice dohodla extrémně levné volání

Olomouc – Zaměstnanci Vojenské nemocnice Olomouc mohou telefonovat bez obav o provolané minuty. Vedení nemocnice se totiž podařilo uzavřít s operátorem O2 mimořádně výhodnou smlouvu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies